وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آب کردن چربی های دور شکم با کمک بادمجان !

eggplant
آب کردن چربی های دور شکم با کمک بادمجان !

بادمجان یکی از مغذی ترین سبزی جاتی است که در بازار میوه و تره بار پیدا می شود و اگر رژیم گرفته یا قصد لاغری دارید در خدمتتان خواهد بود.

می‌توانید با بادمجان انواع غذاها را تهیه کنید. طبخ این سبزی در فر، به صورت بخارپز و یا سرخ شده با روغن زیتون همیار لاغریتان خواهد بود. اگر می خواهید تا سال جدید کمی چربی های دور شکم تان را آب کنید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

حتما می‌دانید که میوه و سبزی‌جات زیادی برای کاهش وزن و به خصوص کاهش چربی‌های شکمی وجود دارد؛ اما بادمجان به واقع قدرت فوق‌العاده‌ای در این امر دارد. این سبزی بنفش رنگ و پرطرفدار، کم کالری و در عین حال برای سلامتی بدن بسیار موثر است. حواستان باشد که بادمجان فقط باید به صورت پخته شده مصرف شود زیرا خام آن برای بدن سمی است. رنگ این سبزی ناشی از آنتوسیانین‌های موجود در آن است که برای سلامتی لازم است.

بادمجان همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی مختلف مانند پتاسیم و ویتامین‌هاست. هر 100 گرم از آن فقط 20 کالری وارد بدن‌تان می کند و به بهترین شیوه شما را سیر می‌کند که در چهارچوب یک رژیم مناسب، همیار لاغری محسوب می‌شود. بهتر است بدانید که بادمجان حاوی میزان قابل توجهی آب است.

این سبزی فوق العاده پرخاصیت به بهبود جریان خون کمک می کند و به واسطه فیبرهایی که دارد بدن را تمیز و میزان قند و کلسترول خون را کاهش می‌دهد. بادمجان یک دیوروتیک(ادرارآور) طبیعی فوق العاده است که باعث کاهش حالت احتباس آب می‌شود. علاوه بر این باعث ترشح صفرا شده و از کم خونی پیشگیری می‌کند.

اگر می‌خواهید وضعیت پوستتان را بهبود دهید نیز می‌توانید به بادمجان اعتماد کنید. استفاده موضعی از آن نیز برای کاهش درد آفتاب سوختگی نیز موثر است. تنها کاری که باید بکنید پخت آن در فر یا به صورت بخارپز و یا در ماهیتانه با میزان کمی روغن زیتون است. چون غرق کردن بادمجان در روغن و سرخ کردن و مصرف آن‌ها با سس‌های چرب خیری برای تناسب اندام‌تان نخواهد داشت.

آب بادمجان برای داشتن شکمی تخت
برای کاهش چربی‌های دور شکم می‌توانید دست به کار شده و یک معجون خانگی تهیه کنید. برای تهیه این معجون لازم است که یک عدد بادمجان بزرگ را شسته و سپس به شکل مکعب‌های کوچک خرد کنید. بادمجان‌های خرد شده را داخل یک ماهیتابه متوسط بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید به طوری که تا نصف بادمجان‌ها را بپوشاند. ماهیتابه را روی گاز بگذارید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بجوشد؛ سپس شعله را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود.

در نهایت آب بادمجان را صاف کنید و در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و داخل یخچال قرار دهید. هر روز 3 تا 4 لیوان از آب بادمجان به دست آمده میل کنید. می‌توانید کمی آب پرتقال طبیعی با آن مخلوط کنید تا باب طبع‌تان شود. لیوان اول را به صورت ناشتا قبل از صبحانه میل کنید و لیوان آخر را قبل از خواب. این دوره را حداقل دو هفته ادامه دهید و هر روز آب بادمجان تازه تهیه کنید.

همچنین می‌توانید با ترکیب بادمجان با آب پرتقال تازه نیز یک نوشیدنی لاغرکننده داشته باشید. برای اینکار به یک عدد بادمجان بزرگ یا دو عدد بادمجان کوچک و دو عدد پرتقال نیاز دارید. بادمجان را به 7 قسمت مساوی تقسیم کنید و آب پرتقال‌ها را بگیرید. با هم ترکیب کنید و برای صبحانه بنوشید. لازم است این نوشیدنی را در همان موقع مصرف آماده کنید و این کار را نیز به مدت دو هفته ادامه دهید.

البته لازمه لاغری با آب بادمجان این است که در چهار چوب یک رژیم غذایی کم کالری و به همراه ورزش(3 جلسه در هفته) مصرف شود. علاوه بر این لازم است که روزانه یک و نیم تا دو لیتر آب بنوشید تا روند لاغری‌تان با سرعت بیشتری پیش رود.

اگر نمی‌توانید آب بادمجان بنوشید
اگر میلی به نوشیدن آب بادمجان ندارید و بیشتر دنبال یک غذای سالم بر پایه بادمجان هستید یک دستور ساده برایتان داریم:

مواد لازم
بادمجان: یک عدد بزرگ
هویج: یک عدد
سیب سبز: یک عدد
روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
سس سویا:یک قاشق غذاخوری
لیموترش: نصف یک عدد
نمک و فلفل: یک نوک انگشت

روش تهیه :
هویج و سیب را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید.
سپس سس سویا؛ آب لیموترش، نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و اجازه دهید طعم بگیرند.
بادمجان‌ها را برش بزنید و با کمی نمک و فلفل طعم‌دار کرده و با مقدار کمی روغن زیتون روی حرارت ملایم سرخ کنید تا نرم شوند.
بادمجان‌ها را داخل یک بشقاب بگذارید و هویج و سیب‌های خردشده را روی بادمجان‌ها پهن کرده و سپس آن‌ها را رول کنید. در این صورت یک ناهار سالم و رژیمی خواهید داشت.
خوراک بادمجان رژیمی برای 4 نفر

مواد لازم
بادمجان: 2 عدد
روغن زیتون: 100 میلی لیتر
سیر خرد شده: یک حبه
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
آویشن: یک قاشق چای‌خوری
برگ بو: 4 برگ

روش تهیه :
بادمجان‌ها را حلقه حلقه کنید و سپس روی سینی فر یا ظرف دیگر چیده و روغن زیتون، فلفل و نمک را روی آن بریزید. سپس سیر خرد شده، آویشن و اگر داشتید برگ بو را نیز روی آن ریخته و به مدت 15 دقیقه داخل فر بگذارید تا پخته و طلایی شوند.

پیش غذای رژیمی با بادمجان
این پیش غذای تهیه شده با بادمجان کالری کمی دارد و در حین حال حاوی ویتامین و مواد معدنی است.

مواد لازم
بادمجان: 2 عدد
روغن زیتون: یک قاشق
سیر: دو حبه
آب لیموترش: یک عدد
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

روش تهیه
بادمجان‌ها را پوست گرفته و حلقه حلقه کنید. در ماهیتابه را بگذارید و اجازه دهید بادمجان‌ها با روغن کم نرم شده و کمی طلایی شوند. سپس بادمجان ها را له کنید و آب لیموترش، سیر، کمی دیگر روغن زیتون و چاشنی های اشاره شده مخلوط و سرو کنید.

منبع : به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از شفاف
گردآوری و بازنشر » berroz.com

آب کردن چربی های دور شکم با کمک بادمجان !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *