وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

تناسب اندام | چگونه می توان پستان های زیبایی داشت

داشتن سينه های خوش فرم

داشتن سينه های خوش فرم

تناسب اندام موضوع بسیار مهمی در سراسر جهان است چون علاوه بر زیبایی ظاهر, سلامتی بدن را نیز در پی دارد. برای خانم ها اندازه سایز سینه ها و همچنین سایز دور کمر و باسن های افتاده یکی از شرایطی است که می توانند لباس هایی را بپوشند یا نپوشند. چراکه سایز بزرگ سینه ها می تواند باعث معذب بودن خانم ها شود. البته دقت کنید که عمل زیبایی سینه نیز فراگیر شده ولی باید بدانیم پستان یکی از اعضایی است که می تواند هر شکلی داشته باشد.

این را نیز بدانیم که سایز سینه ها نمی تواند دقیقا عین هم باشد. اگر دقت کنیم در کسانی که راست دست هستند اندازه سینه راست بزرگتر از سینه چپ است.

دو تا از سوالات مهم که خانم ها بدنبل جواب آن هستن این است که :

چگونه می توان سینه را کوچک کرد ؟

چگونه می توان سینه را بزرگ کرد ؟

بر اساس تحقیقات Journal For Sex Reserch (شماره ۲۴ ص۱۷۷-۱۸۳) 60% از سینه های زنان تقریبا دارای سایزهای A یا B هستند.

یکی از مشکلات بزرگ در جامعه جهانی ( و بدتر در ایران ) عدم آگاهی جوانان از مسائل جنسی است و اطلاعات غلطی را در ذهن خود می پرورانند. و جالب تر اینکه طلاق هایی از این دست نیز رخ می دهد که علت آنها روبرو شدن با واقعیتی است که تا اکنون در مورد آن آگاهی درستی نداشته اند.

داشتن سينه هاي خوش فرم

با توجه به ستارگان سینما یا مدل و مانکن‌های زیبا الگو برای ازدواج جوانان ناآگاه نیز بر طبق آنها شکل می گیرد  و از این واقعیت خود را دور می‌سازند که این اشخاص دارای بدن‌های عملی هستند نه طبیعی و ذاتی و سطح توقعات آنها نیز بالا می‌رود ! برای همین اغلب مردان آگاهی نادرستی از این موضوع دارند.

بنا بر آمار سالانه در کشور آمریکا حدود 300 هزار نفر در آمریکا عمل زیبایی سینه انجام می‌دهند تا این نا هماهنگی‌های طبیعی درست شوند.

پستان زنان نقش زیادی در تحریک جنسی وی و دریافت لذت شهوانی دارند. فرایند رشد سینه زنان در دوره بلوغ جنسی رخ می‌دهد. این رشد توسط هورمو‌های استروژن و پروژسترون کنترل می‌شود که به هورمون‌های جنسی مرتبط می‌شوند.

ساختار کلی سینه زنان : پستان از چه چیزهایی تشکیل شده است ؟

داشتن سينه هاي خوش فرم
۱. قفسه سینه
۲. عضله سینه‌ای بزرگ
۳. لوبول
۴. نوک پستان
۵. هاله دور پستان
۶. مجرای شیر
۷. بافت چربی
۸. پوست

غدد پستانی همیشه غیرفعالند جز در دوران بارداری و دوران شیردهی. ساختار اصلی پستان را بافت چربی تشکیل داده است. البته پستان از بافت کشی که از رشته‌های الاستیک می‌باشد نیز تشکیل یافته است. هر یک از پستان‌ها متشکل از 15 الی 20 بخش به نام لوب است که همانند گلبرگ‌های گل مینا کنار هم قرار گرفته‌اند. هر لوب نیز از لوبول‌های کوچکتر و در نهایت از هزاران لوبول ریز تشکیل یافته که در آن‌ها شیر تولید می‌شود. در بین این لوبول‌ها و این اجزا شیارهایی وجود دارد بنام مجرا که منتهی می‌شوند به مرکز نوک پستان. فضایی که میان مجراها و لوبول‌های پستان وجود دارد توسط چربی پر شده است.

در دوران حاملگی حجم لوبول‌ها افزایش پیدا می‌کند و سلول های مواد تشکیل دهنده‌ی شیر چربی را در طی دوره‌ای شیر تولید می‌کنند. در زمان شیردهی این سلول‌ها با منقبض شدن خود شیر را به خارج از پستان ها می‌رانند.

در داخل ساختار پستان‌ها هیچ ماهیچه‌ای وجود ندارد تنها ماهیچه زیر سینه قرار دارد که به آن پکتورالیس می‌گویند. علاوه بر فیبرهای الاستیک و بافت چربی رگ‌های خونی, لنفاوی در سینه خانم‌ها اشاره کرد. رگ‌های لنفاوی در مسیر شد خودبه نواحی مانند زیربغل, کشاله ران‌ها و دیگر نواحی بدن که شکلی مانند لوبیا دارند و به اسم غدد لنفاوی معروف هستند می‌پیوندند.

رباط‌های خاصی شکل سینه زنان را شکل می‌دهد و از آنها حفاظت می‌کنند. نام این راباط‌ها رباط‌های کوپر است که در دوره حاملگی و کهولت کشیده یا شل می‌شوند و باعث آویزان شدن پستان می‌شوند.

هورمون‌های جنسی از دیگر عواملی هستند که در تکامل و رشد پستان‌ها در دوره بلوغ و شیردهی اهمیت دارند. پروژسترون محرک اصلی تغییر و تکامل سلول‌های سازنده شیر در پستان است و استروژن در رشد و نمو مجاری پستان نقش دارد.

هورمون پرولاکتین که از قسمت پیشین غده هیپوفیز ترشح شده و عامل محرک تولید شیر است. در پاسخ به محرک مکش نوزاد، اکسیتوسین (مترشح در هیپوفیز پسین) به نوبه خود موجب خروج شیر از پستان مادر می‌شود.

افزایش حجم پستان به موجب تحریکات هورمونی و بافت آلویولار و همچنین بافت چربی است. با رشد سینه نوک پستان‌ها و ناحیه اطراف آن نیز بزرگ و به لمس تحریکات خارجی نیز حساس می‌شود.

سینه ها در دوران عادت ماهانهپریود” : در دوران عادت ماهانه سینه زنان تحت تاثیر اثرات هورمون های جنسی با ورم یا افزایش حجم روبرو می شود و در بیشتر اوقان درد سینه در دوران عادت ماهانه همراه است که بعد از چند روز اول این علائم بر طرف می شوند.

پستان‌ها در دوره حاملگی و تولد نوزاد

در دوره حاملگی و بارداری سایز سینه‌ها افزایش و نوک سینه‌ها بزرگ‌تر و نواحی پیرامون نوک سینه دارای رنگدانه بیشتری می‌شود که به علت تاثیر هورمون پروژسترون است. این فرایند چربی پستان ها را جایگزین می‌کند که پستان ها را برای تولید شیر در مرحله نهایی بارداری آماده می‌سازد.

درست پس از تولد نوزاد شیر در پستان ها ساخته می شود. و بعد از اتمام دوره شیردهی سینه ها با حالت دوران شروع حاملگی برمیگردند. در دوره ی یائسگی شکل سینه ها شاید زیاد دچار تغییر نشود ولی بیشتر ساختار تولید شیر با چربی جایگزین می شود. پس باید گفت شکل نهایی و قطعی سینه زنان تنها در دوره حاملگی است.

اگر چه هدف اصلی وجو پستان ها ساختن شیر برای رشد و تغذیه نوزاد است ولی این خصوصیت بسیار جالب تنها مربوط به یک دوره چند ماهه است و در باقی عمر نیز سایز سینه ها نقش مهمی در زیبایی ظاهری او دارند. بنابراین اهمیت رضایت زنان از فرم و اندازه سینه شان در طول دوره زندگی خود از اهمیت زیادی برخوردار است, و همچنین در حفظ زیبایی و سلامتی وی تاثر بسزایی دارد.

دردسر مد روز ! چند وقت پیش بود که عمل گوش الاغی مد شده بود و بسیاری از هموطنان مد روز ایرانی این عمل را انجام داده تا متفاوت باشند ! و این اتفاق نیز برای خانم ها افتاده در مد شدن سینه های کوچک و بزرگ که باعث سود بردن زیادی از پزشکان جراحی زیبایی سینه می شود !

اما چگونه به طراوت و زیبایی سینه ها بپردازیم ؟

برای داشتن سینه های زیبا در ابتدا باید وضعیت روحی مناسب باشد یعنی روحیه ای شاد و بدون استرس که باعث بوجود آمدن یک توازن هورمونی می شود که موجب داشتن پستان های زیبا و سفت می شود. این توازن از بالانس هورمونی هیپوتالاموس ( منطقع عصبی واقع در مغز) سرچشمه می گیرد که با توجه به روحیه انسان ها و زن تغییر می کند.

با مراعات قوانین ساده می توان از شل شدن سینه و آویزان شدن پستان ها جلوگیری به عمل آورد. که بیشتر افراد یک عمل سریع را راحت تر می دانند ولی هر عملی عوارض خود را دارد.

پستان ها و نور آفتاب

با اینکه نور خورشید باعث سرطان سینه نمی شود ولی پوست سینه بسیار حساس و آسیب پذیر است که بهتر است از آنها در مقابل تابش نورآفتاب حفاظت کرد. نور خورشید تاثیر مخربی روی بافت پیوندی و فیبرهای الاستیک پستان ها داشته و موجب پیری زودرس آنها می شود. بهتر است قبل از قرار گرفتن در مقابل نور شدید آفتاب آنها را با لوشن ضدآفتاب پوشاند.

آیا حجم سینه ها با دیگر تغییر و تحولات بدن فرق می کند؟

با افزایش وزن، بافت چربی موجود در پستانها و در نتیجه حجمشان افزوده می شود. در مقابل با کاهش وزن بافت پیوندی و الاستیک نامتغیر باقی مانده و بافت چربی کاهش می یابد. از آنجایی که تغییر وزن موجب نابودی رشته های الاستیک و شل شدن پوست پستان می شوند، بهتر است از تغییرات رادیکالی وزن جلوگیری نمود.

یکی از پیامد های حاملگی افزایش حجم پستانهاست. اصولاً پس از خاتمه دوران شیردهی که پستانها به حالت اولیه خود باز می گردند، کمی جمع و چروکیده می شوند. مکمل های استروژن و پروژسترون، دارو، اختلالات هورمونی، یائسگی و در نهایت کهولت نیز هر کدام به نحوی موجب تغییرات عدیده در حجم پستان ها می شوند.

با بالارفتن سن پوست نازکتر شده و هورمونها در بدن افزایش می یابند که به نوبه خود باعث جمع شدن لوبولهای پستان می شود. اما نگران نباشید یک روش طبیعی برای حفظ طراوت و شادابی پستانها وجود دارد

آن آمیزش جنسی مداوم در طول زندگی است.

سوتین لازمه سینه های بزرگ !

وزن زیاد سینه ها طی مدت طولانی موجب آویزان شدن آنها می‌شود. استفاده از سوتین باعث حفظ الاستیسیتی یا حالت کشسان پوست می شود. به هر حال بدون در نظر گرفتن سایز پستانها پوشیدن سوتین به هنگام ورزشهایی از قبیل دو و دیگر فعالیتهای پرشی توصیه می شود. زنان حامله و شیرده نیز می بایستی از سینه بند استفاده کنند، اما هنگام شنا لزومی به داشتن آن نیست.بنابر ساختار پستانتان و نه مد روز یک سوتین مناسب که هم از لحاظ سایز و هم جنس بکاررفته آن احساس راحتی نمایید، انتخاب کنید.

علت متفاوت بودن فرم های سینه ؟

اگر رشد غدد پستانی هم سطح و همتراز دنده ها بود شکل آنها نیز پهن و کشیده می شد. در صورت عمودی بودن این رشد فرم آنها نیم کره ای می شود. حالت میانی این باعث می شود تا فرمهای گوناگونی پدید آید.

علت اینکه همه سینه ها دارای سفتی و بافت یکسان نیستند ؟

زمینه یک سینه شخ و سفت بیشتر بودن بافت پیوندی نسبت به بافت چربی در آنهاست و برعکس در صورت غالب بودن بافت چربی پستان ها شل‌تر خواهند بود.

چرا یکی از پستان ها دارای سایز متفاوتی از دیگری است ؟

نیمه راست بدن انسان با نیمه چپ آن گرچه در ظاهر مشابه و متناسب بنظر می رسد ولی در واقع کاملاً متقارن نیست. این پدیده در مورد پستان ها نیز صدق می کند. وجود دو عضو جفت متقارن در بدن بسیار نادر است.۹۹،۹% پستان های زنان با هم متقارن نیستند؛ بدین معنی که هر کدام دارای مقدار متفاوتی از چربی، بافت پیوندی، لوبها و دیگر اجزای تشکیل دهنده آنها می باشند. نوک پستانها نیز می تواند دارای تفاوتهایی در سایز، رنگ و برجستگی یا فرورفتگی باشد. برخی ناهموار و برخی دارای چند تار مو هستند.

فاکتورهای تعیین کننده در چگونگی سایز پستان ها بسیارند؛ مقدار بافت پیوندی، درصد چربی بدن، ارث و تعداد حاملگی ها در زندگی در اندازه پستان ها تاثیر چشمگیری دارد.

علت نوک فرو رفته پستان ها چیست ؟

این نوع پستان بر خلاف حالت معمول آن که برجسته است، مانند ناف در قسمت داخلی بدن قرار دارد.این اختلال مادرزادی است و در آینده فرد را به هنگام شیردهی دچار مشکل می سازد. البته با یک عمل جراحی مختصر می توان اشکال را برطرف نمود.

تمیز کردن دور نوک پستان از موهای زائد

وجود چند تار مو روی نوک پستان به دلیل وجود غدد در این ناحیه کاملاً عادی است و مو زدایی در این مورد بی خطر است. اما از آنجایی که پوست نوک پستان حساس است بهتر است برای جلوگیری از عفونت به جای کندن مو از ریشه، روزانه آن را تراشید.

مواظب طرز ایستادن، نشستن و راه رفتن خود باشید!

همیشه حالت کمر و ستون مهره های خود را کنترل کنید. راست نشسته و عمیق نفس بکشید. خمیده نشستن مستمر در درازا موجب استهلاک ماهیچه‌های کمر و سینه و در نتیجه باعث آویزان شدن پستان ها می شود. در یک آینه به حلت نیم رخ بایستید. شانه ها را عقب داده و چانه را بالا بگیرید. چه تفاوتی حس می‌کنید؟

تمرینات صورت

سعی کنید روزی بیست بار با انقباض ماهیچه‌های گردن ماهیچه پکتورالیس بزرگ (ماهیچه واقع در زیر پستانها) را نرمش دهید. تمرین دیگر تلفظ حرف «ایکس»، آنهم با باز کردن هر چه بیشتر دهان است. انجام این تمرین روزی ۲۰-۱۰ با توصیه می‌شود.

از گرما خودداری نمایید!

حرارت حاصل از تابش آفتاب و یا آبتنی با آب داغ موجب منبسط شدن رگ‌ها و کند شدن جریان خون در رگ‌های سینه می‌شود؛ از طرفی قبلاً نیز اشاره شد که قرارگیری در معرض نور شدید آفتاب باعث پیری پیش از موعد پوست، زایل شدن رشته‌های الاستیک و در نتیجه چروکیده شدن پستان می‌شود. از این رو توصیه می‌شود پستان‌های خود را از حرارت شدید بدور نگه دارید و سعی کنید با آب خنک پستان‌ها را مالش داده و با تحریک جریان خون در رگ‌ها، بافت آنها را تقویت کنید. یک دوش دو دقیقه‌ای آب سرد برای سینه های کوچک و سه دقیقه ای برای سایز بزرگ توصیه می‌شود. دوش آب سرد گردش خون در رگ‌ها را سرعت بخشیده و به دفع توکسین ها (مواد سمی) کمک می کند.توجه: در انجام این تمرینات از یک دوش استفاده کنید و سینه‌ها را با یک حرکت چرخشی مالش دهید. در صورت عدم دسترسی به دوش می توانید با یک لیف ابری بزرگ آب سرد را کم کم روی سینه بریزید و آن را بمالید.

شنا

شنا یکی از ورزش‌های مناسب برای سینه‌هاست؛ بخصوص شنای قورباغه، آنهم بدلیل این که ماهیچه‌های پشت و سینه را وادار به مقاومت در مقابل فشار آب می‌کند. در واقع فشار آب خود نوعی ماساژ فوق‌العاده برای پستان‌ها حساب می‌شود. برای تمرین بیشتر می توانید پاها را در کف استخر بگذارید تا جایی که آب شانه‌هایتان را بپوشاند. دست‌ها را بالا برده و آهسته در جلوی خود پایین آورید. ۱۰ بار این عمل را تکرار کنید.

استفاده از کرم ها و لوشن‌های مخصوص سینه

استفاده از کرم‌های مخصوص علی رغم تبلیغات گاه اغراق آمیزشان شاید معجزه ای در پستان‌ها ایجاد نکنند اما مصرف آنها در حفظ حالت ارتجاعی آنها بی تاثیر نیست. استفاده از عصاره‌های گیاهی و یا بیولوژیکی روی پستان‌ها علاوه بر اینکه ما را به ماساژ پستان‌ها وادار می سازند، نقش بسزایی در حفظ رشته‌های کشسان سینه دارد.
هنگام قرار گرفتن در نور آفتاب نیز سعی کنید برای حفظ پوست از مضرات اشعه ماورای بنفش از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نمایید. پس از هر بار دوش گرفتن بدن خود را با لوشن‌های مخصوص نرم و مرطوب کنید تا پوست رطوبت از دست داده خود را باز یابد.

pezeshk.us

گردآروی و بازنشر » berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *