وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آموزش بافت کلاه بچه گانه با قلاب

آموزش بافت کلاه بچه گانه قلاب بافی
آموزش بافت کلاه بچه گانه با قلاب

وسایل لازم:

قلاب شماره ۵

کاموا به مقدار لازم (۲ کلاف)

تمام پایه ها پایه کوتاه هستند.

مراحل بافت :

یک حلقه طلایی ۶ تایی بزنید
در هر کدام از دانه ها ۲ پایه بزنید.
رج سوم: در دانه ی اول سه پایه کوتاه بزنید. دانه ی دوم را جا بیندازید. این کار را تا انتهای رج ادامه بدهید.
رج چهارم: در دانه ی اول دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی دوم را جا بیندازید. این کار را تا انتهای رج ادامه بدهید.
رج پنجم و ششم: مانند رج سه و چهار بافته می شود.
رج هفتم:مانند رج چهارم بافته می شود.
رج هشتم: *در دانه ی اول ۲ پایه بزنید. دانه ی دوم را جا بیندازید. در دانه ی سوم دو پایه بزنید. دانه ی چهارم را جا بیندازید. در دانه ی پنجم ۳ پایه بزنید. دانه ی ششم را جا بیندازید.*  ( قسمتی که بین دو تا ستاره نوشته شده  است را تا انتهای رج تکرار کنید ).
رج نهم:*در دانه ی اول ۲ پایه بزنید. دانه ی دوم را جا بیندازید. در دانه ی سوم دو پایه بزنید. دانه ی چهارم را جا بیندازید. در دانه ی پنجم دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی ششم را جا بیندازید در دانه ی هفتم ۳ پایه بزنید. دانه ی هشتم را جا بیندازید.* ( قسمتی که بین دو تا ستاره نوشته شده  است را تا انتهای رج تکرار کنید ).
رج دهم:*در دانه ی اول ۲ پایه بزنید. دانه ی دوم را جا بیندازید. در دانه ی سوم دو پایه بزنید. دانه ی چهارم را جا بیندازید. در دانه ی پنجم دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی ششم را جا بیندازید. در دانه ی هفتم دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی هشتم را جا بیندازید. در دانه ی نهم ۳ پایه بزنید. دانه ی دهم را جا بیندازید.* ( قسمتی که بین دو تا ستاره نوشته شده  است را تا انتهای رج تکرار کنید ).
رج یازدهم: در همه دانه ها یک پایه کوتاه بزنید.
رج دوازهم: *در دانه ی اول ۲ پایه بزنید. دانه ی دوم را جا بیندازید. در دانه ی سوم دو پایه بزنید. دانه ی چهارم را جا بیندازید. در دانه ی پنجم دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی ششم را جا بیندازید. در دانه ی هفتم دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی هشتم را جا بیندازید. در دانه ی نهم دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی دهم را جا بیندازید. در دانه ی یازدهم ۳ پایه بزنید. دانه ی دوازدهم را جا بیندازید.* ( قسمتی که بین دو تا ستاره نوشته شده  است را تا انتهای رج تکرار کنید ).
رج سیزدهم: در همه دانه ها یک پایه کوتاه بزنید.
رج چهاردهم: *در دانه ی اول ۲ پایه بزنید. دانه ی دوم را جا بیندازید. در دانه ی سوم دو پایه بزنید. دانه ی چهارم را جا بیندازید. در دانه ی پنجم دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی ششم را جا بیندازید. در دانه ی هفتم دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی هشتم را جا بیندازید. در دانه ی نهم دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی دهم را جا بیندازید. در دانه ی دهم ۲ پایه کوتاه بزنید. دانه ی یازدهم را جا بیندازید. در دانه ی سیزدهم ۳ پایه بزنید.
دانه ی چهاردهم را جا بیندازید.* ( قسمتی که بین دو تا ستاره نوشته شده  است را تا انتهای رج تکرار کنید ).
قطر دایره بافته شده تا اینجا ۱۴سانتی متر است.( نخی که من استفاده کردم ضحامتش متوسط هست و شماره قلاب هم ۵٫۰ mm) و دور تا دور کلاه ۴۶ سانتی متر که مساوی است با دور سر کودک. اگر کودک شما بزرگتر است می توانید رج سیزده و چهارده را تکرار کنید جایی که به اندازه ی دلخواه برسید.
رج پانزدهم تا بیستم: در دانه ی اول دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی دوم را جا بیندازید. در دانه سوم دو پایه کوتاه بزنید. دانه ی چهارم را جا بیندازید. این کار را تا انتهای رج تکرار کنید.

لبه کلاه:

رج بیست و یکم: به اندازه ۱۵ سانت پایه کوتاه بزنید. بافت را ادامه ندهید. بلکه از همان دانه ی آخر برگردید.
رج بیست و دوم: همه را پایه کوتاه بزنید.
رج بیست و چهار تا رج بیست و هشت: مانند رج بیست و یک و بیست و دو بافته می شود.
رج بیست و نهم:شلال بزنید. اما به انتهای کار که رسیدید برنگردید بلکه بافت را ادامه دهید که عرض لبه ی کلاه و بعد از دور کلاه و بعد از عرض دیگر لبه ی کلاه هم شلال می زنید. یعنی یک دور کامل شلال بزنید. و کور کنید.

آموزش بافت شلال

شلال به نوعی شبیه به زنجیره زدن هست.با این تفاوت که این زنجیره ها روی سرتاسر رج آخر انجام میگیره که حالتی تزئینی به انتهای بافتمون میده.حالا آموزش تصویری اون رو با هم میبینیم تا بهتر متوجه بشید

به این بافت، بافت نامرئی یا بخیه هم گفته میشه

در این تصویر بافت شلال به وسیله نخ رنگی انجام میشه تا بهتر متوجه بشین و خطای دید براتون اتفاق نیوفته.وگرنه معمولا بافت شلال همرنگ با بافت زیرین خود می باشد.

Education of Children crochet hat (2)
آموزش بافت کلاه بچه گانه با قلاب

طبق تصویر قلاب رو به ترتیب از داخل تک تک زنجیره های  رج آخر رد کرده و نخ رو دور قلاب حلقه میکنیم.الان روی قلاب دو تا حلقه به رنگ سفید و صورتی ایجاد شده.

Education of Children crochet hat (3)
آموزش بافت کلاه بچه گانه با قلاب

بعد طبق تصویر زیر نخ رو از داخل هر دو حلقه عبور میدیم.

Education of Children crochet hat (4)
آموزش بافت کلاه بچه گانه با قلاب

همین روند رو بر روی تک تک زنجیره ها تکرار کنید تا سرتاسر دور کلاه رو شلال بزنید.تصویر زیر روند کار رو به خوبی نشون میده.

Education of Children crochet hat (5)
آموزش بافت کلاه بچه گانه با قلاب
Education of Children crochet hat (1)
آموزش بافت کلاه بچه گانه با قلاب

موفق باشید

منابع : بانوکده * golbano.ir * mamisite.com

گردآوری تصاویر و بازنشر » berroz.com

آموزش بافت کلاه بچه گانه با قلاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *