وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آموزش کامل نرم افزار SPSS

spss
آموزش کامل نرم افزار SPSS

اس‌پی‌اس‌اس (به انگلیسی: ‎SPSS ‏)، نام یک نرم‌افزار رایانه‌ای است که برای تحلیل‌های آماری به کار می‌رود. «اس‌پی‌اس‌اس» مخفف Sciences Statistical Package for the Social «بستهٔ آماری برای علوم اجتماعی» است. پس از خریداری شدن شرکت سازنده این نرم افزار توسط IBM در 28 جولای 2009 این نرم افزار با نام PASW که مخفف Predictive Analytics SoftWare است منتشر شد. اما در نسخه 19 دوباره نام SPSS Statistics را اختیار کرد.

نخستین نسخهٔ این نرم‌افزار در سال ۱۹۶۸ پس از تاسیس «نرمن نی» منتشر شد، که سپس به یک کارشناس ارشد علوم سیاسی در در دانشگاه استانفورد، و اکنون استاد محقق در دانشکدهٔ علوم سیاسی دانشگاه استانفورد و استاد بازنشستهٔ علوم سیاسی در دانشگاه شیکاگو بوده‌است.
«اس پی اس اس» از جملهٔ نرم‌افزارهایی است که برای تحلیل‌های آماری در علوم اجتماعی، به صورت بسیار گسترده‌ای استفاده می‌شود. این نرم‌افزار توسط پژوهشگران بازار و داد و ستد، پژوهشگران سلامتی، شرکت‌های نقشه‌برداری، دولتی، پژوهشگران آموزشی، سازمان‌های بازاریابی و غیره به کار می‌رود. افزون بر تحلیل‌های آماری، مدیریت داده‌ها و مستندسازی داده‌ها نیز از ویژگی‌های نرم‌افزار هستند.
آماری که نرم‌افزار پایه شامل می‌شود:
– آمار توصیفی: جدول‌بندی شطرنجی، بسامدها، توصیفات، کاوش، آمار توصیفی نسبی
– آمار دومتغیری: میانه‌ها، آزمون تی، تحلیل پراکنش، همبستگی، آزمون‌های غیرپارامتری
– پیش‌بینی برآمدهای عددی: برگشت خطی
– پیش‌بینی برای تشخیص گروه‌ها: تحلیل عاملی، تحلیل خوشه‌ای، جداکننده

در تحلیل داده ها با استفاده از اس‌پی‌اس‌اس، سه مرحلهٔ اساسی وجود دارد. نخست باید داده‌های خام را وارد کنید و آن‌ها را در یک پرونده ذخیره نمایید. دوم باید تحلیل مورد نیاز را برگزینید و آن را مشخص کنید. سوم برونداد را وارسی کنید.

توضیحات برگرفته از سایت : vatandownload.com

مجموعه آموزش‌هاي کاربردي نرم افزار SPSS توسط استاد محمدرضا میرزاده کارشناس ارشد آمار کاربردی دانشگاه تربیت مدرس به نگارش درآمده است. سالها تدريس آمار در دانشگاه آزاد واحدهای مرکزی و غرب و اجرای کلاسهای آموزش SPSS در آموزشگاههای مختلف در اين جزوات خلاصه شده است.

وبلاگ نويسنده: M-Mirzadeh.Blogfa.Com

منبع آموزش از انجمن : noandishaan.com/forums

آموزش نرم افزار SPSS,آموزش کامل نرم افزار SPSS,دانلود نرم افزار SPSS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *