وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

خلاص شدن از دست چربی های دور شکم

چربی
خلاص شدن از دست چربی های دور شکم

اگر شما فکر می کنیدچربی شکم فقط مشکل افراد دارای اضافه وزن است اشتباه می کنید حتی افرادی که وزن متناسبی دارند و بطور منظم ورزش می کنند در ناحیه شکم چربی دارند.در بحث تناسب اندام هیچ چیزی مانند یک اندام متناسب با شکم صاف و تخت شاید مهم نباشد.

شاید برای بسیاری از افراد این سوال باشد که چرا شکم شان با وجود ورزش و رژیم غذایی مناسب هموار و تخت نیست؟
دو نوع چربی وجود دارد :چربی اشباع و چربی زیر جلدی .چربی احشایی نوع نهفته چربی بوده و بسیار پایین تر از سطح بدن قرار داشته و اطراف ارگان های بدن را احاطه کرده است .چربی زیر جلدی فقط در زیر پوست بوده و می توان به راحتی آن را خارج کرد با یک آزمایش ساده سی تی اسکن چربی های احشایی مشاهده می شود.اگر دور کمر بزرگی دارید یا دور کمرتان به شکل سیب است شما به احتمال زیاد چربی احشایی شکمی دارید.
چربی احشایی شکمی خطراتی جدی برای سلامتی به همراه دارد با توجه به اعلام وزارت بهداشت درمان و خدمات انسانی ایالات متحده اگر مردی بیش از 40 اینچ – صد سانتیمتر -و زنی بیش از 35 اینچ -87 سانتیمتر- اندازه دور کمر داشته باشند به یقین در معرض خطر هستند. (آستانه پایین تر 35 اینچ برای مردان و پایین تر از 31 اینچ برای زنان توصیه می شود.)چربی شکم با افزایش مقاومت به انسولین مرتبط است که باعث دیابت نوع دوم می شود .همچنین چربی شکم منجربه بیماری های قلبی ،سکته مغزی و برخی انواع سرطان ها و از دست دادن تراکم استخوان زود رس و خواب آپنه می شود شواهدی وجود دارد که نشان می دهد چربی احشایی شکمی عاملی در توسعه زوال عقل است.
عوامل
وراثت یکی از این عوامل است .چربی شکم اغلب به نام گسترش میانسالی نامیده می شود این امر با افزایش سن ،میزان سوخت و ساز بدن افت کرده و چربی ها تمایل زیادی به تجمع در اطراف معده دارند.این امر باعث تغییراتی در سطح هورمون هایی مانند کورتیزول می شود کورتیزول هورمونی است که توسط غدد فوق کلیوی ساخته می شود و به بدن در فرایند گلوکز کمک می کند و سوخت و ساز بدن را تنظیم و استرس را مدیریت می کند استرس سطح کورتیزول را بالا و بعد از آن منجربه افزایش چربی بیش از حد در اطراف شکم می شود.
نمی توانیم هیچ کاری برای مبارزه با افزایش سن یا وراثت انجام دهیم اگر چربی اطراف شکم در حال توسعه است هنوز فرصت دارید تا با آن مبارزه کنید .بسیاری از مردم فکر می کنند همه تکنیک ها باید ناحیه معده را هدف قرار دهد مانند دراز نشست یا سایر تمرینات ورزشی.این نوع از تمرینات عضلات را سفت می کنند اما آنها نمی توانند کاری برای از بین رفتن چربی های شکمی انجام دهند.به جای این ورزش ها برای از دست دادن چربی شکمی ورزش های هوازی را 30 در روز شروع کنید پیاده روی ،رقص و دوچرخه سواری و بلند کردن وزنه به خلاص شدن از چربی های احشایی کمک می کند.
برای کاهش چربی دور شکم از غذاهای حاوی چربی ترانس (نوعی چربی موجود در بسیاری از کوکی ها ی آماده ،کراکر ،کالاهای پخته ،برخی از دانه های سرخ شده )خودداری کنید.
تحقیقات نشان داده این غذاها چربی رابطور خاص در شکم متمرکز کرده و حتی باعث می شوند تا چربی ها مجددا از مناطق دیگر بدن در اطراف شکم تجمع پیدا کنند.
شکر چربی شکم را افزایش می دهد توصیه می شود غلات کامل و مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید غذاهای غنی از فیبر نه تنها شما را سیر نگه می دارند همچنین سطح انسولین را پایین آورده و سلول های چربی را کوچک می کنند .یک رژیم غذایی غنی از چربی های سالم و اشباع نشده مونو مانند روغن زیتون ،اووکادو ،بادام و بادام زمینی باعث شکستن چربی های شکمی می شوند.بهترین نوشیدنی برای از بین بردن چربی های شکمی آب است .آب از ایجاد گرگرفتگی جلوگیری کرده و میزان نفخ را پایین نگه می دارد نوشیدن مقدار زیادی از آن می تواند تصور گرسنه بودن را به طرف تشنگی سوق دهد
کلید نهایی برای از دست دادن چربی شکمی دوری از هر گونه استرس است یکی از روش ها ی کم شدن استرس خواب کافی است (هشت ساعت خواب در شب )روش هایی برای رهایی از شرایط استرس زا مانند یوگا و مدیتیشن را امتحان کنید.

منبع : به گزارش قدس آنلاین به نقل ازشبکه ایران

باز نشر » berroz.com

خلاص شدن از دست چربی های دور شکم,چربی شکم,آب کردن,چربی اشباع,زیر جلدی,دیابت نوع دوم,بیماری های قلبی ،سکته مغزی,انواع سرطان ها,دست دادن تراکم استخوان زود رس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *