وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آموزش تنظیمات ویندوز 10 | 5 تنظیم مهم

آموزش تنظیمات ویندوز 10

آموزش تنظیمات ویندوز 10

آموزش تنظیمات ویندوز 10

ویندوز 10 جدیدترین محصول شرکت مایکروسافت است که هنوز جای خود را در دل کاربرانش بخاطر محیط متفاوت آن و گاها پیچیده باز نکرده, ولی خوب از امکانات آن نمی شود گذشت. اگر از علاقمندان به سیستم عامل ویندوز باشید حتما این نسخه را نصب کنید چراکه بهینه سازی های زیادی روی آن انجام شده.

در این مطلب به آموزش تنظیمات ویندوز 10 می پردازیم که در مقالات بعدی قسمت های بیشتری را خدمت شما ارائه میدهیم.

1- چگونگی فعال یا غیرفعال کردن کورتانا ( دستیار صوتی هوشمند مایکروسافت )

آموزش تنظیمات ویندوز 10

دستیار صوتی هوشمند مایکروسافت قابلیت های ویژه‌ای دارد و حالا از گوشی‌های هوشمند به دسکتاپ آمده است. اما این دستیار صوتی معمولاً برای کاربران داخل ایران در دسترس نیست و شاید بهتر باشد آن را فعلاً غیرفعال کنید. برای این‌کار می‌توانید دکمه Start را فشار داده، Cortana را انتخاب کنید و سپس دکمه سوم (دفترچه) را کلیک کنید. حالا می‌توانید کورتانا را فعال یا غیرفعال کنید و یا فعال بودن فرمان صوتی “Hey Cortana” را نیز کنترل کنید.

2- کنترل برنامه های پیش فرض ویندوز 10

آموزش تنظیمات ویندوز 10

احتمالاً پس از ارتقا به ویندوز 10 متوجه شده‌اید که فایل‌هایتان مانند تصاویر، آهنگ‌ها و ویدئوها با برنامه‌های پیش‌فرض قبلی باز نمی‌شوند. به طور مثال ویدئوها و تصاویر با برنامه جدید باز می‌شوند که شاید چندان دلچسب شما نباشد. خوشبختانه روش تغییر برنامه‌های پیش‌فرض مانند سابق است و می‌توانید با کلیک راست روی فایل و دکمه Open with اپلیکیشن مورد نظرتان را انتخاب کنید؛ حواستان باشد که تیک گزینه Always use this app … فعال باشد.

3- غیرفعال کردن ریستارت خودکار ویندوز بعد از آپدیت

آموزش تنظیمات ویندوز 10

با اینکه منطقی به نظر می‌رسد که مایکروسافت برای امنیت بیشتر کاربران آپدیت‌های ویندوز را به صورت خودکار انجام دهد اما ریستارت شدن غیرمنتظره پس از آپدیت بسیار ناخوشایند خواهد بود. در استارت و یا نوار وظیفه به دنبال عبارت advanced update بگردید و سپس Advanced Windows Update options را انتخاب کنید. حالا در منوی کشویی ظاهر شده Notify to schedule restart را انتخاب کنید تا ویندوز پیش از برنامه‌ریزی ریستارت با شما مشورت کند!

4 – غیرفعال یا فعال سازی اشتراک اینترنت وایرلس

آموزش تنظیمات ویندوز 10

شاید در مورد ویژگی جدید ویندوز 10 به نام Wi-Fi Sense شنیده باشید. . به طور خلاصه عملکرد این قابلیت این گونه است که با ذخیره کردن گذرواژه وای فای توسط آن در صورتی که شما نزدیک یک شبکه بی سیم شوید که دوست شما در آن حوالی گذرواژه آن را می داند شما نیز با استفاده از قابلیت وای فای سنس می‌توانید به آن شبکه متصل شوید.

اگر دوست دارید این ویژگی را غیرفعال کنید Change Wi-Fi Settings را جستجو کنید و سپس در Manage Wi-Fi Settings گزینه های اشتراک گذاری را غیرفعال کنید.

5- تغییر در محیط اعلانات

آموزش تنظیمات ویندوز 10

ویندوز 10 حالا دارای یک مرکز اعلان جدید درست به سبک OS X اپل است که حالا جایگزین منوی نه چندان مفید charms در ویندوز 8 شده است. آیکن اعلان را در کنار ساعت کلیک کنید و سپس All settings، System و نهایتاً Notifications & actions را انتخاب کنید تا بتوانید کنترل این بخش را نیز در دست بگیرید.

آموزش تنظیمات ویندوز 10

http://goo.gl/mYHRbY

برگرفته از : farnet.ir

گردآوری و بازنشر : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *