وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

با وجود تحریم ها، ایران عن قریب به بمب اتم دست پیداخواهد کرد!!

با وجود تحریم ها، ایران عن قریب به بمب اتم دست پیداخواهد کرد!!

ایران نشان داده است که با تحریم ها بازی می کند و اگر قیمت نفت کاهش پیدا نکند تحلیل گران آمریکایی نظرشان این است که ایران احتمالا استقامت کافی خواهد داشت.

به گزارش سرویس سیاسی جام، سایت روز آنلاین مقاله ای از روزنامه “واشینگتن پست” تحت عنوان “جمهوری اسلامی تا ساخت بمب دوام می آورد” را منتشر کرده است که در آن ادعا شده است ایران به زودی به سلاح اتمی دست پیدا خواهد کرد.

آن چه می خوانید تحلیل روزنامه واشینگتن پست است:

نشانه های جدیدی در حال ظهور است که نشان می دهد تحریم های بین المللی صدمات عمیقی بر اقتصاد ایران وارد و میلیاردها دلار را از دسترس دولت این کشور خارج کرده است. با این حال هنوز نشانه ای وجود ندارد که از دستیابی غرب به هدف نهایی اش، یعنی وادار کردن ایران به توقف برنامه اتمی اش حکایت داشته باشد.

ایران نشان داده است که با تحریم ها بازی می کند و اگر قیمت نفت کاهش پیدا نکند تحلیل گران آمریکایی نظرشان این است که ایران احتمالا استقامت کافی خواهد داشت تا به آنچه غرب مظنون است، یعنی تولید سلاح اتمی، دست پیدا کند.

استیو هانک استاد اقتصاد در دانشگاه جان هاپکینز که اقتصاد ایران را دنبال می کند می گوید: “آن ها برای مدتی طولانی دوام خواهند آورد. تحریم ها به عنوان عاملی بازدارنده برای جاه طلبی های اتمی ایران کم و بیش بیهوده هستند چرا که همه کارشناسان به شما خواهند گفت آن ها می توانند طی چند سال سلاح را بسازند.”

تحریم ها هسته اصلی تلاش های بین المللی برای متوقف کردن برنامه اتمی ایران را تشکیل می دهد، و اگر کارایی نداشته باشد غرب با گزینه های تیره و تاری مواجه خواهد شد. آمریکا و متحدانش باید از میان هسته ای شدن ایران توسط روحانیون تندرو[!] و یا عملیات نظامی که می تواند بنزین بر آتش پر آشوب خاورمیانه امروز بریزد یکی را انتخاب کنند.

تحلیل گران در ایالات متحده به این نتیجه رسیده اند که نرخ تورم در ایران در واقع خیلی بیش از آن است که مقامات گزارش می دهند و می تواند تقریبا دو برابر نرخ رسمی 35 درصدی باشد که دولت در پایان ماه ژوئیه اعلام کرد.

هفته گذشته کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت که بیش از 60 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی کشور در بانک های خارجی بلوکه و از دسترس خارج شده است.

گفتنی است ایران بارها اعلام کرده است به دنبال ساخت سلاح اتمی نیست و بر طبق قوانین بین المللی می تواند و می خواهد از انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده کند. ضمن آن که تاکنون هیچ مدرکی که ثابت کند ایران به دنبال بمب اتمی است ارائه نشده است؛ بلکه در دو گزارش 2007 و 2011 16 آژانس اطلاعاتی و امنیتی آمریکا، تصریح شده است که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست.

آمریکا در حالی که ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به بمب اتم می کند که خودش صدها کلاهک هسته ای دارد و نامش به عنوان تنها کشوری که از بمب اتمی استفاده کرده است در ذهن مردم جهان ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *