وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

سلامت چشم | صدمه نورهای LED به شبکیه چشم

Overworked Businesswoman Working On Computer
سلامت چشم | صدمه نورهای LED به شبکیه چشم

براساس تحقیقات انجام شده توسط محققان اسپانیایی نورهای ال ای دی دوستدار محیط زیست می توانند به شبکیه چشم صدمه بزند.

نورهای ال ای دی سطوح بالایی از تشعشع در نوار آبی شعاع نور رنگین کمان است که طی زمان می تواند به شبکیه صدمه بزند.دکتر سلیا سانچز راموس به عنوان محقق دانشگاه کامپلوتنس در مادرید اظهار داشت که شبکیه یک بافت بسیار حساس است که چشم را پوشانده و هرگز دوباره رشد نمی کند و یا زمانی که صدمه ببیند نمی توان آن را تعویض کرد.سانچز راموس اضافه کرد: شبکیه های آسیب دیده به زودی به یک وضعیت اپیدمی تبدیل می شود و علت اصلی آن استفاده گسترده از رایانه، تلفنهای همراه، نمایشگرهای تلویزیون و حتی چراغهای راهنمایی رانندگی و چراغهای خیابانی است که به تدریج ال ای دی ها جایگزین آنها شده اند.

وی یادآور شد: انتظار می رود که با گذشت زمان این مشکل وخیم تر هم بشود چرا که طول عمر انسانها بیشتر می شود و کودکان در سالهای نخست زندگی خود به جای کاغذ بیشتر از دستگاه های الکترونیک به ویژه برای انجام تکالیف درسی استفاده می کنند. چشمها برای نگاه مستقیم به نور طراحی نشده اند آنها برای دیدن با نور طراحی شده اند.

این در شرایطی است که ما می توانیم با تأثیرات خطرناک اشعه ها مقابله کنیم که این امر با استفاده از محافظ مناسب، بستن چشمها برای تعدیل شرایط امکان پذیر است.

همچنین براساس توصیه محققان افزودن غذاهای غنی از ویتامین A چون فلفل و اسفناج می تواند در محافظت از چشمها موثر باشد.

منبع : به گزارش بي باک به نقل از مهر،

بازنشر » berroz.com

صدمه نورهای LED به شبکیه چشم | ضررهای مانیتورهای LED و LCD , مراقبت از چشم, نمایشگرهای تلویزیون , رایانه، تلفنهای همراه , چراغهای خیابانی , نکات مفید پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *