وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

بهترین Media Player برای ویندوز چیست؟

اسکرین شات DAPlayer

بهترین Media Player برای ویندوز چیست؟

اکثر پلیر های ویندوزی یا حجم خیلی کمی دارند و یا ویژگی غیر ضروری ، یک پلیر مفید و مورد استفاده پلیری است که بتواند فایل های ویدئویی HD را به راحتی نمایش دهد ، گزینه های پرکاربرد مانند :Full Screen Stretched را در دسترس گذاشته باشد ، ظاهر زیبا و جذاب و از همه مهم تر کیفیت پخش خوبی داشته باشد .

 

بیشتر نرم افزار های پخش کننده خیلی سریع ساخته می شوند و کمترین استفاده را از CPU و RAM دارند به همین دلیل کمتر پلیری پیدا می شود که بتواند یک فایل HD حجیم را اجرا کند و از بیشتر فرمت های تصویری پیشتیبانی کند ، اما نرم افزار های قدرتمندی هم هستند که بتوانند تا حدودی نیاز های شما را بر طرف کنند ، ولی مشکل اصلی این است که کدام نرم افزار بهتر است .

انتخاب یک نرم افزار پخش کننده آسان نیست چون هر کس از محصول خود تعریف می کند و ادعای سریع بودن آنرا دارد .

ولی با خواندن این متن انتخاب برای شما راحت می شود چون ما ۱۶ نرم افزار معروف و بزرگ دنیا را از لحاظ سرعت اجرا و لود ، قدرت نمایش فایل ها HD ، پیشتیبانی از شش فرمت معمولی (MP4 , AVI , H264 MOV, MPEG-2 OGG و FLV ) و استفاده ی متوسط از CPU و RAM ، با یکدیگر مقایسه کرده ایم .

معیار سنجش ما برای مقایسه این ۱۶نرم افزار قدرتمند ، قسمت هایی از انیمیشن Big Buck Bunny بوده ، تا هم محیط کار برنامه و هم کیفیت پخش مشخص شود ، این انیمیشن در ۵ فرمت مختلف با روزلوشن ۱۰۸۰پیکسل و کاملا HD بر روی همه ی این پلیر ها تست شده است .

این فایل ها شامل : (فایلAVI با فرمت تصویری MP4 و صدای AC3 ، فایل MOV با فرمت تصویری H264 و صدای AAC و یک فایل OGG Theora با صدای استریو )

برای تست این پلیر ها ، یک کامپیوتر با ویندوز ۷ ، رم ۴GB و پردازنده Intel Core i7-2533 انتخاب شده است تا هر نرم افزار در شرایط یکسان اجرا شود و برای مشخص شدن مقدار استفاده ی متوسط هر نرم افزار از CPU و RAM از برنامه ی Process Hacker استفاده شده است

 

اسکرین شات ALPlayer-2.0

اسکرین شات DAPlayer

اسکرین شات daum-player

اسکرین شات DIVX-Player

اسکرین شات gom-player

اسکرین شات jetAudio-8.0.11-Basic

اسکرین شات Kantaris-0.6.9

اسکرین شات KM-player

اسکرین شات Media-Player-Classic-Home-Cinema-1.5.0.2827

اسکرین شات MPCSTAR-5.0-player

اسکرین شات RealPlayer-14.0.2.633

اسکرین شات sm-player

اسکرین شات snow-player

اسکرین شات VLC-player

اسکرین شات WINDOWS-media-player

اسکرین شات zoom player

اسکرین شات zoom playerکدام نرم افزار پخش کننده بهتر است ؟

DivX Plus Player: نرم افزار DivX Plus Player برای باز کردن فایل ویدئویی HD نسبت بهVLC Media Player خیلی دیر تر عمل کرد ، تقریبا ۱۳ ثانیه طول کشید تا فایل تصویری را بتواند باز کند و بیشتر از همه ی نرم افزار ها حدود MB3 از CPU و MB 2.76 از RAM، استفاده کرد .

Daum Pot Player : هر پلیری اسکین مخصوص به خود را دارد مثلا Gom player رنگ زرد دارد و آیکون به شکل یک رد پا می باشد اما اگر می خواهید همه ی اسکین ها را در یک نرم افزار داشته باشید ، من Daum PotPlayer را به شما پیشنهاد می کنم ، این پلیر سرعت بسیار بالایی در پخش فایل های HD دارد و از فرمت های زیادی پشتیبانی می کند .

اما نرم افزار هایی هم مثل KM Player و SMPlayer و Media Player Classic Home Cinema ، نه تنها تمام فرمت های ذکر شده را اجرا کردند بلکه حافظه ی بسیار کمی را از CPU و RAM به خود اختصاص دادند و اگر VLC Media Player برای شما خسته کننده شد و خوب کار نکرد هر کدام از این نرم افزار ها می توانند گزینه ی خوبی باشند .

ولی با کمال تعجب Windows Media Player 12 توانست تمام فرمت ها به جز OGG را پخش کند و به دلیل این که به نوعی جزو ویندوز محسوب می شود و با آن ادغام شده است ، سرعت اجرا و پخش بسیار بالایی دارد .

همون طور که در قسمت های بالا هم اشاره شد ، برنده و بهترین پلیر برای دومین سال ، VLC Media Player بوده که توانست بهترین کیفیت پخش و سرعت اجرا و … را در بین همه ی نرم افزار ها داشته باشد .

حداقل زمان اجرای مدیا پلیر ها

حداکثر زمان اجرای مدیا پلیر ها

حداکثر استفاده مدیا پلیر ها از CPU

حداقل استفاده مدیا پلیر ها از RAM

حداکثر استفاده مدیا پلیر ها از RAM

 منبع : http://www.elmefarda.com

2 پاسخ

  1. کاملا تا یید می شود. پلیر سلطنتی vlc واقعا محشر است. ولی تعریف پلیر pot pleyer را هم زیاد شنیده ام. البته از لحاظ کیفیت تصویر.مهندس جان بهترین نرم افزار بالا بردن کیفیت تصویر فیلم کدام است. ایا واقعا تا ثیر گذاری دارند؟

    1. من خودم الان فقط از potplayer استفاده می کنم. امکاناتش کامل و سازنده ی اون همون سازنده ی نرم افزار KM-player معروف هستش* پس قابل اطمینان هم هست …
      معرفی کردم خدمتتون حتما نخوندین* خدمت شما : آموزش نرم افزار Video Enhancer + افزایش کیفیت و سایز فیلم ها
      به تاثیر داره من خودم تست کردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *