وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

اصلاح ابرو با تیغ | مضرات استفاده از موچین

اصلاح ابرو با تیغ

اصلاح ابرو با تیغ
اصلاح ابرو با تیغ | مضرات استفاده از موچین

اگر خانمی تا آخر عمرش هم ابرو های خود را با استفاده از تيغ و قیچی مرتب کند بايد مطمئن باشد که هيچ ريزشی در موهای ابرويش حس نخواهد کرد و حتی در دوران سالمندی هم ابرو های پرپشت و زيبایی خواهد داشت.

اصلاح ابرو با تیغ

نقش ابرو در صورت خانم‌ ها آنقدر مهم و برجسته است که آنها خودشان را به هر دری می زنند تا بتوانند ابروهایی پرپشت و طبیعی داشته باشند. معمولا بيشتر خانم‌ ها در دوران نوجوانی و جوانی ابرو های خوب و نسبتا پرپشتی دارند اما با افزايش سن و پا گذاشتن به دوران ميانسالی، ابرو های آنها کم‌ پشت و تنک می شود…

خیلی ها اين مشکل را به اختلالات هورمونی و خیلی های ديگر هم آن را به برداشتن نادرست يا رنگ کردن مداوم نسبت می دهند. براي اينکه بدانيم دليل واقعی ريزش ابروها يا کم‌ پشت‌ شدن آنها با افزايش سن چيست پای صحبت‌ های دکتر حسين طباطبایی، متخصص پوست و مو و عضو هيات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نشستيم.

ريزش ابروها با افزايش سن

علت اصلی ريزش يا کم‌ پشت‌ شدن ابروها همراه با افزايش سن در عامه خانم‌ هایی که از بيماری يا ناراحتی خاصی رنج نمی برند، برداشتن و مرتب‌کردن نادرست ابرو هاست. به طوری که معمولا دختر خانم‌ های نوجوان و جوان ابرو های خوب و پرپشتی دارند اما به مرور زمان حجم ابرو های آنها کم می شود تا جایی که خیلی از خانم‌ ها پس از رسيدن به سن سالمندی ديگر ابروی چندانی برايشان باقی نمی ماند.

اصلاح ابرو با تیغ

 اصلاح نادرست ابرو ها با استفاده از موچین

معمولا خانم‌ ها برای برداشتن و تميز کردن ابرو های خود از موچين استفاده می کنند و کار نازک‌ کردن و مدل دادن به ابرو هايشان را هم توسط موچين انجام می دهند. گاهی با استفاده از موچين، تنها ساقه مو خارج نمی شود بلکه در ريشه يا فوليکول مو هم يک خونريزی ميکروسکوپی اتفاق می افتد و همين خونريزی می تواند باعث فيبروز شدن يا مردن ريشه مو شود. در اين صورت ريشه موهای ابرو از کار می افتند و ديگر به صورت ساقه از پوست قسمت ابروها بيرون نمی آيند. به همين دليل بعد از چندين سال برداشتن ابرو ها با موچين، خانم‌ ها احساس می کنند که ابرو های آنها کم‌ پشت و تنک می شود.

 چاره چيست؟

حذف موچين از لوازم اصلاح ابرو و استفاده از تيغ و قیچی برای مرتب‌ کردن و حالت دادن به ابرو ها. اگر خانمی تا آخر عمرش هم ابرو های خود را با استفاده از تيغ و قیچی مرتب کند بايد مطمئن باشد که هيچ ريزشی در مو های ابرويش حس نخواهد کرد و حتي در دوران سالمندی هم ابرو های پرپشت و زيبایی خواهد داشت. با اين حساب می توان گفت که تراشيدن، بهترين راه برداشتن ابرو هاست اما برای برداشتن موهای زائد ساير قسمت‌ های صورت مانند چانه، گونه‌ ها يا پشت لب می توان از روش‌ هایی مانند اصلاح سنتی با بند يا موچين استفاده کرد تا موهای اين قسمت‌ های صورت به مرور زمان کمتر شوند و ديرتر رشد کنند.

 استفاده از مداد يا سايه ابرو باعث ريزش ابرو ها می شود؟

نه، رنگ کردن ابروها مي‌ تواند باعث خشکي و شکنندگي موهای ابرو شود اما اين کار به هيچ عنوان باعث از بين رفتن ريشه ابروها نمي‌ شود. ضمن اينکه وقتي خانم‌ ها ابروهای خود را روشن مي‌ کنند به طور طبيعي ممکن است اين روشن شدن موها باعث کم‌ پشت‌ تر به نظر رسيدن آنها بشود. در هر صورت با از بين رفتن رنگ و رشد مجدد ابروها، آن ها دوباره به حالت قبلي خود برمي‌ گردند.

 اختلال‌ های هورمونی هم کی توانند باعث ريزش ابرو ها شوند؟

بله. بسياری از بيماری ها می توانند برخي از افراد را دچار مشکلات مربوط به مو – از جمله موی ابرو ها – کنند. بعضی از ناراحتی های هورمونی مانند بيماری تيروييد می توانند باعث خشکی و شکنندگی موها شوند. بيماری آلوپسی هم که يک بيماری خود ایمنی است، می تواند باعث التهاب ابرو ها و ريزش تکه‌ ای (مانند سکه) و غير يکنواخت آنها شود. به علاوه ممکن است برخی از ناراحتي‌ های روانی هم روی ريزش ابرو ها تاثير بگذارند.

اصلاح ابرو با تیغ. مثلا برخی از افراد عادت دارند هنگام استرس و اضطراب با موهای خود بازی کنند و موی سر، مژه، سبيل يا ابروی خود را بکنند. اين بيماران سايکوسوماتيک هستند؛ یعنی آنها فقط با کندن برخی از موهای خود در اثر استرس‌ و فشار های روانی احساس آرامش می کنند و بايد برای درمان به روان‌ پزشک ارجاع داده شوند. نام اين بيماری هم تريکوتيلومانيا يعني اجبار به کندن مو است.

 عادت‌ های تغذيه‌ ای هم می توانند بر ريزش يا تقويت مو های ابرو تاثير گذار باشند؟

به‌طور کلی تغذيه می تواند در رشد يا ريزش مو های سر نقش بسيار پر رنگی داشته باشد اما تاثير تغذيه بر رشد و ريزش ابروها مانند موی سر نيست.

 چرا ابرو های آقايان تا ميانسالی و حتی سالمندی هم از ابرو های خانم‌ ها پرپشت‌ تر است؟

به دليل اينکه مردها در طول زندگی خود از موچين و ساير وسایلی که باعث کندن و مرتب کردن ابروها می شوند، استفاده نمی کنند. 😀 شما شک نکنيد که اگر خانم‌ ها هم مانند آقايان به ابرو های خود دست نزنند به طور حتم در دوران سالمندی هم از ابرو هایی پرپشت برخوردار خواهند بود!

منبع : salamatiran.com ندا احمدلو

بازنشر » berroz.com

اصلاح ابرو با تیغ | مضرات استفاده از موچین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *