وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

طرز تهیه میرزا قاسمی

طرز تهیه میرزا قاسمی | آموزش آشپزی | روش درست کردن غذاهای ایرانی , نحوه درست کردن میرزا قاسمی , مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی , سایت آشپزی غذاهای ایرانی mirza qasemi
طرز تهیه میرزا قاسمی

این پیش غذا یک ترکیب بسیار سالم و خوشمزه است که از خطه شمال ایران می آید اما تقریبا در تمام ایران طرفدار دارد. میرزا قاسمی با عطر بادنجان کبابی و سیر میتواند روح هر انسان با ذوق و سلیقه ای را به پرواز در بیاورد.

مواد لازم:

بادنجان متوسط … 5 عدد

سیر … 8عدد

گوجه فرنگی … 2 عدد
تخم مرغ … 3 عدد

روغن و نمک و فلفل … به میزان لازم
طرز تهیه:
1– اصلی ترین نکته در تهیه میرزا قاسمی تنوری بودن بادنجان های این غذاست . برای این کار زغال بهترین گزینه است اما اگر شرایط این کار نبود بر روی منقل گازی یا گاز خانگی و حتی در فر هم میتوان بادنجان را کبابی کرد. پس راه برای کبابی کردن زیاد است از سرخ کردن بادنجان ها برای این غذا بپرهیزید .
2– بعد از کبابی کردن بادنجان ها ، پوست آنها را کنده سر بادنجان را جدا کرده و ساطوری نمایید . برای این کار هم حتما با ساطور یا چاقوی بزرگ این کار را انجام دهید و بادنجانها را در غذا ساز نریزید چون بافت بادنجان از بین رفته و آب میندازد.
3– گوجه ها را نیز اگر کبابی کنید که عالیست اما میتوان گوجه ها را در آب جوش انداخت و پوست آنها را جدا کرد. گوجه های بدون پوست را ریز خرد کرده و کنار بگذارید.
3– سیر ها را ریز کرده و در تابه ای با کمی روغن کامل تفت دهید سپس بادنجان های ساطوری و گوجه های ریز شده را اضافه کرده تفت دهید تا آب آن از بین برود .
4– در ظرفی دیگر کمی روغن ریخته و تخم مرغ ها را کمی مخلوط کنید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا کمی خود را بگیرند . سپس تخم مرغ ها را برروی مواد دیگر بریزید و 10 دقیقه روی شعله ملایم در ظرف را بگذارید تا پیش غذای خوش عطر و خوش مزه شما آماده شود.
5– میتوان این پیش غذا را به عنوان غذای اصلی نیز با نان یا کته میل نمایید.

منبع : peymooneh.com

بازنشر » berroz.com

طرز تهیه میرزا قاسمی | آموزش آشپزی | روش درست کردن غذاهای ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *