وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

دلایل ایجاد جوش و آکنه + راه های پیشگیری

Weld
دلایل ایجاد جوش و آکنه + راه های پیشگیری

مدیر گروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی ایران گفت: امروزه آب و هوا، غذا و مسائل روحی روانی با گذشته بسیار فرق کرده است و بروز جوش و آکنه بیشتر و بدتر شده است.

محمد احمدی درباره جوش مدیر گروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی ایران اظهار داشت: امروزه آب و هوا، خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها و مسائل روحی روانی با گذشته بسیار فرق کرده است و بروز جوش و آکنه بیشتر و بدتر شده است.
به گفته وی مکانیزم اصلی بروز جوش در پزشکی ایرانی، وجود خلط فاسد و مزاحم بدن است که طبیعت هوشمند بدن آن را به ظاهر پوست می‌کشاند و موجب بروز جوش در پوست می‌شود تا به این ترتیب اعضا و اندام‌های اصلی درون بدن سالم بمانند و به تعبیری دیگر جوش زدن نشانه قوت بدن است و نباید از جوش زدن جلوگیری کرد.
مدیر گروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی ایران افزود: مصرف برخی موادغذایی به بدن آسیب‌هایی می‌رساند و موجب تولید اخلاط نامناسب در بدن می‌کند که در برور آکنه دخیل است.
احمدی اضافه کرد: مصرف غذاهای آماده مانند پیتزا، سوسیس و کالباس که از گوشت فریزشده گاو و ادویه فراوان تهیه شده باشد، مصرف مرغ‌های هورمونی، کنسروها، غذاهای سرخ کرده، غذاهای خیلی چرب، شور، تند و پرادویه، نوشابه‌ها و دیگر نوشیدنی‌های صنعتی، سس مایونز، چیپس و پفک و غذاهای صنعتی نیز خود در بروز جوش و آکنه نقش زیادی دارد.
وی ادامه داد: غذا هر چه قدر از مواد غذایی طبیعی تهیه شده باشد بدن سالم‌تر است از جمله غذاهای مفید می‌توان به آبگوشت‌ها، انواع آش با سبزی‌های تازه و چاشنی‌هایی مانند روغن زیتون و آبلیمو طبیعی یا آبغوره، انواع سوپ تهیه شده با گندم و جو، روغن زیتون و کنجد، میوه و سبزی تازه، شیر و لبنیات تازه، نان سبوسدار مثل سنگک و جو، برنج پخته شده با سبزی‌ها، حبوبات و استفاده از پودر سبوس برنج همراه با غذا اشاره کرد.
مدیر گروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی ایران عنوان کرد: مصرف انواع جوانه غلات مانند گندم و ماش جوانه غلّات، انجیر، کنجد، شیره انگور، کشمش یا مویز، سکنجبین، سرکه شیره، عرقیات گیاهی مناسب طبع مفید است و از بروز جوش پیشگیری می‌کند.
احمدی خاطرنشان کرد: دستکاری و کندن جوش موجب از بین رفتن لایه طبیعی محافظ جوش می‌شود که ورود میکروب و آلودگی‌ها را تسهیل می‌بخشد و جوش بدتر می‌شود.

منبع : به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم

بازنشر » berroz.com

دلایل ایجاد جوش و آکنه + راه های پیشگیری , درمان جوش , طب سنتی , مصرف مرغ‌های هورمونی , مضرات غذاهای سرخ شده , پیتزا , خیلی چرب، شور، تند,پرادویه، نوشابه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *