وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آموزش استفاده از کاندوم | کاندوم چیست

آموزش استفاده از کاندوم

آموزش استفاده از کاندوم

امروزه به دلیل نادانسته های جنسی آسیب های زیادی را در جامع مشاهده می نماییم که اگر از همان اول به درستی این موضوعات را آموزش می دادیم این همه پریشانی روحی و روانی مشاهده نمی شد.

کاندوم یکی از مهمترین اختراعات برای جلوگیری از بروز بیماری های جنسی و مقاربتی است که متاسفانه همچنان در جامعه هنوز از به کار بردن اسم آن دچار خجالت زدگی و شرم زدگی می شویم که همین موضوعات موجب بروز بیشتر بیماری های مقاربتی می شود.

آموزش استفاده از کاندوم

بیماری ایدز یکی از مهمترین بیماری های آمیزشی به شمار می‌آید که در سراسر جهان، مخصوصا کشورهای فقیر یا جهان سوم که آموزش‌های جنسی در آن نادیده گرفته می‌شود جولان می‌دهد. در این مطلب به آموزش استفاده از کاندوم می‌پردازیم که موجب جلوگیری از ابتلا به بیماری ایدز و مشکلات عفونتی و … می‌شود.

به طور ساده کاندوم با جلوگیری از تماس مستقیم آلت‌های تناسلی با یکدیگر، موجب جلوگیری از ریختن مایع منی و ترشحات داخلی واژن و انتقال بیماری‌های جنسی به طرف مقابل می‌شود.

قیمت خرید کاندوم بسیار مناسب بوده و همه می‌توانند از آن استفاده کنند و در صورتی که هزینه‌های درمانی بیماران مبتلا به ایدز بسیار زیاد بوده و می‌توان با استفاده از آن خود را در برابر بیماری ایدز بیمه نمود.

به علت پایین بودن فرهنگ مصرف و کم بودن اطلاعات، گاهی افراد اظهار میکنند که مصرف کاندوم باعث پایین آمدن لذت می‌شود که این فقط وهم و تفکر غلط است ومصرف کاندوم هیچ تاثیری در این پدیده ندارد.

دلايل استفاده از کاندوم

1. کاندوم تنها وسيله ای است که قادر به پيشگيری از بيماری های آميزشی و از همه مهمتر ايدز است. در صورت استفاده صحيح و هميشگی

2. کاندوم يکی از مطمئن ترين راه های پيشگيری از بارداری ناخواسته در صورت استفاده صحيح و هميشگی است.

3. کاندوم بر خلاف بعضی از راه های پيشگيری از بارداری دارای هيچگونه عوارض جانبی نمی باشد.

4. کاندوم ها درشکل ها، رنگ ها، طعم و بو، بافت ها و اندازهایی متنوع ارايه می شوند که می توانند لذت در نزديکی را افزايش دهند.

5. کاندوم را می توان به راحتی از داروخانه ها، سوپر مارکت ها و مغازه ها تهيه کرد و مانند ديگر راه های پيشگيری نيازی به نسخه پزشک ندارد.

6. کاندوم مشکلات موجود در نزديکی مانند زود ارضايی را کاهش می دهند.

7. استفاده از کاندوم بسيار ساده است. تنها با کمی تمرين در مورد نحوه استفاده صحيح از آن شما قادر خواهيد بود از لذت ارتباط جنسی با اطمينان خاطر کامل بهره ببريد.

8. کاندوم را تنها در موقع نزديکی و همخوابگی بايد استفاده کرد. بر خلاف ديگر راه های پيشگيری که شما بايستی زمان مصرف و نوع استفاده از آن ها را مد نظر داشته باشيد.

نکات مهم در مورد استفاده از کاندوم:

◄ از استفاده همزمان مواد چرب کننده، روغن، مواد ضد عفونی کننده پزشکی (لوسيون) و مشتقات نفتی مانند وازلين برای چرب تر کردن کاندوم خودداری کنيد. اين مواد می توانند کاندوم را سوراخ و يا پاره کنند. تنها از ژل ها يا کرم های مخصوص و يا اسپرم کش های مکمل مخصوص که درداروخانه ها قابل دسترسی است استفاده کنيد.

◄ بسته حاوی کاندوم را بدقت و به آرامی باز نماييد و به هيچ وجه از قيچی و اجسام نوک تيز استفاده نکنيد.

◄ کاندوم را در حالت سخت شدن آلت تناسلی مردانه قبل از انجام نزديکی استفاده نماييد، زيرا در ترشحات مرد قبل از انزال نيز اسپرم وجود دارد. کاندوم بايد تمام طول آلت تا قاعده را بپوشاند.

◄ در هر بار نزديکی از يک کاندوم جديد استفاده شود.

◄ از هر کاندوم فقط يک بار استفاده کنيد.

◄ قبل از استفاده به تاريخ پايان مصرف آن توجه کنيد.

◄ از مصرف کاندوم‌های تاريخ گذشته، چسبناک و شکننده بدليل افزايش احتمال پارگی اجتناب نماييد.

◄ کاندوم‌ها را از حرارت، نور، فشار و رطوبت دايمی دور نگاه داريد زيرا احتمال سوراخ شدن و پارگی در آن افزايش می يابد و نمی توان به آن اطمینان کرد مثلا کیف پول جیبی شما که هر روز متحمل فشار است جای مناسبی برای نگهداری کاندوم نیست.

آموزش استفاده از کاندوم

بازنشر » berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *