وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

پیشگیری از آلزایمر با خوردن انار | Alzheimer’s and Pomegranate

در سالمندان , خواص انار
Benefits-of-Pomegranate-Juice
پیشگیری از آلزایمر با خوردن انار | Alzheimer’s and Pomegranate

دانشمندان اظهار کرده اند انار به خاطر وجود ترکیبات خاص از خطر ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند.

التهاب یکی از مهم ترین دلایل بیماری آلزایمر، پارکینسون، آرتریت روماتوئید و سرطان است. مصرف منظم انار برای جلوگیری از آلزایمر توصیه شده است. برای درمان آلزایمر معمولاً از داروهای ضدالتهابی مانند ایندومتاسین استفاده می شود که همین ترکیب نیز در انار وجود دارد.

انار حاوی ویتامین‌های K، C و B5 و مواد معدنی کلسیم، آهن، روی، منیزیم و فسفر است که به کاهش استرس، بیماری های قلبی و محافظت در برابر سرطان جلوگیری می کند. بیماری پیش رونده آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقل است که باعث اختلال در حافظه، تفکر و رفتار فرد می شود. دلیل این بیماری همیشه کهولت سن نیست و عوامل ژنتیکی، سکته مغزی و شوک عاطفی نیز می تواند منجر به این بیماری شود.

افزایش سن هنوز هم بزرگ ترین عامل خطر آلزایمر است که از آن گریزی نیست ولی با رعایت اصول بهداشتی و روانی می توان از این اختلال جلوگیری کرد و تمام افراد مسن محکوم به ابتلا به آلزایمر نیستند.

پیشگیری از آلزایمر چند راهکار ساده دارد که اکثر افراد از آن بی خبرند. تحقیقات اخیر پژوهشگران کمبریج نشان می دهد که آلزایمر هفت علت عمده دارد که عبارت اند از: دیابت، آغاز فشارخون بالا از دوران جوانی، چاقی، عدم تحرک و افسردگی.

بررسی های محققان مرکز آلزایمر آمریکا نشان می دهد که احتمال ابتلای بانوان به آلزایمر پس از 60 سالگی، دو برابر سرطان سینه است. در ادامه تحقیقات آمده است که احتمال ابتلای زنان به آلزایمر پس از 60 سالگی 1 به 6 است؛ درحالیکه این رقم در مردان 1 به 11 است.

منبع : به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از دانا

بازنشر » berroz.com

پیشگیری از آلزایمر با خوردن انار | Alzheimer’s and Pomegranate , در سالمندان , خواص انار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *