وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

اثر معجزه گر سویا در مقابله با سرطان سینه

اثر معجزه‌گر سویا در مقابله با سرطان سینه
خواص سویا

یک متخصص تغذیه در امور سرطان گفت: سویا به دلیل اینکه کلسترول و چربی اشباع ندارد و در مقابل سرشار از پروتئین، کلسیم، ویتامین و مواد معدنی است از ابتلای افراد به سرطان‌های حساس هورمونی از جمله سرطان سینه جلوگیری می‌کند.

سیدحسین داودی در مورد تأثیر فرآورده‌های سویا در ارتباط با سرطان سینه در زنان گفت: بر اساس نتایج تحقیقات غذاهایی که حاوی سویا هستند به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم برای افرادی که سابقه برخی سرطان‌ها که مربوط به هورمون است از جمله سرطان سینه دارند مناسب است.

وی ادامه داد: اگر سویا جایگزین غذاهای حیوانی پرچرب شود بهتر می‌تواند از سلامت بدن محافظت کند چون بدون کلسترول، چربی اشباع و سرشار از پروتئین است.

این متخصص تغذیه در امور سرطان افزود: سویا منبع خوبی از کلسیم، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و حتی در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در آینده افراد نیز مؤثر است به همین دلیل توصیه می‌شود در رژیم غذایی دوران جنینی، کودکی و نوجوانی استفاده شود.

داودی گفت: بهتر است در برنامه غذایی کودکان سویا گنجانده شود چرا که بر اساس مطالعاتی که انجام شده کودکانی که در برنامه غذایی روزانه آنها سویا وجود دارد احتمال ابتلا به سرطان سینه در سالهای آینده کاهش می‌یابد.

منبع : به گزارش  قدس آنلاین به نقل از فارس

باز نشر » berroz.com

اثر معجزه گر سویا در مقابله با سرطان سینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *