وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

اسکراب چیست و فواید آن

اسکراب چیست ؟

اسکراب چیست

به لایه برداری باکتری, پوست‌های مرده و پینه‌های سخت اسکراب می گویند. با اسکراب کردن سلول‌های مرده از سطح پوست پاک می‌شود در نتیجه با رسیدن آب به پوست زیبایی و نرم و لطافت به همراه آن خواهند آمد. اسکراب بشکل صابون و کرم موجود است.

استفاده از این روش باعث از بین رفتن خطوط سطحی ایجاد شده بر روی پوست و همچنین جوش‌های سطحی پوست می‌شود. معمولا در پوست‌های چرب پوست مرده در صورت, آرنج, زانو و قوزک پا جمع می‌شوند.

اسکراب بدن

با یک اسکراب خوب می‌توان تمامی پوست‌های مرده را از سطح پوست زدود تا جایی که تصور می‌کنید یک لایه از پوستتان که زبر بوده برداشته شده و پوستی لطیف جای آن را گرفته است.

برای اسکراب بدن می‌توانید در حمام شخصی خود با استفاده از لیف تمام بدن خود را ماساژ دهید. دقت کنید هر روز از اسکراب استفاده نکنید. بعد از اسکراب می‌توانید لیف رو در ماشین لباسشویی بشورید و خشک کنید.

اسکراب چیست

اسکراب صورت

صورت اولین چیزی است که دیگران و خود شما آن را می‌شناسید. پس اهمیت به سلامت پوست صورت خود می‌تواند حس بهتری را در شما ایجاد کند. اسکراب صورت، سلول‌های مرده را از سطح پوست زدوده و آلودگی‌ها را از منافذ پوست خارج کرده و پوست را نرم‌و‌لطیف می‌کند.

دقت کنید همیشه  مناسب‌ترین اسکراب را انتخاب کنید که با پوست شما سازگار است. که البته با استفاده از چند محصول با کیفیت خود متوجه این نکته می‌شوید.

اسکراب را به پوست بمالید و پوست خود را ماساژ دهید. کل صورت، گردن و بالای سینه‌ها را با اسکراب ماساژ دهید. البته مراقب پوست حساس بالای سینه‌ها باشید. از ماساژ دادن خشن جدا خودداری کنید و مراقب باشید که مواد اسکراب به اطراف چشم‌ها مالیده نشود.

تمام صورت, گردن و بالای سینه‌ها را ماساژ دهید به آرامی. پیشانی، بینی و چانه از جمله نقاطی هستند که می‌توان آنها را کمی محکم‌تر ماساژ داد.

پوست را مرطوب کنید. اسکراب را به آرامی روی پوست بمالید و بعد از اسکراب از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

پوست خود را خشک کنید. پوست خود را با حوله‌ای نرم، در کمال ملایمت خشک کنید و با محصولاتی که روزانه برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنید، ادامه دهید.

اسکراب چیست

نکاتی در هنگام اسکراب کردن

  • پوست خود را مرطوب کنید.
  • اگر دارای پوستی حساس هستید به آرامی حرکات را انجام دهید.
  • خشونت با پوست در هنگام اسکراب می تواند باعث آسیب های جدی به پوست صورت شود! مانند نازک شدن پوست و خمیده شدن آن.
  • بیشتر از 1 یا 2 بار در هفته انجام ندهید. اگر نمی‌خواهید پوست بدن و صورت شما خشک و خشن شود حتما فقط یکبار در هفته استفاده کنید.
  • بعد از اسکراب از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. (غیر ازشب) زیرا پوست نسبت به نور واکنش نشان خواهد داد.
  • دقت کنید بعد از بین بردن موهای زائد بدن از اسکراب کردن خودداری کنید, چون پوست به شدت حساس شده و در خطر سوزش قرار می‌گیرد.
  • صورت خود را خوب با آب بشویید و مطمئن شوید مواد اسکراب را کاملا از سطح پوست خود پاک کرده‌اید.
  • بعد از حمام پوست بدن را چرب کنید. روغن نارگیل یکی از بهترین‌ها در این زمینه است.

انتخاب اسکراب مناسب

درباره نوع اسکرابی که انتخاب می‌کنید محتاط باشید زیرا انواع ارزان‌قیمت آن منافذ پوست را بیش از حد باز کرده و موجب کشیدگی پوست می‌گردد.

می‌توانید از اسکراب‌های آماده استفاده کنید و یا اسکراب خودتان را بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *