وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

درمان نفخ و دل درد با داروهای گیاهی

درمان نفخ و دل درد با داروهای گیاهی

درمان نفخ

نفخ چیست ؟
نفخ تجمع گاز در دستگاه گوارش است که با آماسیدن و بادکردن شکم، احساس‌ پری و فشار در شکم پس از غذاخوردن و آروغ زدن مشخص می‌شود. نفخ از نشانه‌های سوء هاضمه است و معمولاً بر اثر خوردن برخی غذاها که بادزا و نفخ‌آورند پدید می‌آید. درمان نفخ با داروهای گیاهی امکان پذیر است.

رایج ترین و موثرترین گیاهان دارویی در درمان نفخ معده عبارتند از :

  • نعناع
  • گشنیز
  • بادرنجبویه
  • دارچین و سیاه دانه
  • زیره سبز
  • هل
  • قطره گیاهی کارمینت

درمان نفخ با نعناع

نعناع البته بصورت دم کرده نعناع یا عرق نعناع یا بصورت تازه … مصرف می‌شود. نعنای تازه به این دلیل که اسانس و عطر بیشتری دارد اثر درمانی قویتری دارد. برای رفع نفخ معده و شکم از عرق نعناع استفاده کنید که تاثیر دارد و دل درد و نفخ را از بین می‌برد.

درمان نفخ با گشنیز

گشنیز از خانواده جعفری است و بو و رایحه خوشی دارد. این گیاه هضم کننده غذا, مقوی معده و ضد درد بویژه دل درد است.

درمان نفخ با بادرنجبویه

درمان نفخ

بادرنجبویه گیاهی است از خانواده نعناع که شباهت ظاهری زیادی به ن عناع دارد اما بوی آن متفاوت است. بادرنجبویه ضد درد, ضد نفخ و مقوی معده است.

درمان نفخ با دارچین و سیاه دانه

با تحقیق و بررسی اثر دو گیاه سیاه دانه و دارچین بر روی نفخ معده, به این نتایج رسیده شد که 10 در صد از افرادی که دارچین, 60 درصد افرادی که سیاه دانه و 90 درصد افرادی که مخلوط دارچین و سیاه دانه را مصرف کردند نفخ معده آنها بهبود یافت. پس مخلوط دارچین و سیاه دانه تاثیر قوی تری دارد.

درمان نفخ با زیره سبز

درمان نفخ

از خواص زیره می توان به مقوی معده, بادشکن, ضد نفخ و هضم کننده غذا اشاره کرد

درمان نفخ با هل

هل گیاهی است معروف در زندگی ما ایرانی ها که از پوست و دانه های معطرش در معطر کردن چای, غذا و شیرینی استفاده می‌کنیم. جویدن دانه های معطر هل بعد از صرف غذامی‌تواند به هضم غذا و گوارش بهتر غذا کمک کند و بوی نامطبوع دهان را از بین ببرد. هل گاز معده و روده را از بدن خارج می‌کند. ترشی معده را نیز بهبود می‌بخشد.

قطره گیاهی کارمینت

درمان نفخ

قطره کارمینت بهترین و ایده آل ترین داروی ضد نفخ و دل درد است. این قطره یکی از بهترین داروهای گیاهی است که از سه گیاه اسانس دار گشنیز, نعناع و بادرنجبویه تهیه شده است. این گیاهان به تنهایی تاثیر خوبی در درمان نفخ و دل درد ندارند اما ترکیب این سه گیاه, دارویی را با تاثیر معجزه وار و قوی برای نفخ و دل درد به وجود آورده است که ظرف 10 الی 15 دقیقه مشکل را برطرف می‌کند.

قطره کارمینت برای نفخ و دل درد, روده تحریک پذیر, نفخ و دل دردهای قاعدگی, اسپاسم های گوارشی و دیر هضم شدن غذا تاثیر عالی دارد.

این دارو هیچ گونه عوارضی ندارد و برای همه سنین مناسب است حتی نوزادان. این قطره حتما باید با آب, آبمیوه یا شیر رقیق شده و میل شود.

نحوه مصرف قطره کارمینت

  • نوزادان تا 4 ماهه : پنج قطره در یک قاشق غذاخوری آب رقیق شده و خورانده شود.
  • نوزادان 4 تا 12 ماهه : ده قطره در یک قاشق غذاخوری آب رقیق شود.
  • برای کودکان بیست قطره در سه قاشق غذاخوری آب ریخته شود.
  • بزرگسالان هم 50 قطره در نصف استکان آب رقیق کنند.

مطالب پیشنهادی

گردآوری : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *