وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

عدم اطلاع از تخمک گذاری شانس باروری را كاهش می دهد

تخمک گذاری

تخمک گذاری
تخمک گذاری

تخمک زمانی كه جدا می شود از لوله هاي تخمدان به سمت رحم حركت می كند. در اين مسير اين شانس را دارد تا بارور شود. چنانچه تخمک بارور نشود به مدت يك شبانه روز زنده می ماند. تخمک پس از رهايی از تخمدان به مدت يك روز و يا نصف روز فرصت باروري دارد اما اسپرم پس از اينكه وارد رحم می شود می تواندتا چند روز در آنجا به زندگی خود ادامه دهد.

تخمک گذاری

بنابراین به خانم هايی كه می خواهند شانس بارداری خود را افزايش دهند توصيه می شود 3 روز قبل و 2 تا 3 روز بعد از تخمک گذاری، مقاربت داشته باشند. اما به طور كلی برای بالا بردن فرصت باردار شدن زوجها بايد در طول هفته 2 تا 3 دفعه رابطه جنسی داشته باشند .

عدم اطلاع از تخمگك گذاری شانس باوري را كاهش می دهد. چنانچه مقاربت در زمانی باشد كه تخمک گذاری انجام نشده، باروری صورت نمی گيرد. 

اندازه گيری دمای بدن يكی از راههای تشخيص تخمک گذاری است. در زمان تخمک گذاری دمای بدن افزايش پيدا می كند . زماني را كه دمای بدن افزايش می يابد را مشخص كنيد مقاربت بايد قبل از شروع اين زمان باشد.

برای آنكه اسپرم راحت تر وارد رحم شود بايد به گردن رحم نزديك تر شود. بنابراین موقعيت قرار گرفتن در هنگام رابطه جنسی نقش بسزايی در اين موضوع دارد. تنظيم شدن هورمون ها به دستگاه تناسلی درباروري كمك می كند. از يك رژيم غذايی مناسب پيروی كنيد. ميزان چربي بدن در باروری مهم است. با پيروی كردن از يك رژيم غذايی ميتوان وزن بدن را به حالت تعادل درآورد كم وزنی و اضافه وزن شانش باروری را كاهش ميدهد.

ويتامين های سی-دی-كلسيوم-روی-آنتي اكسيدان ها باعث تقويت اسپرم شده و فعاليت آنها را افزايش ميدهد.

مصرف الكل-كافين قدرت باروري را كاهش ميدهد.

ورزش نيز يكي از راه هايی است كه باعث تقويت باروری ميشود به اين دليل كه ميزان چربی را در بدن تنظيم ميكند.

منبع : گروه تحقيقات ني ني سايت

بازنشر » berroz.com

عدم اطلاع از تخمک گذاری شانس باروری را كاهش می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *