وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

زهری که هر روز با اشتها سرمیکشیم | مضرات نوشابه های گازدار

Carbonate-beverages
زهری که هر روز با اشتها سرمیکشیم | مضرات نوشابه های گازدار

خطر مصرف نوشابه‌های گازدار تا به آنجا پیش رفته که همانند سیگار قرار است قوانین تبلیغات ترسناک بر روی بدنه آنها درج شود. کارشناسان دانشگاه لیورپول، در کشور بریتانیا به تازگی خواستار نصب هشدارهای پزشکی بر روی بطری‌های نوشابه گازدار شده‌اند.

گفتنی است، بر اساس خواسته‌ کارشناسان نصب برچسب بر روی نوشابه گازدار که حاوی هشدارهایی در خصوص بروز چاقی، دیابت و پوسیدگی دندان است، همان نصب برچسب بر روی سیگار می‌باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، هدف پزشکان از تصویب قانون برچسب‌های هشدار بر روی نوشابه‌های گازدار مبارزه با مشکل اپیدمی چاقی در جهان است که رشدی فزاینده به خود گرفته است.

بر اساس پژوهش‌ها، افراد بزرگسالی که در قاره‌ی اروپا بیش از یک قوطی نوشابه شیرین در طول روز مصرف می‌کنند، با احتمال 22 درصد بیشتر از سایر افراد به بیماری دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوند.

برخی از پزشکان در طرحی مشابه خواستار به رسمیت در آوردن مالیات بر قند در مواد غذایی شیرین و نوشابه‌های گازدار به میزان زیاد هستند تا به این وسیله با چاقی و بیماری‌های مرتبط آن مبارزه نمایند.

در حال حاضر اهالی کشور انگلستان به طور معمول روزانه 12 قاشق شکر در انواع خوراکی‌ها مصرف می‌کنند که با آمار سازمان بهداشت جهانی به میزان 4 قاشق تفاوت چشمگیری دارد.

کارشناسان امیدوار هستند با این تدابیر بتوانند با چاقی مقابله نمایند.

منبع : به گزارش نامه نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران

بازنشر » berroz.com

زهری که هر روز با اشتها سرمیکشیم | مضرات نوشابه های گازدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *