وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

چگونه دکلره و دکاپاژ کنیم ؟

چگونه دکلره و دکاپاژ کنیم ؟
چگونه دکلره و دکاپاژ کنیم ؟

دکلره یا دکلراسیون به زبان ساده یعنی برداشتن رنگ مو؛ که مخلوطی است از پودر دکلره و اکسیدان ۱۲ که با هم مخلوط می کنیم تا غلظت آن به اندازه ماست شود و از پشت و پایین سر شروع به زدن کرده و همینطور به بالای سر رفته و زمان انتظار هم بستگی جنس و مقاومت مو دارد (معمولا ۲۰-۳۰ دقیقه) که نتیجه ی آن پراکنده شدن و خارج کردن پیگمنت های طبیعی مو از ساختمان مو بوده و رنگ مو را روشن می شود. اگر بخواهیم موی طبیعی را بیشتر از چهار درجه روشن تر کنیم ابتدا باید موها را دکلره کنیم و بعد از آن رنگ انتخابی را استفاده کنیم.

dekoloreh (2) (Copy)

* قبل از دکلوراسیون برای جلوگیری از آسیب به پوست ؛پوست اطراف صورترا چرب می کنیم.

اگر عمل دکلره بر روی موی رنگ شده انجام بگیرد به آن دکاپاژ می گویند .

پودرهای دکلره بسیار متنوع است و مارکهای مختلفی در بازار موجود است؛که به طور کلی پودر های دکلره ار هر مارک به دو نوع تقسیم می شود :
۱- پودر دکلره ی سفید که ضعیف تر عمل کرده و معمولا برای موهای حساس و نازک و رنگ شده استفاده می شود.
۲- پودر دکلره ی آبی که قوی تر از پودر دکلره ی سفید بوده و برای موهای طبیعی و سالم کاربرد دارد.

معمولا اگر مو مشکی طبیعی ( در کل رنگ تیره ) بود از پودر آبی و اگر رنگ طبیعی مو روشن بود از دکلره ی ضعیف استفاده می کنیم.

* هنگام دکلره به طور مداوم مدام باید مو را کنترل کنید و مقاومت مو را بسنجید؛ اگر تکه ای از مو را جدا کردید و کشیدید اگر کش آمد بلافاصله باید مو رابشویید زیرا مو دیگر مقاومت ندارد و مکث بیشتر باعث سوختگی و پوسیدگی مو می شود.

و اما پایه های دکلره :

۱- قرمز
۲- قرمز نارنجی
۳- نارنجی قرمز
۴- نارنجی

هرگاه موها به هر یک از چهار رنگ بالا برسد می گوییم مو در حد دکلره ی ضعیف رنگ باز کرده و مو دیگر بیشتر از این مقاومت نداشته است . بنا براین
رنگهای انتخابی برای این پایه ها می تواند شامل قهوه ای متوسط ( پایه ی چهار ) بلوطی ، مسی ، آکاژو ، فندقی تیره و قهوه ای صدفی باشد .

۵- نارنجی زرد
۶- زرد نارنجی
۷- زرد ( پایه ی زرد را پاستیل نیز می گویند )

به این سه پایه دکلره ی متوسط می گوید . رنگهای آکاژو ، قهوه ای روشن ، بلوند تیره ، رنگهای خاکستری پایه ی پنح و شش می تواند رنگهای انتخابی باشد.

۸- زرد روشن
۹- زرد خیلی روشن

۱۰-۱۱-۱۲- پلاتینه تا سفید می باشد .
به این دو پایه دکلره ی قوی می گویند بلوند روشن . بلوند طلایی . بلوند خاکستری و بلوند زیتونی می تواند از رنگهای انتخابی باشد.

دکلره بر روی موهای طبیعی و غیر طبیعی :
۱- اگر مو طبیعی باشد پس از دکلره از رنگ تیره به رنگ زرد خیلی روشن و تا پلاتینه تغییر می کند.
۲- اگر قسمتی از موها رنگ شده باشد و یا دریچه های مو خیلی ریز باشد ممکن است پس از دکلره رنگ مو به قرمزی یا نارنجی بزند.
۳- چنانچه مو قبلا به وسیله ی رنگهای گیاهی یا خضاب و حنا و رنگهای تیره ی شیمیایی رنگ شده باشد ، دکلره به سختی انجام شده یعنی فقط به رنگ سبز می رساند.

برای دکلره ی کامل موی سر : مانند نحوه ی رنگ کردن مو عمل می کنیم با این تفاوت که به غیر از موهای کوتاه مانند کرنلی ، برای ساقه ی مو از اکسیدان ۹% و برای ریشه ی مو از اکسیدان ۶% استفاده می کنیم . بعد از عمل دکلره ی کامل رنساژ نمی کنیم بلکه مو را رنگ می کنیم. ویتامینه مو بعد از عمل دکلره هرگز فراموش نشود.

همپایه کردن چیست:
بر روی موی دکلره شده ی بلند انجام می شود . روی موی کرنلی اگر دکلره کنیم مشکلی پیش نمی آید ولی اگر مو بلند باشد دکلره بر روی موی خیلی بلند فرق دارد . موی خیلی بلند را در سه مرحله دکلره می کنیم . طول مو را به سه قسمت تقسیم می کنیم . اول تکه ی پائین بعد تکه ی بالا و بعد تکه ی بالاتر . یک تفاوت رنگ ایجاد می شود . بعد از عمل دکلره رنگی که می گذاریم باید مطابق قسمت تیره باشد .یعنی اگر دکلره به پایه ی هفت برسد از رنگ شماره ی شش استفاده می کنیم . برای دکلره ی رنگ شرابی باید حد اقل یک ساعت صبر کنیم تا مثلا به حد نارنجی زرد برسد بعد می توانیم از رنگ C4 استفاده کنیم .

منبع : زیبا شو دات کام

باز نشر » berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *