وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آموزش خاموش شدن اتوماتیک کامپیوتر بعد از دانلود بوسیله نرم افزار IDM

آموزش خاموش شدن اتوماتیک کامپیوتر بعد از دانلود بوسیله نرم افزار IDM
آموزش خاموش شدن اتوماتیک کامپیوتر بعد از دانلود بوسیله نرم افزار IDM

با سلام و ضمن خسته نباشید به همراهان بروز , امروز در خدمت شما هستیم با آموزش یکی از قابلیت های نرم افزار اینترنت دانلود منیجر که واقعا یک نرم افزار عالی در زمینه مدیریت دانلود می باشد …

خوب بیشتر ما در گشت و گذار از اینترنت فایل های زیادی رو میبینم که دوست داریم دانلود کنیم … و بخاطر شرایط بد اینترنت کشورمون که مسئولان عقب مانده از علم ما باعث این پس رفت هستند … بیشترمون اینترنت حجمی داریم … یعنی تا یک ماه فقط میتونیم یک حجم خاصی از نت رو استفاده کنیم … یعنی باید بر روی مصرف روزانه خودمون نظارت داشته باشیم , وگرنه زود حجم ترافیک اینترنت ما تموم میشه … حالا شرکت های ارائه دهنده internet ساعات رایگانی رو برای کاربران در نظر گرفتند که …

برای خود من از ساعت 1 تا 7 صبح هستش که در روز تمامی فایل هایی که میخوام دانلود کنم رو به نرم افزار idm میسپارم تا ساعت 1 شب خودش اتوماتیک شروع به دانلود کنه و قبل از به پایان رسیدن زمان رایگان استفاده از اینترنت کامپیوتر رو خاموش کنه …خوب بریم سر انجام مراحل کار که بسیار ساده هست »

مرحله اول “ ابتدا بر روی آیکون نرم افزار internet download manager کلیک می کنیم تا اجرا بشه »

Internet-Download-Manager

مرحله دوم “ بعد ازا جرا شدن با صفحه زیر روبرو میشیم که بر روی آیکون ساعت ( Scheduler ) که در عکس مشخص کردم کلیک کنید »

idm

مرحله سوم “ در این مرحله از سربرگ scheduler به محیط تنظیمات این نرم افزار برای مشخص کردن نحوه شروع به دانلود و خاموش کردن این نرم افزار و گزینه های کاربردی دیگه وارد میشیم که تشکیل شده از 3 بخش اصلی که من گزینه های دیگه رو برای شلوغ نشدن بعدها توضیح میدم »

بخش 1 : در این بخش که 2 گزینه در کادر قرار گرفته استارت نرم افزار برای دانلود رو میشه مشخص کرد »

  • One-time downloading : یعنی در زمانی که براش تعیین شده شروع به دانلود میکنه .
  • Start download on IDM startup : این گزینه به محض اجرا شدن کامپیوتر ( البته اگر IDM در استارت آپ باشه ) یا اجرا شدن نرم افزار IDM شروع میکنه به دانلود که بیشتر بدرد کاربرانی میخوره که اینترنت نامحدود دارند …

بخش 2 : این بخش برای تنظیم ساعت شروع دانلود و پایان دانلود یا همه روزها یا روزهای خاص …

  • start download at : این قسمت برای تنظیم اتوماتیک نرم افزار برای دانلود در ساعت خاص هستش از من ساعت 1 شروع میشه ساعات رایگانم پس روی 1 تنظیم کردم البته میتونید 1 الی 2 دقیقه جلوتر هم تنظیم کنید شاید ارائه دهنده سرویس نت شما دقیقا از ساعتی که اعلام کرده نت رایگان نده !!!
  • Once at : این گزینه فقط برای یک روز خاص هستش یعنی یکی از روزهای هفته که بیشتر بدرد افرادی میخوره که در اونروز به اون pc دسترسی دارند .
  • Daily : این هم برای همه روزهاست یا روزهای خاص که مثلا یک روز در میان یا هر روز که من همه روزها رو انتخاب کردم چون روزانه ( شبانه :دی ) فایل دانلودی دارم.

بخش 3 :  این بخش برای تعیین زمان پایان دانلود هستش

  • Stop download at : در جلوی کادرهای این گزینه که با رنگ زرد مشخص کردم ساعت پایان دانلود رو مشخص کنید, که برای من تا 7 صبح ساعت رایگان اینترنت دارم ولی تا 6.58 تنظیم کردم که 2 دقیقه هم به خاموش شدن سیستم پرداخته بشه , البته جز پایان دانلود میتونید در بخش 4 کامپیوتر رو در همین زمان هم خاموش کنید.
  • number of retries for each file if downloading failed : این گزینه یک کاربرد عالی داره که بیشتر کاربران نسبت به اون غافل هستند ! این گزینه میگه تعداد فایل هایی که دانلودشون با مشکل روبرو شده و دانلود نشدن رو برای متوقف کردن تلاش مجدد برای دانلود این نوع فایل ها مشخص کنید !

یعنی چی ؟ به زبان ساده تر ” اگر ما چندین فایل داشته باشیم که لینک هاشون از سایتی که میخواستیم دانلود کنیم پاک شدن یا از سایت هایی دانلود می کنیم که از آپلودسنترهایی با زمان محدود لینک قرار میدن که بعضا از 2 روز یا یک هفته مهلت دانلود دارید وگرنه دیگه فایل دانلود نمیشه , زمانشون گذشته باشه نرم افزار IDM خیلی تلاش میکنه تا بتونه به لینک ها دسترسی پیدا کنه و بتونه فایل ها رو دانلود کنه و این تلاش مساوی است با اتلاف وقت و گذر زمان و دانلود نشدن فایل های دیگه !!! پس میتونید مشخص کنید که اگر 1 فایل یا چند فایل با این مشکل روبرو شدند دیگه نمیخواد برای فایل هایی که این مشکل رو دارند وقت صرف کنی از اونها رد شو و برو سراغ فایل بعدی …

بخش 4 : در این گزینه شما میتونید واکنش های نرم افزار بعد از به پایان رسیدن زمان دانلود رو مشخص کنید !

idm-23

  • Hang up modem when done : این گزینه باعث میشه مودم هنگ آپ کنه یعنی برای یک لحظه کل اتصالش رو به اینترنت قطع میکنه. ( که برای راحتتر و سریعتر خاموش شدن کامپیوتر مناسبه )
  • Exit internet Download Manager when don : این گزینه میگه بعد از فرا رسیدن زمان پایان دانلود اینترنت دانلود منیجر رو خارج یا Exit کن. ( که پیشنهاد میکنم اینکار رو نکنید بعضا تجربه شده که چون خودش خودش رو اول exit میکنه دیگه دستور خاموش شدن pc اجرا نمیشه !
  • Turn off computer when done : این گزینه اصلی هستش یعنی بعد از اتمام زمان کامپیوتر رو خاموش کن.
  • Force processes to terminate : این گزینه که زیر مجموعه گزینه خاموش شدن کامپیوتر هستش به این معنا هستش که پروسس های در حال اجرا رو به اجبار و بدون توجه به نوع فعالیتشون ببند یا همون terminate کن که باعث سبک شدن کامپیوتر و زود خاموش شدنش میشه ( که باز توصیه می کنه این گزینه رو تیک نزنید چون بسته به سیستم و نرم افزارهاتون باعث هنگ کردن pc و حتی صفحه آبی میشه ” blue screen ” چرا ؟ چون آنتی ویروس و نرم افزارهای مکمل امنیتی و پروسس های سیستم عامل ویندوز قابلیت exit شدن رو به هیچ عنوان ندارند و اگر این اتفاق بیوفته سیستم عامل کارکردش مختل و میتونه باعث خسارت های سخت افزارهم بشه … البته در ورژن های قبلی این نرم افزار این گزینه  باعث شد که کلا کامپیوتر من خاموش نشه و بصورت فشردن کلید ریست و پاور کیس کامپیوتر رو خاموش کردم . که البته همه اینها بخاطر ناپایدار بودن سیستم عامل ویندوز هستش .

idm-23

اما در سربرگ دوم قسمت  file in the queue میریم که بوسیله کادر قرمز مشخص شده »

و قسمت دیگه که خیلی کاربردی هستش که با شماره 2 مشخص شده : در این قسمت باید مشخص کنید چند فایل با هم همزمان دانلود شوند ؟ که جواب این قسمت رو باید از سرعت اینترنتتون جویا بشید و حجم فایل هاتون . که بهتره روی 1 فایل باشه اگر سرعت دانلودتون زیر 100 کیلوبایت هستش .

idm-3

و گزینه بعدی این قسمت میتونید اولویت بندی کنید که کدوم فایل ها اول دانلود بشن و کدوم بعدا , که واقعا کاربردی هستش »

اگر یک فایل هستش که روش کلیک می کنیم و به دو روش اون رو به اولین صف دانلود میرسونیم …

  1. با کشیدن و درگ کردن اون فایل به سمت بالا
  2. با استفاده از فلش های بالا و پایینی که در کادر سبزی که در پایین هستش مشخص کردم .

اگر میخواهید چند فایل رو به اول صف دانلود ببرید و حوصله یکی یکی کشیدن اونها رو ندارید میتونید بوسیله گرفتن ctrl و کلیک چپ موس فایل های مورد نظر رو انتخاب کنید و بعد کلید ctrl رو رها کنید و بوسیبه 2 روش بالا یا درگ کردن یا بوسیله فلش ها اونهارو به مکان مورد نظر بکشید …

idm-4

شاد و موفق باشید … اگر کمی کسری داره شما به بزرگواری خودتون ببخشید … سعی کردم علاوه بر آموزش سوالات و مشکلات و پیشنهادات رو هم در متن بگنجونم که اگر سوال و مشکلی داشتید راه حل رو هم بدونید …

منبع » berroz.com – Dreamsss2011

آموزش خاموش شدن اتوماتیک کامپیوتر بعد از دانلود بوسیله نرم افزار IDM

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *