وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

بیانیه دفتر کامرون بعد از تماس تلفنی با رئیس‌جمهور ایران – اخبار سیاسی

تماس تلفنی کامرون و روحانی

«دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور ایران، بر ضرورت استفاده از فرصت به وجود آمده در پی پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای، تاکید کرد.

 

به گزارش فارس، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس روز سه‌شنبه تلفنی با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران، گفت‌وگو کرد. این اولین تماس تلفنی سران دو کشور بعد از بیش از یک دهه بود. طرفین در این مکالمه در مورد روابط دوجانبه، مذاکرات هسته‌ای و بحران سوریه صحبت کرده‌اند. دفتر نخست‌وزیری انگلیس بعد از این مکالمه بیانیه‌ای را صادر کرده که متن آن به این شرح است:

نخست‌وزیر عصر امروز در آستانه مذاکرات هسته‌ای این هفته ژنو، با رئیس‌جمهور «حسن روحانی» گفت‌وگو کرد تا اولین نخست‌وزیر بریتانیایی باشد که در بیش از یک دهه اخیر با رئیس‌جمهور ایران تماس می‌گیرد. دو طرف ضمن بحث در مورد روابط دوجانبه، از اقدامات انجام‌شده بعد از روی کار آمدن رئیس‌جمهور روحانی از جمله انتصاب کاردارهای غیرمقیم که هفته قبل صورت گرفت، استقبال کردند. آن‌ها توافق کردند به تلاش برای بهبود روابط بر مبنای اقدامات گام‌ به گام و متقابل ادامه دهد.

در مورد برنامه هسته‌ای ایران هم دو طرف تفاهم داشتند که در دور اخیر مذاکرات هسته‌ای در ژنو پیشرفت قابل ملاحظه‌ای حاصل شد و باید از فرصت ایجاد شده در دور جدید مذاکرات هسته‌ای که از فردا آغاز می‌شود، استفاده کرد. نخست‌وزیر بر ضرورت اقدامات ایران برای رفع کامل نگرانی‌های جامعه بین‌الملل در مورد برنامه هسته‌ای آن‌ها، از جمله شفافیت بیشتر، تصریح کرد. در مورد سوریه هم بر ضرورت پایان دادن به خونریزی از طریق راهکاری سیاسی، توافق وجود داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *