وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

علت ترش کردن معده در طب سنتی

Heart burn
علت ترش کردن معده در طب سنتی

یک متخصص طب سنتی، مصرف سبزی هایی مانند گشنیز، کرفس و نعناع را برای تقویت معده، پاکسازی و رفع دردهای آن مفید دانست و گفت: برای رفع دردهای معده بهترین روش، رعایت آداب صحیح غذا خوردن است و بهترین علاج، کم کردن غذا و رعایت کردن اصول غذا خوردن است.

در رابطه با راه‌های تقویت‌کننده معده به روش طب سنتی گفت: زنجبیل گیاهی است که تقویت‌کننده معده است و سوءهاضمه و رطوبت‌های زائد چسبیده به سطح معده و روده‌ها را پاک می‌کند. همچنین ماش نسبت به سایر حبوبات نفخ کمتری ایجاد می‌کند و مصرف بادام نیز برای رفع ناراحتی‌های گوارشی مفید است.

وی ادامه داد: سبزی‌‌هایی مثل نعناع، گشنیز و کرفس علاوه بر اینکه تقویت‌کننده معده هستند، سردی معده، زخم و ناراحتی‌های گوارشی را برطرف کرده و مسکنی برای دردهای معده هستند.

کردافشاری ادامه داد: از دیدگاه طب سنتی، سوزش معده و ترش کردن آن می‌تواند به دلیل رطوبت زیاد در دهانه معده باشد که در این صورت احساس سوزش با گرسنگی بهبود می‌یابد و با مصرف غذا تشدید می‌شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: گاهی نیز سوزش و ترش کردن معده به دلیل سودایی است که در دهانه معده ریخته می‌شود که در این صورت سوزش با غذا خوردن بهبود می‌یابد.

وی افزود: در هر صورت افرادی که دچار سوزش معده و ترش شدن آن می‌شوند بهتر است از غذاهای غلیظ و نان‌هایی مثل فطیر و باگت که هضم خوبی ندارند بپرهیزند و از گوشت‌هایی استفاده کنند که به صورت کبابی بوده و سریع هضم شوند.

وی افزود: اگر سوزش و ترش کردن معده با غذا خوردن بهتر می‌شود، می‌توان از شربت سکنجبین استفاده کرد.

کردافشاری گفت: مصرف مخلوط کنجد له شده با نبات، ترشی و رطوبت معده را برطرف می‌کند، همچنین استفاده از دم‌کرده بابونه، نعناع، رازیانه سوزش معده را تسکین می بخشد.

منبع : به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از فارس
گردآوری و بازنشر » berroz.com

علت ترش کردن معده در طب سنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *