وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

نکات مفیدی در مورد حالت دهنده مو | conditioner

conditioner
hyd-vi
نکات مفیدی در مورد حالت دهنده مو | conditioner

بسیاری از خانم ها و آقایان از اینکه موهایشان پس از حمام حالت وز (فرهای نامطلوب) به خود می گیرد و به سختی شانه می شود، شاکی هستند و دوست دارند پس از حمام کردن موهایی نرم، صاف و درخشنده داشته باشند. شاید شما هم جزو همین افراد باشید و شاید تا به حال راه های بسیاری را آزموده باشید.به نظر می رسد استفاده از یک حالت دهنده و به عبارتی دیگر کاندیشنر، آسان ترین و بی دردسرترین راه حل باشد ولی آیا درست ترین و کم عارضه ترین راه حل هم هست؟

شامپو از موادی تشکیل شده که پس از آبکشی بار الکتریکی منفی روی مو به جای می گذارد. این امر سبب باز شدن پولک های سطح خارجی مو موسوم به کوتیکل شده و باز شدن این پولک ها سبب از دست رفتن رطوبت مو می شود و مو را زبر و ناهموار می کند. به علت این ناهمواری، مو نمی تواند نور را به خوبی منعکس کند، بنابراین مو درخشندگی خود را از دست داده، کدر ومات به نظر می آید.

حالت دهنده یا کاندیشنر از موادی تشکیل شده که در ساختار مولکولی آن بار مثبت وجود دارد. خنثی شدن بار الکتریکی مو به وسیله حالت دهنده موجب صاف شدن پولک های مو می شود و در نتیجه مو حالت پذیر و درخشان می شود. بنابراین هر چه مو خشک تر باشد (منظور طبیعت مو است نه خیس یا تر بودن آن) بیشتر به حالت دهنده نیاز دارد، به طوری که برای موهای خیلی خشک و آسیب دیده از حالت دهنده های با نفوذ عمقی استفاده می شود که به داخل کوتیکول نفوذ می کند.

طرز استفاده
پس از شامپو کردن موی خود را به خوبی آبکشی کنید تا هیچ گونه اثری از شامپو لابه لای موی شما باقی نمانده باشد. سپس موی خود را با دست و یا حوله آبگیری کنید چون مویی که خیلی خیس باشد، قدرت جذب حالت دهنده روی آن کمتر است. حالا مقداری حالت دهنده در کف دست خود بریزید و دست ها را مالش دهید (درست همان کاری که برای شامپو می کردید) تا به خوبی درکف دست شما پخش شود.

سپس آن را به صورت یکنواخت روی همه تارهای موی خود پخش کنید. برای پخش کردن آن می توانید از شانه مناسب نیز استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که بر خلاف شامپو، حالت دهنده را نباید روی پوست سر خود ماساژ دهید. فقط ساقه و نوک موی شما احتیاج به حالت دهنده نیاز دارد.

به حالت دهنده کمی زمان بدهید که کار خود (عمل خنثی کردن بار الکتریکی مو) را انجام دهد. زمان لازم برای این کار در دستورالعمل نوشته شده روی کاندیشنر باید قید شده باشد اما اغلب دو تا سه دقیقه زمان لازم دارد. مرحله بعد، مرحله آبکشی است.

نکته ای که باید در این مرحله دقت کنید، این است که برخلاف آبکشی شامپو که هرچه افراط کنید بهتر است، برای آب کشی حالت دهنده زیاد افراط نکنید! چون همان طور که ذکر شد باید مقدار اندکی از حالت دهنده روی سطح موی شما باقی بماند. برای این منظور حالت دهنده را زمانی استفاده کنید که قصد دارید ازحمام خارج شوید.نکته دیگری که باز هم باید تاکید شود، آن است که تنها مقدار اندکی از حالت دهنده باید روی موی شما باقی بماند، بسیار اندک در حدی که هنوز احساس کنید سطح مو لیز است. به جای گذاردن مقدار زیاد از حالت دهنده نه تنها موجب نرمی و حالت پذیری بیشتر مو نمی شود بلکه سبب احساس سنگینی و کدورت مو شده و آن را بدحالت می کند.

 شامپوهای دو در یک (۲in۱)
در گذشته پاک کنندگی شامپو با خشکی و زبری موها همراه بود، به طوری که مصرف کننده این حالت را به عنوان یکی از ویژگی های شامپو پذیرفته بود. گویا مردم قانع شده بودند که تنها راه حل برای مبارزه با زبری مو استفاده از کاندیشنر است اما درحال حاضر دسترسی هم زمان مصرف کننده به موی نرم و پاکیزه، با ابزاری به نام دومنظوره امکان پذیر شده است. البته ثابت شده که استفاده از شامپو در یک مرحله و کاندیشنر در مرحله ای جداگانه تاثیر بیشتر و مفیدتری دارد.

به هر حال فرآورده دومنظوره برای کسانی طراحی شده که وقت کافی برای شستن مو در یک مرحله و کاندیشن کردن آن در مرحله ای جداگانه ندارند. برای مثال، کسانی که صبح با عجله دوشی می گیرند و خود را برای رفتن به بیرون از خانه آماده می کنند. این محصول در صورتی که به درستی فرمول بندی شده و به درستی مصرف شود، مزایای پاک کنندگی شامپوی ملایم را به همراه خواص ارزنده کاندیشنر، یکجا و در یک مرحله عرضه می کند.

سین جیم های حالت دهنده

پس از استفاده از کاندیشنر احساس می کنم مویم سنگین شده است. چرا؟

این مشکل می تواند در اثر یکی از این عوامل به وجود آمده باشد :

** کاندیشنر به جای اینکه روی ساقه و نوک موها استفاده شود، به غلط روی پوست سر مالیده شده است.

** کاندیشنر بیش ازحد استفاده شده و یا به خوبی آبکشی نشده است.

** کاندیشنر برای موی سر شما مناسب نبوده است.

پس از استفاده از کاندیشنر، موی خود را با آب گرم آبکشی کنم یا آب سرد؟

** به یاد داشته باشید هرچه دمای آب آبکشی بیشتر باشد، کاندیشنر بیشتری زدوده می شود. از طرفی روی موی زبر و ضخیم کاندیشنر بیشتری باید بر جای بماند. بنابراین هر اندازه موی شما ضخیم تر است، از دمای آبکشی کمتری استفاده کنید تا کاندیشنر بیشتری روی موی شما بر جای بماند و هر چه موی شما نازک تر باشد، از آب گرم تری استفاده کنید تا کاندیشنر کمتری روی موی شما باقی بماند.

در آرایشگاه پس از کاندیشنر کردن، موی من را زیر سشوار قرار می دهند. آیا این کار لازم است؟

** این کارعملکرد کاندیشنر را تسریع می کند اما مزایای کاندیشنر را بیشتر نمی کند.

آیا کاندیشنر موخره را هم درمان می کند؟

** هیچ چیز جز تیغه های قیچی! موجب برطرف شدن موخره نمی شود.

آیا کاندیشنر رشد مو را تسریع می کند؟

** خیر ولی کمک می کند که مو بیشتر روی موی سر شما باقی بماند.

کاندیشنرهای با نفوذ عمقی چه تفاوتی با کاندیشنرهای معمولی دارد؟

** کاندیشنرهای با نفوذ عمقی طوری طراحی شده که به داخل کوتیکول رسوخ می کند.

آیا ممکن است کاندیشنر سبب ریزش مو شود؟

** در اثر استعمال شامپو و کاندیشنر ریزش مو ظاهرا زیاد می شود اما این ریزش طبیعی و موقتی مو است. این مواد موجب ریزش دایم مو نمی شوند.

منبع : salamat.ir

بازنشر » berroz.com

نکات مفیدی در مورد حالت دهنده مو | conditioner

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *