وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

بهترین روش برای پدیکور

بهترین روش برای پدیکور | پدیکور و مانیکور چیست | پاهای زیبا و صورتی , آرایش ناخن, آرایش ناخن پا و دست, چگونه است, انجام میشود, طرز, نحوه, پدیکور و مانیکور
بهترین روش برای پدیکور

دوست دارید خودتان را نازپرورده بار بیاورید؟ پس چرا ناخن پاهایتان را پدیکور نمی‌کنید؟! یک پدیکور خوب، نه تنها زیبایی ناخن هایتان را افزایش می‌دهد بلکه باعث کاهش استرس شما نیز خواهد شد! در ادامه فهرستی از نکات جهت یک پدیکور عالی را خواهید دید:

۱. پاهایتان را در آب گرم بخیسانید

با خیساندن پاهایتان در تشتی پر از آب گرم شروع کنید. بسیار مهم است که به آب، سولفات دومنیزی (نمک فرنگی) اضافه کنید. این کار به رفع آلودگی و سلول های مرده ی پوست کمک می کند. بهترین زمان برای خیساندن پاها ۱۰ دقیقه است.

۲. ناخن هایتان را سوهان بکشید

پس از خارج کردن پاها از آب خشکشان کنید. از یک لاک پاک کن خوب برای پاک کردن لاک قدیمی پاهایتان استفاده کنید. در صورت لزوم ناخن ها را تا اندازه ی دلخواه سوهان بکشید. از یک سوهان خوب برای این کار استفاده کنید. به یاد داشته باشید که بلندی همه ی ناخن های پا را یکسان نگاه دارید.

۳. از یک براق کننده (بافر) خوب استفاده کنید

با کمک یک براق کننده ی ناخن، ناخن هایتان را برق بیاندازید تا به آن ها لبه بدهید. این کار همچنین باعث می شود که سلول های مرده ی اطراف کوتیکول ها از بین بروند. اگر براق کننده ندارید از یک مسواک با موهای نرم استفاه کنید.

۴. از لایه بردار پا استفاده کنید

بخش بسیار مهمی از پدیکور ماساژ است. از یک لایه بردار یا کرم پای خوب برای ماساژ پاهایتان استفاده کنید. آن را اطراف ناخن ها بزنید و برای دو دقیقه خوب ماساژ بدهید. این به افزایش چرخش خون در پاها کمک می کند. و باعث درخشندگی طبیعی ناخن ها می شود.

۵. از یک لاک پایه استفاده کنید

ناخن های پا نیاز به مراقبت بیشتری در هنگام لاک زدن دارند. لاک ناخن های پا معمولا ورقه شده یا می زیرند، ولی با زدن یک پوشش پایه آن را به خوبی روی ناخن خواهید نشاند. از یک پوشش پایه ی شفاف استفاده کنید و قبل از لاک زدن کمی صبر کنید تا پوشش پایه خشک شود.

۶. لاک بزنید

رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید و روی ناخن ها بزنید. در دور اول یک پوشش اولیه ایجاد کنید و چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود. لایه ی دوم را بزنید و اگر خواستید باز هم تکرار کنید. اگر لاک به گوشه های ناخن هایتان گرفته، با یک گوش پاک کن پاکشان کنید. گوش پاک کن را در یک لاک پاک کن فرو ببرید و سپس لاک های اضافی را پاک کنید.

۷. در آخر هم از یک لاک شفاف استفاده کنید

در آخر اگر دوست دارید، ناخن هایتان را با یک پوشش شفاف، مهر و موم کنید. یک پوشش شفاف از ریختن لاک ناخن هایتان جلوگیری می کند.

پدیکور و مانیکور چیست؟

مانیکور و پدیکورراهی برای معالجه امراض دست وپا است و همینطور راهی برای بهبود ظاهر پا و ناخن ها. این برنامه یک سرویس مشابه مانیکور است که امروز این پست را اختصاص می دهیم به پدیکور.

کلمه ی پدیکور از کلمه لاتین pedis می آید که به معنی از مچ پا است و cura که به معنی مراقبت هست . پدیکورمی تواند برای کمک به پیشگیری از بیماری های ناخن و اختلالاتن موثر باشد.

مراحل پدیکور

لاک قبلی را پاک کرده٬ ناخن ها را بگیرید و سوهان بزنید.

ظرفی را پر از آب گرم کرده و در آن نرم کننده بریزید و پاها را حدود ۵ دقیقه در آن قرار دهید تا کاملا بخیسد و آن حالت پیری پوست ایجاد شود.

  • پا را خوب بشورید و با سنگ پا سلولهای مرده پوست را از بین ببرید.
  • پا را با حوله خشک کنید.با قاشقک مخصوص و به آرامی پوسته ناخن را کنار بزنید. (دقت کنید که این پوسته ها محافظ ناخن هستند و باید خیلی با ملایمت با آنها رفتار کنید تا صدمه ای نبینند)
  • با کاردک مخصوص گوشت های اضافی دور ناخن را بگیرید.
  • کمی روغن زیتون-بادام یا لوسیونهای مخصوص و ضد قارچ را به ناخن ها بزنید و به صورت دورانی رویناخن ماساژ دهید.
  • با استفاده از کرم مرطوب کننده و تقویت کننده پاها را ماساژ دهید.
  • حالا میتوانید از لاک یا برق ناخن استفاده کنید.

منابع :  سرخاب سفیداب * arayeshgaran.com

بازنشر » berroz.com

بهترین روش برای پدیکور | آرایش ناخن | پاهای زیبا و صورتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *