وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

بهترین کفش برای پا کدام است ؟

Best Shoes
بهترین کفش برای پا کدام است ؟

یکی از عوامل موثر بر سلامت مفاصل اندام های تحتانی و ستون فقرات، کفش است. جنس کفه کفش و پاشنه، ارتفاع پاشنه و رویه کفش و عرض پنجه کفش در هنگام انتخاب آن باید مد نظر قرار گیرد.
وی ادامه داد : کف پا دو قوس مهم طولی و عرضی دارد که در هنگام قرار گرفتن بر روی کفه کفش باید کاملاً پوشش داده شود و زیر این قوس ها فضایی خالی باقی نماند. قوس عرضی پا در زیر پنجه و قوس طولی پا در قسمت داخلی و میانی کف پا حس می شوند و مانند کمک فنرهای اتومبیل ضربات ناشی از نیروی عکس العمل زمین را خنثی می کنند و مانع از آسیب به مفاصل و ستون فقرات می شوند.

پارسانژاد بیان داشت: کفش خوب باید این قوس ها را پُر کند و فرد حس کند که کفش به خوبی پا را در بر گرفته است. ناحیه پنجه کفش باید از پهنای کافی برخوردار باشد و باعث فشرده شدن انگشتان به هم نشود چرا که ممکن است سبب بدشکلی انگشت شست و نهایتا جراحی شود.

وی گفت : ارتفاع پاشنه باید دو تا سه سانتیمتر باشد, ارتفاع کمتر از آن می تواند سبب کشیده شدن عضلات پشت ساق و بروز درد و نهایتاً خار پاشنه شود و پاشنه بلندتر از این حد نیز می تواند سبب کوتاه شدن این عضلات و افزایش فشار بر پنجه، زانو و ستون فقرات شود و آرتروز این نواحی را در پی خواهد داشت. جنس کفه کفش نیز باید از انعطاف پذیری کافی برخوردار باشد تا نیروهای شدید وارد از زمین را جذب کند و سختی کفه کفش می تواند تغییرات تخریبی در مفاصل انگشتان و مچ پا را در پی داشته باشد.

پارسا نژاد اظهار داشت: لبه های کفش نباید قوزک های پا را که محل اتصال رباط های مهم مچ پا هستند، تحت فشار قرار دهد، این موضوع علاوه بر ملتهب ساختن ناحیه قوزک ها باعث محدود کردن حرکات استخوان های درشت نی و نازک نی در کنار هم و ایجاد بی ثباتی در مفصل مچ پا و بالا رفتن احتمال پیچ خوردن آن می شود. جنس خود کفش هم باید طوری انتخاب شود که اجازه تهویه مناسب را به پا بدهد و جلوی ایجاد بوی بد و رشد قارچ‌های پوستی را بگیرد.

وی عنوان کرد : افرادی کف پای صاف یا قوص بیش از حد پا دارند و یا از بدشکلی شست پا گله مند هستند و یا کسانی که درد پاشنه یا سابقه پیچ خوردگی مچ پا دارند، با مراجه به متخصصین فیزیوتراپیست علاوه بر یادگیری تمرینات درمانی مربوطه ، مشاوره مناسبی در خصوص ویژگیهای کفش مناسب پای خود دریافت خواهند کرد. همچنین براین اساس بیست و ششمین کنگره فیزیوتراپی ایران از چهارشنبه 2 اردیبهشت به مدت 3 روز در هتل المپیک تهران آغاز به کار می کند.

منبع : به گزارش سلامت خبرگزاری tasnimnews.com، پرهام پارسانژاد
گردآوری و بازنشر » berroz.com

بهترین کفش برای پا کدام است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *