وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

دلیل اینکه بعد از نهار خواب آلوده می شویم ؟

Lunch
دلیل اینکه بعد از نهار خواب آلوده می شویم ؟
نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که خوردن مقادیر بیشتری از غذاهای پرچرب مثل سیب‌ زمینی و غذاهای سرخ‌ کرده در طول روز، احساس خستگی و خواب‌ آلودگی را تشدید می‌کند در حالی که مصرف کربوهیدرات‌ ها در بالا بردن سطح هوشیاری افراد موثر است.

کارشناسان سلامت و تغذیه می‌گویند : اگر بعد از خوردن غذا به ویژه وعده غذایی ناهار به شدت احساس خستگی و خواب‌ آلودگی می‌کنید، باید در انتخاب نوع غذای خود بیشتر دقت کنید چرا که مصرف برخی از انواع مواد غذایی، احساس خستگی را تشدید می‌کند. نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که خوردن مقادیر بیشتری از غذاهای پرچرب مثل سیب‌ زمینی و غذاهای سرخ‌ کرده در طول روز، احساس خستگی و خواب‌ آلودگی را تشدید می‌کند در حالی که مصرف کربوهیدرات‌ ها در بالا بردن سطح هوشیاری افراد موثر است. به گزارش دیسکاوری، برای انجام این آزمایش متخصصان روی ۳۱ فرد بالغ که سالم بودند و اضافه وزن هم نداشتند، مدت چهار شب در آزمایشگاه مطالعه کردند.

این متخصصان نوع رژیم‌ غذایی شرکت‌ کنندگان را تحت نظر داشتند و سپس الگوهای امواج مغزی، حرکات چشم و سایر شاخص‌ ها را در این افراد ارزیابی کردند.

نتایج آزمایشات که در مجله «خواب» به چاپ خواهد رسید تایید کرد که مصرف مواد غذایی پر چرب احساس خواب‌ آلودگی را در انسان‌ تشدید می‌کند در حالی که مصرف کربو هیدرات‌ ها در عوض سطح هوشیاری را بالا می‌برد.

منبع : به گزارش عصرایران به نقل از ایسنا

بازنشر » berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *