وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آموزش بوت کردن فلش برای نصب سیستم عامل | ویندوز

آموزش بوت کردن فلش برای نصب سیستم عامل | ویندوز
آموزش بوت کردن فلش برای نصب سیستم عامل | ویندوز

با سلام و ضمن خسته نباشید خدمت دوستان گل بروز … در این لحظه در خدمتتون هستیم با آموزش چگونگی قابل بوت کردن فلش مموری ها برای نصب سیستم عامل ها یا هر فایل ایمیجی که توانایی بوت شدن رو داره مثل » سیستم عامل ها , دیسک نجات ها , که آنتی ویروس ها یا ریکاوری ها رو شامل میشه و … من این آموزش رو بوسیله نرم افزار YUMI انجام میدم چون علاوه بر حجم خیلی کم 1/16mb از مجموعه های زیادی از سیستم عامل ها و بسته های دیسک نجات و …

پشتیبانی میکنه و همچنین میتونین مولتی بوت کنید فلش رو ؟ یعنی چند سیستم عامل رو روی یک فلش بریزید ! البته اونوقت نیاز دارید به یک فلش 16 گیگ ! ولی برای نصب ویندوز 32 بیت یک فلش 4 گیگ هم کافیه … و جالبتر اینکه این نرم افزار پرتابل هستش ؟ یعنی نیاز به نصب نداره * که به همه دوستان پیشنهاد میکنم از این نرم افزار استفاده کنید … خوب اول این سوال پیش میاد چرا نصب سیستم عامل از روی فلش ؟ جواب ساده هستش ! چون سرعت بالاتری داره ! یک پروسه 20 یا 40 دقیقه ای به کمتر از 10 دقیقه میرسه ! ما در این آموزش جز به نرم افزار YUMI به یک ایمیج از سیستم عامل مورد نظر یا دیسک نجاتمون نیاز داریم که با فرمت ISO تهیه شده … اگر به این فایل دسترسی ندارید به 2 روش میتونید فایل ایزوتون رو تهیه کنید … یا از اینترنت سیستم عاملتون رو دانلود کنید که خودش بصورت ISO باشه … یا از DVD یا CD تون میتونن یک ایمیج با فرمت ISO تهیه کنید که توی 2 تا آموزش تهیه ایمیج رو با 2 تا نرم افزار »

آموزش ultraiso و آموزش Any Burn

بصورت کامل و تصویری توضیح دادم , البته اگر سوال یا مشکلی داشتید خوشحال میشم اگر بدونم پاسخ بدم * خوب این 2 تا فایل من » نرم افزار yumi و یک ایمیج با فرمت iso از آخرین سیستم عامل ماکروسافت ویندوز 8.1

yumi

مرحله اول » بر روی نرم افزار YUMI کلیک می کنیم تا اجرا بشه , که با تصویر زیر روبرو میشیمکه کافیه بر روی موافقت نامه کلیک کنید ” I Agree ” . ( این نرم افزار پرتابل هستش و نیاز به نصب نداره )

yumi-1

مرحله دوم » در این مرحله شما باید فلش مموریتون رو انتخاب کنید . دقت کنید بجای فلش مموری مورد نظرتون چیز دیگه ای رو انتخاب نکنین که اطلاعاتتون پاک میشن . من یک فلش 4 گیگ دارم اونو انتخاب کردم که توی تصویر زیر مشخص کردم. ( نکته : اگر فلش مموریتون رو ندیدین تیک گزینه Show All Drivers رو بزنید, با تیک زدن این گزینه تمام درایوها نشون داده میشه ! ولی نهایت دقت رو کنین که فقط فلش مموریتون رو انتخاب کنید ! چون درایو مورد نظر فرمت میشه ! )

yumi-2

مرحله سوم » بعد از انتخاب فلش مموریمون گزینه های دیگه ای هم فعال میشن که در تصویر زیر شما باید تیک گزینه Format رو بزنید که توی پرانتز نوشته ( Erase contetnt ) یعنی همه محتویات فلش مموری حذف خواهد شد … پس محتویات فلش مموریتون رو به یک درایو دیگه انتقال بدید .

yumi-3

مرحله چهارم » در این مرحله شما باید از منوی بازشو  Step 2: Select a Distributio to put on  نوع فایلی که قراره روی فلش قابل بوت بشه رو انتخاب کنید … که چون من ویندوز 8 میخوام نصب کنم توی تصویر زیر گزینه Windows vista/7/8 رو انتخاب می کنم که یعنی میشه با این گزینه 3 ویندوز ویستا , هفت و هشت رو نصب کرد … البته من لینوکس و XP رو هم توی عکس نشون دادمکه شاید کسی خواست یکی از این 2 سیستم عامل رو نصب کنه .

yumi-4

مرحله پنجم » در این مرحله شما باید فایل ایزویی که تهیه کردید از سیستم عاملتون رو به نرم افزار بدید, یا به اصطلاح بروز ” Brows ” کنید .

yumi-5

که بعد از انتخاب بر روی OPEN کلیک می کنیم .

yumi-6

مرحله ششم » اگر ایمیجی که واردی کردید با گزینه ای که از منو انتخاب کردید یکی باشه اینجوری به رنگ سبز نشون داده میشه , که برای انجام مرحله بعد بر روی Create کلیک می کنیم.

yumi-7

بعد از کلیک بر روی create اخطار زیر باز میشه که مراحل کار رو هم بازگو میکنه در 4 مرحله, که در کل این هستکه فلشتون رو با دقت انتخاب کنید و اگر اطلاعاتی روی فلشتون دارید اونهارو انتقال بدید چون در این پروسه همه اطلاعات از بین میره و جایگزین میشه . که بعد از اطمینان بر روی Yes کلیک می کنیم.    

yumi-8

مرحله هفتم » صبر می کنیم تا کارها انجام بشه و تمام بشه . که در مرحله اول در عکس زیر داره درایو رو  با فرمت FAT32 اول فرمت میکنه .

yumi-9

در این مرحله داره محتویات فایل ایمیج ویندوز 8.1 رو توی فلش کپی میکنه که بسته به سرعت سیستم و فلشتون طول میبره .

yumi-10

مراحل تموم شدن و پیغام All Finished, process is Complete ظاهر میشه و الان فلش شما قابل بوت شده … تبریک میگم :دی | بر روی Next کلیک می کنیم …

  yumi-11

وقتی بر روی Next کلیک می کنیم صفحه ای زیر باز میشه که میگه میخواهید ایمیج ها یا سیستم عامل های دیگه ای هم به این منوی بوت اضافه کنم ؟ که من چون نمیخوام گزینه NO  رو انتخاب می کنم .

yumi-12

لینک دانلود نرم افزار کلیک کنید

مرحله هشتم » تموم شد دیگه :دی و امیدوارم برای دوستان مفید واقع بشه .

دوستدار شما : Dreamsss2011

منبع آموزش : Berroz.ir

آموزش بوت کردن فلش برای نصب سیستم عامل | ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *