وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

پرونده جدید برای یاران احمدی نژاد ؛کشف کلاهبرداری و تخلفات مالی * احمدی نژاد رئیس جمهور مردمی

ایسنا نوشت:گزارش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی عصر امروز در کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب شد و احتمالا هفته آینده در صحن قرائت می‌شود.

ایرج عبدی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: اصلاح گزارش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی مهم‌ترین دستور کار جلسه عصر امروز این کمیسیون بود که خلاصه گزارش و جمع‌بندی آن در جلسه عصر امروز قرائت شد و بر سر آن توافق شد و خلاصه نهایی هفته آینده نیز در صحن قرائت خواهد شد.

 

عبدی در مورد خلاصه گزارش قرائت شده در جلسه عصر امروز گفت: تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، شستا و بخش درمان در قالب تحقیق و تحفص از سازمان تامین اجتماعی کشور انجام شده است که در آن به موارد بسیاری از تخلفات مالی و کلاهبرداری اشاره شده است.

وی در مورد جزئیات این گزارش اظهار کرد: عمده موارد مربوط به تخلفات مالی در شستاست، از جمله این که در مقاطعی پاداش‌های غیر منطقی داده شده است و در معاملات شستا گاهی حیف و میل‌های عظیمی اتفاق افتاده است.

برخی خرید‌ها از اشخاصی صورت گرفته است که اساسا وجود خارجی ندارند و به همین دلیل شستا متحمل ضررهایی در سقف 4، 5 و حتی 8 میلیاردی شده است، در بعضی موارد خریدهایی از شستا صورت گرفته که روز بعد دوباره به سازمان فروخته شده و در قالب این خریدها ارقام کلانی جابه جا شده است، همچنین در تحقیق و تفحص به سوءمدیریت‌های بسیار و عدم بازرسی‌های مالی صحیح و دقیق برخورد کرده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین در مورد متهمان پرونده تخلفات مالی تامین اجتماعی، شستا و مدیریت درمان گفت: در تحقیق و تفحص به متهم‌های متعددی برخورد کرده‌ایم اما در صورتی که گزارش تحقیق و تفحص در صحن علنی رای بیاورد اسامی این متهمان به همراه پرونده به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

وی در مورد دستور دیگر جلسه عصر امروز کمیسیون اجتماعی گفت: تمدید مهلت اجرای قانون جامع خدمات کشوری که از شورای نگهبان اعاده شده بود، تمدید مهلت اجرای طرح مدیریت بحران دو دستور دیگر جلسه عصر امروز بود که بررسی و رای‌گیری‌های آن انجام شد، همچنین طرح مربوط به شرکت نابینایان در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی هم در کمیسیون بررسی شد که رای‌گیری آن به جلسه بعد موکول شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *