وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آمار عجیب مقدار قورباغه ای که انسان ها میخورند!

two-happy-frogs
آمار عجیب مقدار قورباغه ای که انسان ها میخورند!

انجام تحقیق جدیدی نشان داد كه سالانه بیش از یك میلیارد قورباغه از حیات وحش برای مصرف انسان مصرف می‌شوند. فرانسه و آمریكا دو وارد كننده بزرگ قورباغه هستند و چندین كشور شرق آسیا هم مصرف بسیار بالایی را دارا هستند. به گزارش بی بی سی بیش از یك سوم دوزیستان در لیست گونه‌های در خطر انقراض قرار دارند كه از دست رفتن زیستگاه مهمترین عامل ایجاد این خطر است.

alive_Frog
آمار عجیب مقدار قورباغه ای که انسان ها میخورند! 

اما در كنار این پدیده شكار نیز به عنوان یكی از مهمترین عوامل نابودی برخی گونه‌ها در كنار تغییرات آب و هوایی، آلودگی و بیماری مطرح است.
كوری بردشاو از دانشگاه آدلاید استرالیا می‌گوید:”پای قورباغه بخشی از منوی بوفه‌های مدارس در سرتاسر اروپا، بازارها و میزهای شام از آسیا تا رستورانها مشهور در سرتاسر جهان است. دوزیستان هم اكنون مورد تهدید ترین گونه جانوری هستند كه در اثر بیماری، نابودی زیستگاه و تغییرات آب و هوای در حال انقراض هستند.”
تحقیقات پروفسور بردشاو اندونزی را به عنوان بزرگترین صادر كننده قورباغه و یك مصرف كننده بزرگ مطرح می‌كند كه صادراتی برابر 5 هزار تن در سال را داراست و به همین دلیل پیش بینی شده كه به زودی كاهش این دوزیستان را در اثر شكار را كه در نقاط دیگر دنیا مانند فرانسه و آمریكا دیده شده است را تجربه كند.
 
منبع: فارس

بازنشر » berroz.com

مقدار قورباغه ای که انسان ها میخورند | فواید قورباغه ؟ | خوردن قورباغه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *