وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

بازی بتلفیلد 4 در چین بدلایل امنیتی و فرهنگی ممنوع شد

بازی بتلفیلد4,battlefield 4
بازی بتلفیلد4,battlefield 4
بازی بتلفیلد 4

ایتنا- دولت چین می‌گوید “بتلفیلد” امنیت ملی این کشور را به خطر انداخته است!

بازی تیراندازی اول شخص “بتلفیلد ۴” در چین بدلیل آنچه تهاجم فرهنگی و موضوعات مطرح شده در بازی که امنیت ملی چین را به خطر می اندازد، غیر قانونی اعلام شد.
وزیر فرهنگ چین ضمن اعلام این مطلب ازکمپانی امریکایی سازنده Electronic Arts یا EA انتقاد کرد که با این بازی امنیت ملی چین را به خطر انداخته است. همچنین بازی ساز امریکایی متهم شده که با این کارش در بازی بتلفیلد۴ نوعی تهاجم فرهنگی علیه چینی ها را مرتکب شده است.

مطابق دستور وزیر فرهنگ هر نوع دانلود این بازی، استفاده از دموهای بازی، دانلود پچ ها وصله های نرم افزاری بازی و هر نوع گزارش خبری در این باره غیر قانونی بوده و با استفاده کنندگان و منتشر کنندگان به شدت برخورد خواهد شد.

موضوع بازی بتلفیلد ۴ در سال ۲۰۲۰ رخ می دهد که آدمیرال چانگ قصد تغییر نظام حکومتی در چین را دارد. این آدمیرال از سوی روسیه پشتیبانی می شود اما در نهایت منجر به جنگ چین با امریکا می شود.
پیش تر مقامات چینی هشدار داده بودند که این بازی می تواند چهره چین را تخریب کرده و نوعی تهاجم فرهنگی به چینی ها تلقی شود.

واژه ZhanDi۴ ترجمه بتلفیلد۴ به زیان چینی است که در سایت Weibo.com فیلتر شده اما کاربران از روی شبکه های تورنت P۲P هنوز این بازی را دانلود می کنند و تحت نام BF۴ به اشتراک گذاشته اند.

بازی مذکور در ماه اکتبر به صورت رسمی در مناطق امریکای شمالی، اروپا، ژاپن،استرالیا و نیوزیلند و به صورت غیر رسمی در چین توزیع شد.

انتقادها از بازی بتلفیلد۴ فقط مربوط به چین و محتوای آن نیست. از زمان انتشار این بازی، باگ ها و مشکلات فنی در بازی به وفور یافته شده و مورد اعتراض کاربران در پلتفورم ها و کنسولهای مختلف قرار گرفته است.

اطلاعیه های گمراه کننده با هدف تغییر در بازار سهام توسط کمپانی EA به خاطر بازی بتلفیلد باعث شده تا پای این کمپانی به دادگاه کشیده شده و شکایت کنندگان کمپانی را به نقض آشکار قانون بورس اوراق بهادار ۱۹۳۴ و اغوا کردن سهامداران متهم کنند.

کمپانی بازی ساز امریکایی حالا باید در چند جبهه بدلیل محتوای بازی، مشکلات فنی بازی، مشکلات حقوقی و تجاری بازی جواب پس دهد.

مرجع : سايت خبری خبر آنلاین

بازی بتلفیلد 4,اخبار بازی,معرفی بازی,مضرات بازی,اخبار سیاسی,اخبار it,Btlfyld Game 4 , Game News , Gaming , disadvantages, games, news , news of it

باز نشر » berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *