وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

اشتباهاتی که موجب پیری زودرس می شوند !

Premature Aging
اشتباهاتی که موجب پیری زودرس می شوند !

درست است که نمی توانیم همیشه جوان باقی بمانیم. ولی خوب راه هایی هست که به ما کمک می کنند روند پیر شدن را کند کنیم و یا حداقل از پیر شدن زودتر از موعد جلوگیری کنیم.

لاغری شدید

بله! لاغری ضررهایی هم دارد. این روزها که همه سعی دارند هیکلی شبیه به مانکن ها و هنرپیشگانی که در سینما و تلویزیون می بینند داشته باشند، معایب و مشکلاتی که لاغری به همراه دارد در بسیاری از مواقع نادیده گرفته می شود. از دست دادن چربی های صورت ظاهری نحیف و خمیده و پیر به شما خواهد داد. همچنین رژیم های یویویی و کم و اضافه کردن مرتب وزن نیز باعث پیری زودرس می شوند. این که شما به طور مداو وزن اضافه کنید و سپس رژیم بگیرید و بعد باز هم وزن اضافه کنید باعث می شود پوستتان کش بیاید و شل شود.

راه حل : با رژیم غذایی و ورزش وزنتان را ثابت نگه دارید و مواد مغذی لازم برای صورتتان را به آن برسانید. مصرف برخی مواد غذایی مثل ماهی سالمون و گردو از چین و چروک ها جلوگیری می کنند و میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین ث مثل مرکبات و کیوی و اسفناج (با تولید کلاژن) و لیکوپن موجود در گوجه و گریپ فروت صورتی رنگ (با محافظت پوست در برابر نور خورشید) جوانی و شادابی صورت شما را حفظ خواهند کرد.

مالش چشم ها

طبق گفته پزشکان متخصص پوست، کشیدن، مالیدن و فشار دادن پوست حساس دور چشم باعث ایجاد تیرگی در ناحیه اطراف چشم می شود. از آنجایی که همراه با بالا رفتن سن پیگمنت های پوست تغییر رنگ می دهند، این مسئله باعث می شود شما چند سال پیرتر به نظر بیایید.

راه حل : اگر به طور مداوم در چشم خود احساس خارش و ناراحتی دارید حتما به پزشک مراجعه کنید تا دلیل این خارش را یافته و برطرف کند. همچنین هنگام آرایش کردن و گذاشتن و درآوردن لنزهای چشمی با پوست دور چشمتان با ملایمت رفتار کنید تا بدین وسیله از ایجاد تغییر رنگ و چروک در این ناحیه دوری کنید.

کم خوابی

خواب کافی به خاطر تاثیری که بر انرژی، تمرکز و رنگ چهره شما دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در هنگام خواب پوست شما به بازسازی خود می پردازد. نه تنها خودش را تعمیر می کند، بلکه میزان pH وچرخش آن نیز فرق می کند و به همین دلیل محصولات ضد پیری بهتر جذب پوست می شوند. علاوه بر این حلقه های سیاه دور چشم اصلا باعث جوانتر به نظر رسیدن شما نخواهند شد!

راه حل : برای اینکه خواب کافی داشته باشید طوری برنامه ریزی کنید که حتما 7-8 ساعت خواب شبانه داشته باشید. اتاق خوابتان را خنک، تاریک و آرام کنید. حداقل نیم ساعت پیش از خواب کامپیوتر و تلویزیون را خاموش کنید، نور صفحه آنا ترشح هورمون خواب آور ملاتونین را کاهش می دهد. یک برنامه آرام بخش قبل از خواب داشته باشید که به بدنتان پیام این که زمان خواب فرا رسیده است را بدهد. این کار می تواند گوش دادن به موسیقی آرامش بخش، نوشیدن یک فنجان چای بابونه و یا روشن کردن عود باشد.

به پهلو خوابیدن

وضعیت جنینی شاید راحت باشد ولی برای پوست شما بسیار مضر است. روی شکم خوابیدن نیز همینطور است. فشار دادن صورتتان روی بالش برای ساعت های طولانی که خواب هستید به مرور زمان در پوست شما ایجاد چین و چیروک می کند و به آن آسیب می رساند. این کار حتی باعث به وجود آمدن جوش بر روی پوست صورتتان خواهد شد. کافی است به سمتی از صورتتان که بیشتر روی بالش می گذارید توجه کنید.

راه حل : تمرین کنید که به پشت بخوابید و اگر نیمه شب بیدار شده و دیدید که به پهلو و یا شکم خوابیده اید حالت بدنتان را عوض کنید. این باعث کاهش تورم صورت و در نتیجه جلوگیری از کش آمدن و شل شدن پوست صورت می شود.

استفاد از نی برای نوشیدن مایعات

اگر برای جلوگیری از جرم گرفتن و خراب شدن دندان های عزیزتان و یا برای اجتناب از لب زدن به بطری و قوطی نوشیدنی ها، مایعات را با نی می نوشید، باید بدانید که این کار باعث ایجاد خطوط پیری زودرس در کنار لب هایتان خواهد شد.

جمع کردن لب ها برای استفاده از نی باعث ایجاد چین و چروک در کناره های دهانتان می شود. لازم به یادآوری است که کشیدن سیگار نیز همین حالت را ایجاد می کند.

راه حل : خوب این که مشخص است، دنبال راه حل می گردید؟ از نی استفاده نکنید!

استفاده از عوامل ضد پیری در محصولات نا مناسب

استفاده از محصولاتی که عوامل ضد پیری مانند رتینول، پپتاید و آنتی اکسیدان دارند برای بهبود بخشیدن به ظاهر پوست خوب است ولی نه در محصولاتی مثل پاک کننده پوست. این کار فقط هدر دادن پول است. محصولات آرایشی و بهداشتی زیادی هستند که دارای مواد و عوامل آنتی-ایجینگ هستند. این محصولات شامل کرم های مرطوب کننده، شیر پاک کن ها و یا حتی کرم پودرها می شوند. اما آنها غلظت کافی برای تامین نتایج رضایت بخش را ندارند و نمی توان برای مبارزه با روند پیر شدن پوست به آنها اکتفا کرد.

راه حل : برای مواد آرایشی بهداشتی حاوی مواد آنتی ایجینگ پول اضافه خرج نکنید. به جای این کار از کرم، لوسیون، یا سروم مخصوص آنتی ایجینگ استفاده کنید. این مواد به اندازه کافی روی پوست باقی می مانند و آنقدر در پوست نفوذ می کنند که نتیجه دلخواهتان را به شما بدهند.

منبع : bartarinha.ir
گردآوری و بازنشر » berroz.com

 اشتباهاتی که موجب پیری زودرس می شوند !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *