وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

کنسرتی شبیه به آکادمی گوگوش !

Ehsan Khajeh Amiri
کنسرتی شبیه به آکادمی گوگوش !

همزمان با ورود نوازنده ها از در غربی سالن مازیار فلاحی و حمید گودرزی به اتفاق همسرش وارد شدند و از شدت تشویق های بی امان، خیلی از افراد ترجیح دادند بایستند و ورود این دو ستاره را تماشا کنند.

19 اسفند احسان خواجه امیری شبی به یادماندنی را برای طرفدارانش رقم زد. شبی که در آن همه چیز برای یک اجرای ایده آل فراهم بود؛ از حضور مهمانان درجه یکی مثل حمید گودرزی و مازیار فلاحی گرفته تا انرژی خود خواننده. قبل از ورود گروه نوازنده ها اتفاق جالبی که کمتر شاهد آن هستیم افتاد و آن این بود که روی پرده های نمایش سالن، ویدئویی از تک تک اعضای گروه پخش شد که آنها را با حرکات جالب معرفی می کرد و در همان ابتدای امر این حرکت کلی انرژی به حاضران داد.

همزمان با ورود نوازنده ها از در غربی سالن مازیار فلاحی و حمید گودرزی به اتفاق همسرش وارد شدند و از شدت تشویق های بی امان، خیلی از افراد ترجیح دادند بایستند و ورود این دو ستاره را تماشا کنند.

وضعای خوبتون از پرایداتون مشخصه!

خواجه امیری که شنبه شب با تکه های بامزه اش شکل جُنگ سرگرم کننده به کنسرتش می داد، رو به حاضران گفت: «خب نزدیک عیده و امیدوارم همه پدرا شرمنده خانوادشون نشن اما خدا رو شکر وقتی داشتم می اومدم تو پارکینگ دیدم که همه ماشینا پرایده و مثه اینکه وضعا خیلی هم خوبه. تازه چند نفر هم تو راه به هم آجیل تعارف کردند. دیگه مطمئنم وضعاتون خوبه!» صدای سوت و تشویق حاضران جوری بود که انگار حرف دلشان را از زبان خواجه امیری می شنیدند.


به یاد همایون خرم

قطعه دوم آلبوم عاشقانه ها یعنی «آرزو» ترانه سومی بود که توسط خواجه امیری اجرا شد. او که انگار به ترتیب قطعات آلبومش پیش می رفت بعد از آن هم «این حقم نیست» را خواند که اغلب حضار از شنیدنش به وجود آمدند. «هر چی آرزوی خوبه» از ترانه های نوستالژیک خواجه امیری است که شنبه شب اجرا شد و باعث جاری شدن اشک خیلی ها شد.

 هومن نامداری و امید حجت (سرپرست گروه و نوازنده گیتار الکتریک) در طول اجرای این قطعه بارها توسط حاضران به خاطر هنرنمایی شان تشویق شدند. تصنیف «خدایا» با آهنگسازی مرحوم همایون خرم یکی از قطعات منتخب خواجه امیری بود که پیش از این پدرش آن را اجرا کرده بودو احسان آن را تقدیم به طرفداران موسیقی سنتی کرد.


«کجایی» و سکوت عاشقان

«تقدیم به تمام کسانی که یه بغضی همیشه گوشه دلشون برای از دست دادن و جدایی از عزیزاشون دارن». این جمله بود که این خواننده قبل از اجرای ترانه «کجایی» به زبان آورد. در طول اجرای این قطعه برخلاف دیگر قطعات سکوت غمگینی در سالن بود و اغلب افراد ترجیح دادند که با سکوت به همان بغض همیشگی شان فکر کنند. بعد از اجرای ریمیکسی از «حقیقت داره دلتنگی، باور نمی کنم، عشق میاد و …».

نوبت به اجرای نابرده رنج رسید که انگار خیلی از حاضران منتظر خواندنش بودند و به همین خاطر احسان قبل از آغاز ترانه گفت: «لطفا اونایی که صداشون خوبه با من این آهنگو بخونن!»


کنسرتی شبیه به عَکدمی

اما همه می دانیم که «لحظه» گل سرسبد «عاشقانه ها»ی خواجه امیری است و او شنبه شب هر چه در حنجره و چنته اش داشت برای اجرای این ترانه گذاشت. کلیپی که همزنان پشت سر این خواننده پخش می شد فضای احساسی خاصی به کنسرت داد. «دریا» و «دارم میام پیشت» هم دیگر قطعاتی بود که اجرا شد.

خواجه امیری برای انتخاب ترانه ای از میان «لبه تیغ» و «خوشبختی» میکروفن را به سوی حاضران گرفت و گفت: «خب می خوایم رأی گیری کنیم مثه عَکدمی! البته امیدوارم به لرهاه برنخوره!» همین دو جمله کافی بود که سالن از خنده منفجر شود.

خواجه امیری با اجرای شنبه شب نشان داد که نه تنها خواننده خوبی است بلکه مثل یک شومن تمام عیار انگار از تمام اتفاقات دور و برش باخبر است و تحلیل خاص خودش را هم از این وقایع دارد! این پایان تکه های خنده دار خواجه امیری نبود چون درست چند ثانیه بعد رو به نوازنده های سازهای بادی گروهش برگشت و گفت: «می دونم که می دونید نواختن سازهای بادی در میان دیگر سازها خیلی دشوار است.»

با شنیدن کلمه «دوشوار» همه یاد آن کلیپ معروف «دراستان» (که مربوط به گزارش های مردمی بودم) افتادند و خواجه امیری با لبخند گفت: «کودوم دوشواری؟!»

«نمی دونی»، «خلاصم کن»، «سلام آخر» و «پرنده» هم قطعات آخری بود که توسط احسان خواجه امیری اجرا شد تا پرونده خاطره انگیز کنسرت شنبه 19 اسفند ماه بسته شود.


من fan مازیار فلاحی ام

حدس زدن اینکه اولین قطعه ای که احسان برای اجرا انتخاب کرده برای طرفدارانش کار سختی نبود؛ «احساس آرامش». بعد از اجرای این ترانه پرطرفدار و ریتمیک، خواجه امیری گفت : «واقعا … شاید مردم حواسم نیست.»

او بعد از سلام و خوشامدگویی ترجیح داد ستاره های کنسرتش را معرفی کند: «امشب شب عزیزیه برای من، چون دو دوست عزیزم اینجا هستند. مازیار تو بزرگتری یا حمید؟ پس بذارید اینجور بگم که یه سوپراستاری الان اینجاست که این چند وقت حسابی ترکونده، تشویق کنید حمید گودرزی رو.»

بعد از آن نوبت به مازیار فلاحی رسید که خواجه امیری درباره او هم گفت: «بگذارید همین اول بگم که من به شخصه خودم fan این خواننده و صدای لطیف و پراحساسشم: مازیار فلاحی»

منبع : تماشا
گردآوری و بازنشر » berroz.com

کنسرتی شبیه به آکادمی گوگوش !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *