وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

رژیم لاغری | نخوردن صبحانه باعث چاقی می شود !

Breakfast Overweight
رژیم لاغری | نخوردن صبحانه باعث چاقی می شود !

در رژیم های لاغری هدف آب کردن چربی های بدن است نه گوشت بدن و به همین علت نخوردن صبحانه نه تنها موجب لاغری نمی شود، بلکه افزایش کلسترول خون چاقی را نیز به دنبال دارد.دکتر سید مصطفی نچواک، صبحانه را مهم‌ترین وعده غذایی عنوان کرد و افزود: پس از ۸ تا ۱۰ ساعت در طول شب که غذا نمی‌خوریم، بدن نیاز جدی به صرف وعده صبحانه دارد.

وی تصریح کرد: بدن در طول شب برای تامین انرژی از ذخایر بدن که ذخایر قندی کبد بوده و «گلیکوژن» نامیده می‌شود، استفاده می‌کند.

نچواک افزود: پس از چند ساعت ذخایر گلیکوژن به اتمام رسیده و بدن برای تامین نیاز خود و احیای ذخایر گلیکوژن نیاز به غذا داشته که در همین راستا صرف وعده صبحانه بسیار ضروری است.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: قطعاً عدم صرف وعده صبحانه، بدن را به استفاده از گوشت بدن برای تامین انرژی خود وامی‌دارد و از پروتئین‌های موجود در گوشت بدن برای تامین انرژی خود استفاده می‌کند و به اصطلاح گوشت بدن را آب می‌کند.

نچواک با اشاره به اهمیت بسیار پروتئین‌ها در تامین ایمنی بدن، اظهار کرد: آنزیم‌ها و هورمون های بدن همگی پروتئین هستند و از بین رفتن پروتئین‌ها می‌تواند آسیب جدی به بدن وارد کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: نخوردن صبحانه در کودکان به مراتب زیان بیشتری به همراه خواهد داشت، زیرا ذخایر گلیکوژن کودکان بسیار محدود بوده و از طرف دیگر متابولیسم آنها نسبت به بزرگترها بیشتر بوده و در حال رشد هستند.

وی کاهش ظرفیت کاری و تمرکز و نیز اختلال در یادگیری را از جمله عواض نخوردن صبحانه عنوان کرد و افزود: همچنین عدم صرف وعده صبحانه می‌تواند روی خلق و خوی افراد نیز اثر منفی داشته باشد.

نچواک کبدچرب، افزایش کلسترول خون و چاقی را از دیگر عوارض نخوردن صبحانه عنوان کرد و افزود: در رژیم‌های لاغری هدف آب‌کردن چربی‌های بدن است نه گوشت بدن و به همین علت نخوردن صبحانه نه تنها موجب لاغری نمی‌شود، بلکه افزایش کلسترول خون چاقی را نیز به دنبال دارد.

منبع : به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از پارسینه
گردآوری و بازنشر » berroz.com

رژیم لاغری | نخوردن صبحانه باعث چاقی می شود !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *