وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

کدو غذایی که حافظه را قوی می کند!

کدو غذایی که حافظه را قوی می کند! | Zucchini
کدو غذایی که حافظه را قوی می کند! | Zucchini

مصطفی لعل شاطری: کدو، یکی از مواد غذایی بسیار مفید می باشد، چنانچه در روایات ائمه اطهار (ع) بر استفاده از این ماده ی غذایی فراوان سفارش و خواص فروانی برای آن نقل شده است.

در این باره از امام کاظم (ع) روایت شده است: همانا خوردن کدو موجب افزایش عقل می گردد و همچنین حضرت محمد (ص) در وصیتشان به امیرالمومنین علی (ع) بیان داشته اند: ای علی؛ خوردن کدو بر تو لازم است پس آن را فراوان استفاده کن، چرا که موجب افزایش حافظه می شود.

علاوه بر این از امام صادق (ع) روایت شده است که کدو برای درد قولنج بسیار مفید می باشد و پیامبر (ص) فرموده اند: کسی که کدو را با عدس بخورد، دلی نرم تر و حضور قلبی بیشتر را سر نماز خواهد داشت و از حضرت علی (ع) نقل گردیده که پیامبر (ص) از میان خورش ها و غذاها، کدو را بیشتر می پسندیدند.

بی شک کدو به علت داشتن مقدار فراوانی فسفر در افزایش ضریب یادگیری و داشتن حافظه ای قوی موثر می باشد، اما علاوه بر این این ماده غذایی برای درمان نقرس بسیار مفید بوده و روغن کدو دارویی موثر برای تسکین سردرد می باشد. کدو دارای مقدار قابل توجهی پکتین، ویتامین B، ویتامین C، کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم و ید می باشد و به دلیل وجود این مواد معدنی در تصفیه خون نقشی بس شگرفی دارد و به افرادی که دچار چربی خون و کلسترول می باشند توصیه می شود آن را استفاده نمایند، همچنین به دلیل دارا بودن ذات خنک کدو استفاده از آن برای رفع التهاب و تشنگی موثر است و علاوه بر این چنانچه آب کدو همراه با گوشت بدون چربی مصرف شود، علاوه بر درمان نارسایی کبد، در رفع سرفه های خشک و رفع تب مفید می باشد.

منابع:
1- علامه مجلسی. بحارالانوار، ج3: 228؛ ج63: 226.
2- برقی. المحاسن، ج2: 521.
3- کلینی. الکافی، ج6: 371.
4- شازده احمدی. نهج الطبابه: 216.
5- پورقاسم میانجی. خوراک های حلال و حرام: 113- 114.

منبع : قدس انلاین

بازنشر » berroz.com

کدو غذایی که حافظه را قوی می کند! | Zucchini

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *