وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

تست HIV در منزل چيست ؟

HIV testing
تست HIV در منزل چيست ؟

شما هرچه زودتر از سلامت خود مراقبت کنيد بهتر است. درمان اوليه و پيش گرفتن شيوه زندگي سالم، به شما کمک ميکند که سالم بمانيد و مراقبتهاي پزشکي، ظهور علايم ايدز و ايجاد وضعيتهاي تهديدکننده حيات را در شما به تاخير مي اندازد.

نمونه گيري در منزل Home testing kits:

Consumer-controlled test kits (کيتهاي تست کنترل شده مصرف کننده) که به کيتهاي تست در خانه (Home testing kits) موسومند اولين بار در سال ۱۹۹۷ گواهي تاييد گرفتند.
 
اگرچه اين کيتها گهگاه در اينترنت تبليغ ميشوند ولي تنها Home Access HIV-1 test system توسط FDA (سازمان غذا و داروي ايالات متحده) تاييد شده است و صحت بقيه انواع کيتها مورد تاييد نيست.
 
طرز استفاده آن بدين صورت است که قطره خوني از سر انگشت بر روي کارت مخصوص آن چکانده و کارت را به يکي از آزمايشگاههاي مورد تاييد که اين آزمايش را انجام ميدهند پست ميکنيد، به هر فرد يک شناسه داده ميشود تا براي پيگيري جواب از طريق تلفن مورد استفاده قرار گيرد، فرد ميتواند با يک مشاور، قبل و بعد از آماده شدن جواب تست، مشورت کند.
 
تمامي کساني که تست آنها مثبت شده جهت انجام تست تاييدي ارجاع ميشوند.
 
مزيت عمدة « نمونه‌گيري در منزل» شامل راحتي، سرعت و محرمانه بودن آن است. در كشورهايي كه تست HIV رايگان نيست « نمونه‌گيري در منزل» يك راه مقرون به صرفه براي انجام تست است ولي عدم وجود “مشاورهٔ رو در رو” قبل و بعد از انجام تست يكي از اشكالات آن است.
در ايالات متحده تنها يك كارخانه، مجوزِ FDA (سازمان غذا و داروي جهاني) را براي ساخت كيت « تست HIV در منزل» دارد.
 
در انگلستان فروش هر گونه كيت براي مصرف شخصي، غير قانوني است.
 

كيت تست فوري HIV

 
كيت تست فوري HIV بمعناي آن است كه نتيجه تست، بدون نياز به مشورت کردن با فرد مجرب، در همان لحظه خوانده مي‌شود. بطور كلي اينگونه تستها بخاطر دقت كم آنها و فقدان حمايت عاطفي براي فرد، توصيه نمي‌شوند. در حال حاضراين نوع تست در بسياري از كشورها بطور قانوني خريد و فروش نمي‌شود.
 
اگر تست HIV من منفي باشد آيا بدين معناست که شريک جنسي من هم HIV منفي است؟
 
خير، جواب تست HIV شما تنها وضعيت آلودگي با HIV شما را مشخص ميکند و اينکه شريک جنسي شما HIV منفي است يا مثبت است را مشخص نميکند و او هم مي بايست تست HIV بدهد تا وضعيت سلامتش از نظر آلودگي با HIV تعيين گردد.
 
اگر تست HIV من مثبت باشد و مشخص شود که HIV مثبتم، چه بايد بکنم؟
 
دراين حالت، شما هرچه زودتر از سلامت خود مراقبت کنيد بهتر است. درمان اوليه و پيش گرفتن شيوه زندگي سالم، به شما کمک ميکند که سالم بمانيد و مراقبتهاي پزشکي، ظهور علايم ايدز و ايجاد وضعيتهاي تهديدکننده حيات را در شما به تاخير مي اندازد.
 
کارهاي بسيار مهمي که بايستي سريعا براي محافظت از سلامت خود انجام دهيد عبارتند از:
۱- به پزشکي که در زمينه ايدز کار ميکند مراجعه کنيد، حتي اگر احساس مريضي نميکنيد. 
 
پزشکي را بيابيد که تجربه درمان افراد HIV مثبت را دارد. امروزه داروهاي فراواني براي آلودگي با HIV وجود دارد که ميتواند سلامت شما را تداوم بخشد. هيچگاه نگوييد که «هنوز براي فکر کردن براي درمان خيلي زود است!»
 
۲- تست سل (TB test) انجام دهيد. ممکن است آلوده به سل باشيد و از آن آگاه نباشيد، سل کشف نشده ميتواند منجر به بيماريهاي وخيمي گردد ولي اگر زود تشخيص داده شود با موفقيت قابل درمان است.
 
۳- سيگار کشيدن، نوشيدن زياد الکل يا استفاده از مواد مخدر (مانند متاآمفتامين ها) ميتواند سيستم ايمني شما را تضعيف کند. براي ترک يا کاهش مصرف اينگونه مواد، هرچه زودتر اقدام کنيد.
 
۴- جهت بررسي از نظرتشخيص بيماريهاي مقاربتي (STD) اقدام کنيد. بيماريهاي مقاربتي تشخيص داده نشده ميتواند باعث مشکلات جدي شود. همچنين بايد براي جلوگيري از بيماريهاي مقاربتي (STD) حتما از کاندوم استفاده کنيد (safe s e x)
منبع: ایران اچ آی وی 
بازنشر» berroz.com

تست HIV در منزل چيست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *