وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

طرز تهیه کالباس در منزل | کالباس خانگی Homemade Sausage

Homemade Sausage
طرز تهیه کالباس در منزل | کالباس خانگی Homemade Sausage

کالباس خانگی مثل نوع کارخانه ای از احشاء حیوانات، گوشت حیوانات پیر یا بعضا بیمار، زایده های گوشتی، پیه و غیره درش استفاده نمی شه. ( عزیزانی که هنوز خبر ندارن که در کالباس های بازاری ایران از چه موادی استفاده میشه به این لینک مراجعه کنند تا بیشتر مراقب سلامتی خودشون و عزیزانشون باشند ). ضمن این که مواد نگهدارنده هم نداره بنابراین سرطان زا هم نیست. تمیز و خانگی هست و حداقلش اینه که می دونیم در اون گوشت خالص به کار رفته.

این غذا بسیاز كامل و غنی هست و من فکر نمی کنم هیچ پدر و مادری، کوچولو ها رو از لذت خوردن چنین غذای سالم و پر انرژی یی محروم کنه.

یك توضیح كوچولوی دیگه هم بدم، دستگاه خاصی مورد نیاز هست كه این طور هم كه شنیدم هم حجم بزرگی داره و هم گران قیمت هست. من توی این دستور از ماشین تهیه ی كالباس استفاده نمی كنم چون دلم می خواد همتون به راحتی اون رو درست كنند. پس كیفیت كالباس خانگی ما به لحاظ بصری شاید به پای فرم كارخانه ای اون نرسه.

روش اول

مواد لازم

فیله ی مرغ یا گوشت گوساله ی مخلوط با گوشت گوسفند 1 كیلو

سیر 5 حبه

آرد 3 قاشق غذاخوری

زرده ی تخم مرغ 3 عدد

یخ 6 تكه

جعفری خرد شده 1 قاشق غذاخوری

تخم كرفس 2/1 قاشق چای خوری

شیر خشك 1 فنجان

فلفل سیاه نصف قاشق مربا خوری

نمک به مقدار لازم

دارچین 3/1 قاشق مربا خوری

زنجبیل 5/1 قاشق مربا خوری

هل نصف قاشق مربا خوری

میخک نوك قاشق مرباخوری

جوز هندی قدری بیشتر از میخک

آویشن 4/1 قاشق مرباخوری

اسانس دود مایع نصف قاشق غذاخوری

روغن مایع 2 قاشق غذا خوری

كیسه یخ در اندازه ی متوسط برای تقریبا 30 دانه ی یخ

دانه خردل، تخم گشنیز، رازیانه، و زعفران به مقدار لازم

پسته ی تازه به مقدار لازم

قارچ به میزان دلخواه

نکته

به جای سیر می تونین از پودر سیر به همراه پودر پیاز هم استفاده كنید.

آرد : پایه ی مصرف 3 قاشق غذاخوری هست اما اگر خمیر كالباس بیش از حد شل بود می تونیم تا 6 قاشق هم اون رو افزایش بدیم.

شیر خشك : كه طبق دستور بهتره از شیر خشك نیدو محصول كارخانه ی نستله باشه.

اسانس دود مایع : نصف قاشق غذاخوری كه اگر هم نبود اشكالی نداره و این تنها به طعم بهترش كمك می كنه.

پسته ی تازه : كه با مقاطع دایره ای برشش می دیم و یا اگر پسته ی تازه در دسترس نبود از خلال پسته كه حدود 5 دقیقه در آب قرار داده شده استفاده می كنیم : مقداری كه دوست دارید.

طرز تهیه کالباس خانگی

گوشت ها رو همراه سیر و جعفری خرد شده، 3 بار چرخ می کنیم . آرد رو با تمام ادویه های خشك مون 2 بار الك می كنیم و به مرغ یا گوشت اضافه می کنیم، مزه ی مواد رو می چشیم و در صورت تمایل ادویه هایی رو كه دوست داریم مجدد اضافه می كنیم.

بعد تخم مرغ رو به مواد اضافه می كنیم و همه ی مواد رو در غذاساز می ریزیم و 5 دقیقه اجازه می دیم تا مخلوط بشن. در طول مدت روشن بودن غذا ساز به تدریج تكه های یخ مون رو با فاصله اضافه می كنیم.

سپس روغن مایع رو اضافه می كنیم و بعد از این مرحله، موادمون رو از غذاساز بیرون میاریم. در صورت شل بودن خمیر مقداری آرد اضافه می كنیم و با دست كمی ورز می دیم تا كل مواد به صورت خمیری نه زیاد سفت و نه زیاد شل در بیاد.

در مرحله ی آخر پسته و قارچ خرد شده رو هم اضافه می كنیم. سپس همه ی مواد رو روی فویل آلومینیومی می ریزیم و دو سر فویل رو مثل شوكولات خوب می پیچیم و می بندیم. سپس به مدت 45 دقیقه موادمون رو بخار پز می كنیم.

بعد از این مدت بلافاصله دور مواد مون رو در حالیكه هنوز از داخل فویل بیرون نیاوردیم، كیسه ی یخ می پیچیم و بعد از خنك شدن در داخل یخچال می گذاریم تا خوب سرد بشه. بعد از سرد شدن به اندازه های دلخواه با چاقوی لیزری برش می دهیم.

منبع : khanoomgol.com ♦ beytoote.com

روش دوم

Homemade Sausage5
طرز تهیه کالباس در منزل | کالباس خانگی

مواد لازم

مرغ درشت يك عدد

مغز نان ساندويچي خرد شده 3قاشق غذا خوري

سير 3 الي 4 حبه درشت

نمك و فلفل سياه و فلفل قرمز به مقدار لازم

ساير ادويه ها در صورت تمايل

باقلا يامغز پسته 1 قاشق غذا خوري

هويج قطعه قطعه شده و پخته 1/5 قاشق غذا خوري

سلو فون 1متر

طرز تهیه کالباس خانگی

پوست و چربي و استخوان را گرفته و گوشت آنرا با چرخ گوشت دو بار چرخ كنيد . مغز نان ساندويچي را خيس كرده و با نمك و ادويه و سير رنده شده ريز، به گوشت اضافه كنيد و خوب مخلوط كنيد .
يك سر سلوفون ( من از مارك لايه محافظ پيام استفاده ميكنم ) (حتی می تونین از ورق آلومینیومی هم استفاده کنید)را روي ميز باز كنيد و گوشت را روي آن پهن كنيد و باقلا (يا پسته ) و هويج را روي گوشت لايه لايه بريزيد و آخرين لايه را با گوشت بپوشانيد اين عمل صرفاً به خاطر اين است كه اطراف كالباس كاملاً گوشتي باشد . وجود باقلا و هويج فقط براي زيباكردن كالباس در برش است و مزه خاصي به آن نميدهد .
بعد به كمك دست سلوفون را روي گوشت برگردانيد و گوشت را رول كنيد و در ضمن رول كردن سعي كنيد حباب هوا در آن نماند و گوشت فشرده شود و دوسر آن به اندازه كافي جا براي گره زدن داشته باشد . سلوفون را سه دور اطراف گوشت بپيچيد و چون براحتي روي هم قرار ميگيرد به هيچ وجه ضمن پختن باز نميشود يكسر كالباس را با سيم هاي مخصوص بسته بندي محكم ببنديد و از سر ديگر با دست گوشت را فشرده كنيد تا كالباس مانند بادكنك شده و وقتي با انگشت به آن فشار مي دهيد سفت باشد سپس سر ديگر را هم با همان سيم ها ببنديد .
ظرف بزرگي را انتخاب كنيد كه اگر كالباس را در آن بگذاريد به راحتي در كف آن قرار گيرد و آب در ظرف ريخته روي شعله قرار دهيد وقتي به جوش آمد كالباس را در آن قرار دهيد . نکته مهم اين است كه آب حدافل 2 سانتي متر بالاي كالباس قرار گيرد تا چنانچه جوش رفت همه اطراف كالباس پخته شود . يك ساعت و نيم فرصت دهيد تا پخته شود .
بعد از اينكه پخته شد كالباس رادر يخچال گذاشته تا كاملاً سرد شود و بعد برش دهيد اگر كالباس را گرم برش دهيد خوب برش نمي خورد .
بهترين روش جايگزين سلوفون، استفاده از روده گوسفند است كه متاسفانه دسترسي به آن مشكل ميباشد .

مراحل تهیه کالباس بصورت تصویری

Homemade Sausage (1)
طرز تهیه کالباس در منزل | کالباس خانگی Homemade Sausage
Homemade Sausage (2)
طرز تهیه کالباس در منزل | کالباس خانگی Homemade Sausage
Homemade Sausage (3)
طرز تهیه کالباس در منزل | کالباس خانگی Homemade Sausage
Homemade Sausage (4)
طرز تهیه کالباس در منزل | کالباس خانگی Homemade Sausage

منبع : ashpazierangin.net ♦ beytoote.com

بازنشر » berroz.com

طرز تهیه کالباس در منزل | کالباس خانگی Homemade Sausage

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *