وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

هزینه سلاح و محافظ نمایندگان از کجا تامین می شود ؟! | کلت کمری

Sidearm
هزینه سلاح و محافظ نمایندگان از کجا تامین می شود ؟! | کلت کمری

پس از رسانه ای شدن این موضوع برخی از نمایندگان حتی امضاء این طرح ابراز پشیمانی کردند اما بر اساس قانون داشتن سلاح و محافظ برای…
هفته گذشته پارسینه از “طرح استمرار حقوق مکتسبه غیرمالی نمایندگان” خبر داد که در آن گروهی ازنمایندگان خواستار استمرار یک سری از حقوق نمایندگی از جمله مجوز حمل اسلحه و آرم طرح ترافیک شده بودند. پس از رسانه ای شدن این موضوع برخی از نمایندگان حتی امضاء این طرح ابراز پشیمانی کردند اما بر اساس قانون داشتن سلاح و محافظ برای نمایندگان بر چه اساسی است؟

به گزارش پارسینه، در ‌لايحه قانوني راجع به حفاظت نمايندگان مجلس ‌مصوب 59.3.28 آمده است ‌هر يك از نمايندگان مجلس شوراي ملي مي‌توانند يك قبضه اسلحه كمري و يك محافظ مسلح براي تمام وقت همراه داشته باشند ‌اسلحه و حقوق محافظ طبق مقررات و از بودجه مجلس پرداخت مي‌گردد. ‌تبصره 1 – اگر نماينده‌اي شخصي را براي پاسداري معرفي نمايد دولت بايد شخص پيشنهاد شده را تعليم داده و مسلح نمايد و در اختيار نماينده‌بگذارد. ‌تبصره 2 – با در خواست مجلس ارتش و سپاه پاسداران انقلاب مسئول تعليم محافظ پيشنهاد شده و تحويل اسلحه می باشند.

همچنین در قانون استخدامي كاركنان مجلس شوراي اسلامي درباره وضعیت استخدامی محافظین نمایندگان مجلس آمده است: محافظين نمايندگان تا زماني كه به عنوان محافظ از طرف نماينده مورد تأييد باشند جزء مستخدمين  قراردادي مجلس محسوب‌مي‌گردند. در صورتي كه اين گونه افراد در وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شركتهاي دولتي،  نهادهاي انقلاب اسلامي، شهرداريها و مؤسسات و شركتهاي دولتي كه شمول قانون بر آنها مستلزم ذكر نام  است به استخدام رسمي يا ثابت درآمده يا درآيند اين مدت با رعايت مقررات مربوط صرفاً از نظر‌بازنشستگي جزو  سنوات خدمت دولتي آنان منظور و  حسوب خواهد شد.

منبع :
گردآوری و بازنشر » berroz.com

هزینه سلاح و محافظ نمایندگان از کجا تامین می شود ؟! | کلت کمری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *