وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

4 راز چشم که پزشکان هرگز نمی گویند + سلامت چشم

4 راز چشم که پزشکان هرگز نمی گویند + سلامت چشم |  اشعه ماوراء بنفش , لنز , مراقبت از چشم , مضرات نور آفتاب , نگاه کردن به آفتاب , مضرات لنز گذاشتن
 سلامت چشم

بسیاری از مردم می‌دانند كه اشعه ماوراء بنفش (UV) به پوست آسیب جدی می‌رساند، اما نمی‌دانند كه این اشعه برای چشمان نیز مضر است. آیا شما از كسانی هستید كه تنها زمانی‌كه آسمان آفتابی است، عینك می‌زنید؟ مثل این می‌ماند كه بگویید من فقط گاهی اوقات سیگار می‌كشم!

1ـ‌ هرگز از دستمال كاغذی یا دستمال‌های توالت برای پاك كردن شیشه عینك خود استفاده نكنید زیاد جالب نیست.این دستمال‌ها از چوب ساخته شده اند و شیشه‌های عینك شما را خش می‌اندازند. دكتر Robert Noecher می‌گوید من از كراواتم برای این‌كار استفاده می‌كنم، به این خاطر كه از ابریشم ساخته شده و بسیار نرم و لطیف است.

۲ـ‌ عینك‌های آفتابی پولاریزه برای كم كردن حساسیت نسبت به نور و بازتاب آن از اجسام براق، بسیار مناسب هستند، اما برای دیدن صفحه‌های موبایل یا سیستم‌های راهیاب، شما را با مشكل مواجه خواهند كرد. این مشكل حتی برای دیدن صفحه‌های دستگاه‌های خودپرداز جدی‌تر خواهد بود.

۳ـ‌ بسیاری از ما فكر می‌كنیم، پس از یك جراحی چشم، بسرعت می‌توانیم به زندگی عادی خود برگردیم، اما در واقع برای بسیاری از افراد، این زمان، مقادیری بیشتر طول می‌كشد. پس از این‌كه مجبور شویم روی یك متن چند صفحه‌ای تمركز كنیم، متوجه می‌شویم آنقدر‌ها هم كه فكر می‌كنیم كار ساده‌ای نیست و به زمانی بیش از این نیاز است.

۴ـ‌ بسیاری از مردم می‌دانند كه اشعه ماوراء بنفش (UV) به پوست آسیب جدی می‌رساند، اما نمی‌دانند كه این اشعه برای چشمان نیز مضر است. آیا شما از كسانی هستید كه تنها زمانی‌كه آسمان آفتابی است، عینك می‌زنید؟ مثل این می‌ماند كه بگویید من فقط گاهی اوقات سیگار می‌كشم!

عینك آفتابی را انتخاب كنید كه به اندازه كافی برای جلوگیری از ورود اشعه از بالا و پایین بزرگ باشند حتی اطراف آن نیز ضخیم باشد، اگر از لنز استفاده می‌كنید محافظ UV را بخواهید.

منبع:قم فردا

بازنشر » berroz.com

4 راز چشم که پزشکان هرگز نمی گویند + سلامت چشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *