وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

علل خشک شدن پوست صورت در فصل پاییز و زمستان

Dry skin
علل خشک شدن پوست صورت در فصل پاییز و زمستان

دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران گفت: فصل پاییز و زمستان از دیدگاه طب سنتی ایران طبیعتی سرد دارند، به همین دلیل بسیاری از افرادی که دارای پوست حساسی هستند به ویژه آنهایی که پوست زِبر یا خشک دارند، در این فصول دچار مشکل می‌شوند.

محمد علی زارعیان درباره محافظت از پوست در فصل سرما اظهار داشت: فصل پاییز و زمستان از دیدگاه طب سنتی ایران طبیعتی سرد دارند، به همین دلیل بسیاری از افرادی که دارای پوست حساسی هستند به ویژه آنهایی که پوست زبر یا خشک دارند، در این فصول دچار مشکل می‌شوند.

به گفته وی این مشکل از چند دلیل بروز می‌کند؛ یا به دلیل خشکی هوا که باعث خشک شدن رطوبت‌های پوستی می‌شود یا به دلیل سردی هوا که با تنگ کردن عروق مانع خون رسانی مناسب به سطح پوست می‌شود و یا جمع این دلایل.

دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران افزود: لذا در فصل پاییز که دارای طبع سرد و خشک است معمولاً زمان شروع بروز بیماری‌های پوستی مانند اگزما و انواع درماتیت است.

زارعیان ادامه داد: همچنین یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند منجر به تشدید بیماری‌های پوستی در فصول سرد به ویژه پاییز شود، تدابیر نامناسب کاهنده رطوبت در فصل تابستان -که فصلی گرم و خشک است است.

وی گفت: در طب سنتی ایران تدابیری پیشنهاد می‌شود که می‌تواند سبب پیشگیری یا کاهش این مشکلات شود. در ابتدا ذکر این نکته ضروری است که تدابیر ذکر شده برای استفاده در مناطقی است که پاییز سرد و خشکی داشته باشند.

پوست آینه‌ای از سلامت و چگونگی عملکرد اندام‌های درونی است

دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: البته در مناطقی که بارش باران زیاد باشد این مسئله تا حدی تغییر می‌یابد. دوم اینکه از آنجایی که پوست آینه‌ای از سلامت و چگونگی عملکرد اندام‌های درونی است، بنابراین برای حفظ سلامت پوست باید مانند سایر ابعاد فعالیت‌های روزمره نیز توجه داشته باشیم.

منبع : به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم
گردآوری و بازنشر » berroz.com

علل خشک شدن پوست صورت در فصل پاییز و زمستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *