وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

فواید خوردن پیاز همراه با غذا | onion

Consumption-of-raw-onion
فواید خوردن پیاز همراه با غذا | onion

پیاز سرشار از كروم می‌ باشد. یك ماده معدنی كه به سلول ها در واكنش به انسولین، به همراه ویتامین C، فلاونوئید و كورسیتین كمك می‌ كند.برای پیشگیری از بروز بیماری های دیابتی و گرفتگی رگ ها و خطر حمله قلبی ، سكته مغزی، درمان سرطان روده ،كاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان، سرطان پروستات، سرطان كلیه و.. مفید است. پیاز از دیر باز در غذای ایرانیان چه به صورت سرخ‌ کرده و چه به صورت خام وجود داشته و گفته می‌ شود که از حدود 6 هزار سال پیش تاکنون به عنوان یک داروی سنتی مورد استفاده قرار می‌ گرفته است.

متخصص تغذیه در مورد خواص پیاز و علت مصرف آن در کنار غذا گفت :

پیاز سرشار از ترکیبات گوگردی است و قادر به متوقف کردن روند تغییر شکل سلول‌ ها است.  به همین دلیل گفته می‌ شود که این نوع ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان از جمله سرطان سینه را تا حد زیادی کاهش می‌ دهد و کسانی که با غذای خود کمی پیاز خام می‌ خورند کمتر به سرطان مبتلا می‌ شوند.

وی تصریح کرد: همچنین ماده‌ای به نام پروپیل‌سولفات در پیاز وجود دارد که از ابتلا به سرطان معده و روده جلوگیری می‌ کند اما نباید فراموش کرد که پیاز خام تأثیر بیشتری نسبت به پیاز پخته شده بر سلامت بدن دارد.

به گفته این متخصص تغذیه همچنین ترکیبات گوگرد دار در پیاز عضلات صاف ریه را تحریک کرده و باعث باز شدن شریان‌ های کوچک و نایژه می‌ شود و برای همین به آن‌ هایی که دچار سرما خوردگی می‌ شوند مصرف پیاز به صورت خام یا در کنار غذا توصیه می‌ شود.

ترکیبات گوگرد دار در پیاز عضلات صاف ریه را تحریک کرده و باعث باز شدن شریان‌ های کوچک و نایژه می‌ شود و برای همین به آن‌ هایی که دچارسرما خوردگی می‌ شوند مصرف پیاز به صورت خام یا در کنار غذا توصیه می‌ شود.

فرجی با تاکید بر اینکه پیاز در تنظیم قند خون نیز بسیار مۆثر است تصریح کرد : در پیاز ترکیباتی مانند یک نوع انسولین گیاهی وجود دارد که قند خون را تنظیم می‌ کند. ولی نباید فراموش کرد که افرادی که دچار قند خون می‌ شوند نباید بیش از حد پیاز مصرف کنند.

عضو انجمن علمی تغذیه ایران گفت : شاید جای سۆال باشد که چرا در کنار کباب یا غذا های بین راهی پیاز خورده می‌ شود اما جالب اینجاست که این ماده غذایی یک آنتی‌ بیوتیک بسیار قوی بوده و در از بین بردن میکروب‌ های مختلف نقش مۆثری دارد به همین جهت معمولاً در کنار غذا های گوشتی و پر چرب و مهمان‌ خانه‌ های بین راهی توصیه می‌ شود تا حتماً پیاز در کنار غذا به صورت خام خرده شود.

منبع : hidoctor.ir

بازنشر » berroz.com

فواید خوردن پیاز همراه با غذا | onion

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *