وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آقایان تخمه ژاپنی بیشتر بخورند ؟

تخمه ژاپنی

تخمه ژاپنی

تخمه سرشار از چربی غیر اشباع و مفید است و این چربی برای همه بافت های بدن و غشای سلول ها مفید بوده و مصرف آن باعث کاهش میزان “چربی بد خون” می شود.

بررسی ها نشان می دهند خوردن تخمه با پوست باعث کوچک شدن اندازه یا کاهش ترشح طبیعی “اسید معده”می شود و ابتلا به “دیابت” یا مشکلات کلیوی را افزایش می دهد.

مصرف نوع خام تخمه ها بهتر است زیرا تخمه بو داده “چربی” بیشتری دارد و همین مساله ارزش غذایی آن را کاهش می دهد.

هرچقدر میزان شوری کمتر باشد بیشتر می توان انواع تخمه را مصرف نمود زیرا مصرف مواد غذایی شور باعث افزایش “فشار خون” شده و این امر به ویژه در افرادی که فشار خون بالایی دارند بسیار با اهمیت است.

شور بودن تخمه باعث آسیب رساندن به دندان ها شده و سبب تحلیل و از بین رفتن آن ها می شود و می تواند زمینه ساز “تغییر رنگ” دندان ها نیز می شود.

تخمه به دلیل “آنتی اکسیدان” و دیگر ترکیباتی که دارد مانع از ایجاد “غده پروستات” می شود و از ابتلا به سرطان در آقایان جلوگیری می کند و به عنوان هله هوله ای مغذی برای آقایان فواید بسیار زیادی دارد.

بی باک نیوز

این مطلب هم خواندنی است :

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از خود بپرسید چرا به «تخمه ژاپنی» می گوییم «تخمه ژاپنی»؛ این در حالیست که برخی پژوهشگران معتقدند نام اصلی این تخمه چیز دیگریست و استفاده از این لفظ تنها بر اثر یک شباهت و اشتباه شنیداری پیش آمده است.

ژاپن یا جابان: به گزارش برخی منابع اینترنتی در لغت نامه دهخدا آمده است: «جابانی» نام محلی است که در آنجا شاه اسماعیل با فرخ یسار جنگ کرده است. (تاریخ ادبیات ایران ادوارد برون ص ۶۵).

روستای جابان در غرب روستای کرمانج نشین سربندان دماوند واقع شده و مردم آن به زبان کردی کرمانجی صحبت می کنند. نسل آن ها به کرمانج های قوچان قدیم برمی گردد که در زمان کریم خان زند از چناران در استان خراسان رضوی به این منطقه مهاجرت کردند.

تخمه ژاپنی یا جابونی؟ مساله این است هم چنین در منبع دیگری آمده است: «باید دانست که این نوع تخمه در یکی از روستاهای اطراف دماوند «جابان (jâbân)» که همسایه غربی سربندان بوده و ساکنان آن نیز از نژاد کرمانج هستند کشت می شود و در واقع نام اصلی آن «تخمه جابانی» است؛ اما تطور زبانی صورت گرفته در این واژه و قلب مصوت «آ» (â) به «– و» (ô)، آن را به صورت «جابونی» درآورده و پس از آن با تبدیل همخوان «ج» (j) به «ژ» (ž) و «ب» (b) به «پ» (p) – به دلیل نزدیکی واجگاه- به صورت نادرست «ژاپنی» درآمده است.

منبع : irangrand.ir

باز نشر » berroz.com

آقایان تخمه ژاپنی بیشتر بخورند ؟ | خواص تخمه ژاپنی ,,یا جابونی,چیست,خواص,کلسترول,خام,چاق کننده است,,تخمه جابونی,بو داده,Seeds Jabani,پروستات,کاهش اسید معده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *