وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

بیوگرافی توماس اندرس و گروه مدرن تاکینگ

توماس اندرس,بیوگرافی توماس اندرس,گروه مدرن تکینگ

گروه مدرن تاکینگ

گروه مدرن تاکینگ, modern taking
بیوگرافی توماس اندرس و گروه مدرن تاکینگ

نام : Bernd Weidung

نام مستعار : Thomas Anders

لقب : Gentleman of music

شغل : خواننده ، آهنگ ساز و تولید کننده

سبک : Pop, Europop, Euro disco, Latin pop, dance-pop, pop rock, blue-eyed soul, jazz, house

ناشر ها : Teldec, East West, Polydor, BMG, Edel Records

سال های فعالیت : از سال 1980 تا به حال

وبسایت رسمیwww.thomas-anders.com

قد : 172 cm

رنگ چشم : قهوه ای

مو : تیره ، قهوه ای تیره موج دار . توماس در پروژه های تکی خود قبل از مدرن تاکینگ موی کوتاهی داشت (hairdo) ،در دوران مدرن تاکینگ موهایش بر روی شانه هایش افتاده بود و از این پس موهایش داز تز و دراز تر شد بعد از جدایی اول مدرن تاکینگ موهایش را به مدل مو اسبی در آورد . توماس در سال 1995 توماس مو هایش را کوتاه کرد

تاریخ و محل تولد : Koblenz – Münstermaifeld / Eifel, March 1, 1963

والدین : مادر (Helga) – پدر (Peter)

خواهر و برادر : یک برادر به نام Achim که 6 سال از توماس بزرگ تر است و یک خواهر به نام Tanja-Catrin که 7 سال از توماس جوان تر است

همسران : همسر اول او Nora Isabell Balling بود (1985-1999) – همسر فعلی او کلودیا (Claudia Hess) نام دارد

فرزندان : یک پسر به نام الکساندر (Alexander)

تحصیلات : مدرسه را تمام کردو بعد از آن 5 ترم در اکادمی موسیقی تحصیل کرد که در آن زبان شناسی آلمانی (ادبیات آلمانی) و البته موسیقی تدریس می شد

سرگرمی ها : گلف ، تنیس ، سگش و البته یک چیز غیر معمول برای یک مرد ؛ آشپزی و بعضی وقت ها شنا

دیسکو و پارتی ها :

برای توماس پارتی ها فقط یک راه ارتباط با فرد هستند. او همیشه دوستانش را ملاقات می کرد تا با آن ها صحبت کند و او دیکسو های خیلی شلوغ را دوست ندارد او می گوید “من تا به حال دیسکو های بزرگ را نلاقات نکرده ام” و در ادامه می گوید “اگر مجبور باشم به یک دیسکو خیلی شلوغ بروم در جایی می ایستم که تاریک باشد به این دلیل که چشم های من به خاطر نور های مختلف درد می گیرند در دیسکو ها جایی برای من نیست” و او مکان ها کوچک و ساکت را ترجیح می دهد مانند رستوران ها جایی که او بتواند فقط با دوستانش به گفتگو بپردازد

سیگار و مشروبات الکلی :

توماس می گوید که همیشه سیگار می کشد اما تا به حال هیچ کس او را به هنگام سیگار کشیدن ندیده ، او یک متخصص واقعی در زمینه ی مشروبات الکلی است او شراب سفید را ترجیح می دهد او همچنین شراب های ایتالیایی مانند Prosecco, Rose, Chablis and Sancerre را دوست دارد اگر چه او به شراب قرمز champagne علاقه دارد

کتاب ها100 Prozent Anders

 

دوران کودکی

درست 1 مارس سال 1963 بود که پسری در نزدیکی شهر Münstermaifeld در دهکده کوبلنز واقع در غرب کشور آلمان به دنیا آمد. مادرش Helga و پدرش پیتر نام داشتند.

اولین فرزند خانواده پسری به نام Achim بود. بچه ای بسیار پر نشاط و سرزنده ای بود. اما مادر آرزوی داشتن دختر بود .

هفت سال بعد در عصر پنج شنبه 1 مارس سال 1963 خانواده ویدونگ پسر دیگری صاحب شدند. پسر فوق العاده آرامی بود ، فقط غذا می خورد و می خوابید ،و در ساعات روز بسیار ساکت بود ، فقط گاهی در ساعت 2 شب بیدار می شد و یک بطری شیر می خورد. 

این اخلاق آرام با بیشتر شدن سنش تغییر نکرد Bernd نامی بود که برای او انتخاب کردند. برای کسی دردسری نداشت و با آرامی بازی می کرد، به خصوص کمی بازی با عروسک! برند کوچک به راحتی می توانست خودش را با شانه کردن موهایش و پوشیدن لباس های مختلف برای ساعت ها سرگرم کند.

گروه مدرن تاکینگ

در سن شش سالگی برند کوچک به خاطر داشتن صدای فرشته ای و زیبا در دهکده محل زندگی معروف بود.مادر او در Münstermaifeld یک مغازه سوپر مارکت داشت. توماس همیشه در خانه آهنگ های کریسمس و لالایی را می خواند.

ساکنان این شهر کوچک واقعا عاشق این خواننده دوست داشتنی شده بودند!

در کریسمس یک سال گیتاری هدیه گرفت و شروع به بازی کردن با آن کرد. با ابن که در این سن کم از زبان انگلیسی و فرانسوی نمی دانست ولی شعر هایی با این دو زبان زبان می سرود و با گیتار بازی می کرد. همیشه در کنارش آهنگ های مختلف بود و به آن ها گوش می داد. حتی گاهی اوقات به خاطر زیاد کردن صدای ولوم آهنگ ها مادرش از محل کار به او زنگ میزد و می گفت همسایه ها ناراحت می شوند، فورا صدای آهنگ رو کم کن!

زمانی که برند کوچولو به مدرسه رفت ، وارد گروه سرود مدرسه و ترانه سرایی کلیسا روستای خود شد.

اولین کار رسمی خود را در سن هفت سالگی زمانی که پدرش به او اجازه داد قسمتی از جشن محلی کریسمس را اجرا کند به نمایش گذاشت او بخشی از آهنگ بابانوئل را در یک بازی کریسمس اجرا کرد ،بر روی یک صندلی نشسته بود و همه او را میدیدند . اسم ترانه ای که برند اجرا کرده بود Aba Heidschi Bumbeidschi نام داشت. برای این اجرای خوب او یک بسته شکلات و چیپس سیب زمینی جایزه گرفت چند سال بعد مادر و پدر او به آرزوی خود رسیدند ، خداوند فرزند سومی به نام Tania که یک دختر بود به آن ها داد .

برند روزی چند ساعت برای یک عکاسی از روزنامه محلی در روستا آهنگ اجرا نمود ، این عکاس طبق گفته خودش به شدت تحت تاثیر قرار گرفت چرا که برند کوچک در باره مدیریت یک سالن بزرگ دیسکو در روستای کوبلنز صحبت می کرد!! سپس عکاس برند را برای آواز خوانی در جشن سال نو دعوت کرد. برند کوچک خیلی خوشحال شد و به همه دوستانش گفت ” قراره یک روز خواننده بشم”

به صورت همزمان در کنار درس دوره های آموزشی پیانو را شروع کرد . پدر و مادرش وی را حمایت کردند ، این بار حتی همسایه ها با وجود اینکه توماس صدای آهنگ ها را بالا میبرد او را تشویق می کردند.

برند پسری بسیار مهربان ، مفید و حرف گوش کن بود ، در کار های خانه به مادرش کمک می کرد. در سن ده سالگی وقتی در خانه تنها می شد برای خودش غذا و شیرینی می پخت.

او به نوجوانی کنجکاو تبدیل شده بود. در سنی قرار داشت که بچه ها شروع به یاد گرفتن مسائل جنسی روی می آوردند اما برند هیچگاه دنبال این مسائل نبود.

در سن 14 سالگی، کم کم وارد کلاس های رقص شد، بعد از سال جدید انواع رقص تانگو و فوکس ترات را یاد گرفته بود ، اما این ها چیز هایی نبوند که برند نوجوان می خواست.

پسر کمی تنبلی شده بود ، ورزش نمی کرد چرا که همه ذهن و زندگی اش را موسیقی فرا گرفته بود .

برند پس از رقابت در چند مسابقه توانست برنده شود و جایزه و پاداش هایی را از آن خود کرد.

ورود به دنیای موسیقی

در سال 1979 رادیو Luxemburg مسابقه ای مخصوص خواننده گان تازه کار برگذار کرد. در این مسابقات توماس بار دیگر با شخص Peter Crab که او را به FR DAVID معرفی نمود دیدار کرد .

در پانردهم ژانویه سال 1980 ، در سن 17 سالگی وارد این مسابقات شد و با ترانه Judy فاتح این مسابقات شد. این اتفاق رویداد مهمی را در زندگیش رقم زد. 

این آهنگ با همکاری FR DAVID تهیه و تولید شد و آن ها 7 تک آهنگ دیگر را با موفقیت منتشر کردند.

او یک قرار داد موسیقی با شرکت CBS بست . برای این قرار داد از پدرش کمک گرفت زیرا برند جوان 18 سال بیشتر نداشت.

برند فکر کرد که نامش خوب بر سر زبان نمی ماند و به فکر این افتاد که نام ” متفاوتی ” برای خود انتخاب کند .همین شد که نام توماس آندرس (Thomas Anders) را برای خود انتحاب کرد Anders به زبان آلمانی یعنی متفاوت.

اگر چه آهنگ های توماس عاشقانه بودند اما او وقتی برای دختر ها نمی گذاشت البته توماس هم کمی خجالتی بود.

توماس تور موسیقی خود را در سپتامبر همان سال شروع کرد.توماس دومین سینگل خود را با عنوان Du weinst um ihn در کانال بزرگ ماهواره ای Hätten Sie heute Zeit für uns اجرا نمود .

در اواخر سال 1980 اولین مقاله رسمی در باره توماس آندرس در مجله مطرح BRAVO به چاپ رسید.

و در آن یک اشتباه رخ داد، و آن هم این بود که این مجله نام توماس را این طور نوشت : Thomas Weigund

پدر توماس تصمیم گرفت توماس را به یک مدرسه بهتر ببرد و او وارد دبیرستان Eichendorf که در کوبلنز بود شد.

در همین بین بود که با شخصی با نام Guido Karp که عکاس و تنظیم کننده موسیقی در مدرسه Schnurps بود دیدار کرد.توماس و Guido تقریبا هم سن بودند و دوستان خوبی برای یکدیگر شدند.

بعد از فارغ التحصیل شدن ،توماس وارد دانشگاه Meinz شد و به تحصیل در رشته موسیقی ، روزنامه نگاری و ادبیات آلمانی پرداخت.

اولین عشق توماس دختری بود که 3 سال از خودش بزرگتر بود دختری سفید رو با چشم های آبی که استفانی نام داشت و حدود 6 سانتی متر از توماس قد بلند تر بود، یعنی با 172 سانتی متر مثل یک هیولا در کنار توماس بود! این اولین دختری بود که توماس او را بوسید چون توماس خیلی پسر خجالتی بود.او فقط در نامه ها و آهنگ هایش به او می گفت I Love You.

بعدا استفانی گفت حتی بوسه اول توماس هم درست و حسابی نبود، او کمی دست و پا چلفتی است!

خواننده ای برای مدرن تاکینگ

در آغاز سال 1983 بود که ، شرکت Hansa اطلاعیه ای داد و درخواست کرد توماس آهنگ Pick up the phone که یکی از ترانه های پر فروش آقای FR David بود را به زبان آلمانی اجرا کند. بالاخره این ترانه توسط دیتر بوهلن 29 ساله نوشته شد. توماس فورا با پروازی به هامبورگ سفر کرد و دیتر از طریق همین کمپانی توماس جوان را ملاقات کرد و جوان بسیار خوشحال بود.

در این سال ها، آهنگی با نام träumst du denn – in seinen Armen نوشتند که توانستند با این آهنگ 30.000 نسخه فروش و مکان خوبی در نمودارها به دست آورند. وی نیز ورژن آلمانی آهنگ Heisskalter Engel از گروه Real Life’s به نام Send Me An Angel را کارگردانی نمود و بسیار تمایل داشت که توماس آن را اجرا کند. آن ها آهنگ دیگری از Real Life به نام Catch Me I’m Falling را کاور کردند که حتی از ورژن اصلی خود این ترانه بهتر از آب درآمد. اما این کارها با توماس فقط برای سرگرمی و تمرین بود. 

گروه مدرن تاکینگ

عشق قبلی توماس فراموش شد و بعدها با دختری مغرور به نام نورا ایزابلا آشنا شد. آندرس در تعطیلات 1984 با نورا به سر میبرد ، دیتر نیز در جزایر Mallroca در حال تفریح بود. در همان جا بود که ترانه You’re My Heart, You’re My Soul را ساخت . در ابتدا او قصد نشان دادن آهنگ به شرکت Hansa و BMG را نداشت. 

توماس و دیتر تصمیم به ساخت گروهی دو نفره کردند و نام این گروه را مدرن جسپارخ گذاشتند که چند ماه بعد به مدرن تاکینگ تغییرش دادند . و همین ترانه در انتهای سال 1985 منتشر شد.

در ابتدای کار موفق نبودند تا اینکه آهنگ از کانال Formol 1 آلمان در 17 ژانویه 1985 پخش شد. از این تاریخ به بعد این آهنگ در بیش از 40 کشور دنیا رتبه یک شد و تا 3 سال مدرن تاکینگ سر زبان ها بود.

گردنبندی با نام نورا

توماس و نورا مدتی با هم دوست بودند سپس ازدواجشان را در 1985 در کلیسا Herz-Jesu روبروی بسیاری از خبرنگاران و 2000 نفر از طرفدارانش جشن گرفتند.

تا اواسط دهه 80 توماس یادبودی با نام همسر خود یعنی نورا به صورت گردن بندی بزرگ بر روی گردن خود آویزان می کرد که آن را خود نورا به توماس هدیه داده بود. این قضیه حاشیه های گوناگونی داشت. در آن دوران آویز هایی مشابه در بازارها با همین نام مد شده بود.

دیتر بوهلن هم این موضوع را خنده دار می دانست ، دیتر میانه خوبی با همسر توماس نداشت چرا که نورا مدام در کارهای توماس و گروه دخالت داشت.

بعد از سال 1987 بنا به دلایلی از جمله دخالت نورا در گروه ، مدرن تاکینگ منتفی شد. آندرس و بوهلن هرکدام در سمتی به فعالیت پرداختند.

حرفه تک نوازی

توماس بعد از جدایی مدرن تاکینگ تا 2 سال در شهر هایی نظیر

Cape Town – Johannesburg – Hong Kong – Singapore – Taipei – Viña del Mar و Moscow آهنگ های قدیمی مدرن تاکینگ را اجرا می نمود. حتی وی اجرا هایی در جلوی 100 هزار نفر را داشت.

سپس توماس آلمان را به مقصد آمریکا ترک نمود. در همان سالها در 1989 اولین آلبوم تکی خود را با نام Different که سبک پاپ داشت منتشر نمود. آلبوم بعدی او با نام Whispers در 1991 منتشر شد . این آلبوم دارای 3 تک آهنگ بود. تک اهنگ های The Sweet Hello و The Sad و تک آهنگ Goodbye را Roxette عضو گروه Per Gessle نوشت

در سال بعد یعنی 1992 آلبوم بعدی او به نام Down On Sunset روانه بازار شد. در این آلبوم سینگل های How Deep Is Your Love و Standing Alone با هم خوانی آقای Glenn Medeiros اجرا شد که توانست موفقیت هایی خوب برای توماس در کشور آلمان و استرالیا به دست بیاورد.

سال بعد یعنی 1993 آلبوم When Will I See You Again تهیه شد . سینگل مطرح این آلبوم با نام همین آلبوم از روی آهگ گروهی قدیمی ده 60 گروه Three Degrees ساخته شد.

گروه مدرن تاکینگ

در سال 1994 با آلبوم Barcos De Cristal بازگشت. این آلبوم فقط در کشور اسپانیا منتشر شد و به زبان همین کشور خوانده شد. این آلبوم شامل ترانه های ساخته شده در سال 1992 تا 93 را شامل میشد که توماس در این آلبوم آن ها را به اسپانیایی اجرا نمود.

در 1995 آلبوم تحت عنوان Souled منتشر کرد که تهیه کنندگی این کار را آقای Peter Wolf بر عهده گرفت .

آهنگ Feel For the Physical در این آلبوم به خوانندگی توماس و The Pointer Sisters مشترکا به ضبط رسید.

تمامی این 5 آلبوم افتخارات قابل توجهی برای توماس نداشت . او که با مدرن تاکینگ بسیار مطرح بود . هرگز با این آهنگ ها نتوانست بیش از پیش جلب توجه کند. زیرا از جهاتی تمامی شرکت های رکورد خیلی کار خودشان رو به درستی انجام نمی دادند. بعد جدایی او از دیتر وی با مشکل داشتن یک تهیه کننده خوب روبرو بود.

در 1993 ، توماس و نورا تا این سال ها هنوز با اینکه زن و شوهر به حساب می آمدند ولی چندان در ارتباط نبودند . تا اینکه در 1999 کاملا ارتباط یکدیگر با هم قطع شد.

سه سال بعد توماس در یکی از رستوران های مورد علاقه خود در کوبلنز دختری با موهای بلوند را می بیند. نام دختر کلودیا هس بود. توماس و کلودیا همزمان یکدیگر را پسندیدند. 

در اواخر ماه مارس سال 1998 بود که شایعه تشکیل دوباره گروه مدرن تاکینگ تیتر یک بسیاری از روزنامه ها شد.

طی یک تماس تلفنی دیتر از توماس بار دیگر برای تشکیل مدرن تاکینگ دعوت نمود.

به صورت خیلی غیر منتظره آلبوم هفتم مدرن تاکینگ به نام Back for good منتشر شد. شامل 4 آهنگ جدید و بقیه از اجراهای قدیمی به سبکی نو که این آلبوم رکورد زنی های مختلف برای مدرن تاکینگ داشت.

با آهنگ های مدرن تاکینگ دیگر صدای توماس برای آهنگ های ساده هدر نمی رفت زیرا آهنگ ساز و تهیه کننده ای به نام دیتر بوهلن داشت.

گروه مدرن تاکینگ

این سال ها سال های اوج وی بود. با انتشار آلبوم Alone توماس آندرس جزو 10 خواننده برتر دنیا به حساب می آمد و این موفقیتی بسیار بزرگ بود.

سال بعد در هوایی آفتابی در روز شنبه 15 جولای 2000 در یک کلیسا توماس خواننده برتر مدرن تاکینگ با کلودیا هس که قبلا آشنا شدند ازدواج کرد و دو سال بعد در 27 ژوئن 2002 صاحب پسری زیبا یه نام Alexander شدند. 

آنها از سال 1998 تا 2003 شش آلبوم منتشر نمودند. باز هم بنا به دلایلی که هیچ وقت آشکار نشد مدرن تاکینگ از هم پاشیده شد بعد از سال 2003 و دومین جدایی مدرن تاکینگ توماس قراردادی با شرکت BMG امضا نمود تا جزو خوانندگان این شرکت باشد .

اولین تک اهنگ توماس بعد از جدایی مدرن تاکینگ با نام Independent Girl در نوامبر 2003 منتشر شد که مقام 17 را در چارت های آلمان بدست آورد. همچنین آلبوم This Time در سال 2004 شامل 20 آلبوم برتر موسیقی آلمان قرار گرفت. این سال ها دوران اوج توماس بود . دومین سینگل او با نام King of Love در 20 تای برتر اسپانیا و 40 تای بهترین های کشور آلمان قرار گرفت.
آندرس در این زمان با تهیه کننده جدید خود آقای Peter Ries که با خواننده هایی نظیر سندرا و No Angels همکاری داشت شروع به کار کرد. در اواسط 2004 توماس از NDR پیشنهاد اجرا در مسابقات رقص Eurovision Song Contest را دریافت نمود. توماس جلوی 11 میلیون بیننده شروع به اجرای برنامه کرد. البته تماشاگران پیش از این توماس را به عنوان یک خواننده می شناختند.

گروه مدرن تاکینگ

در سال 2004 نیز قرار شد آهنگ Just Dream را برای سرورد جشنواره Holiday on Ice ظبط کند. این ترانه نیز بعد ها در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید که این خود افتخاری بزرگ بود و 3 سال آهنگ اصلی این جشن به حساب می آمد.

درست یک سال بعد دیتر بوهلن شریک سابق او در کتاب Hinter den Kulissen به صورت نا صحیح از توماس انتقاد هایی شدید کرد. این موضوع باعث شکایت توماس از دیتر و دادگاهی کردن وی شد. دیتر در دادگاه حاظر نشد و سرانجام این موضوع جریمه مبلغی پول و پرداخت آن به توماس شد.

در سال 2006 نیز توماس بار دیگر در مسابقات آواز Eurovision Song Contest به همراه Vicky Leandros برنده همین مسابقات و Olli Dittrich کمدین مطرح و گروه Texas Lightning نماینده کشور آلمان شد .

در 2006 توماس از کمپانی BMG جدا شد و آلبوم Songs Forever خود را در شرکت Edel Records منتشر کرد. سبک این آلبوم بر خلاف دیگر آلبوم ها swing نام داشت که سبکی قدیمی در آمریکا به شمار می رفت.

عرصه بازیگری

آندرس علاوه بر موفقیت در عرصه موسیقی توانایی خود را در بازیگری محک زد. او تا کنون در 2 فیلم بازی کرده است.

لیست فیلم هایی که توماس در آن ها ایفای نقش کرده :

  • Stockholm Marathon-1994
  • Muhle Dame Mord-2001

اولین فیلم او Stockholm Marathon نام دارد که در 1994 بر اساس کتاب پر فروش Terroristerna ساخته شد همچنین آهنگ این فیلم با نام Marathon of Life که در آلبوم قبلی توماس یعنی When Will I See You Again بود برای این فیلم استفاده شد. موضوع از این قرار است که یک باغبان روانی وقتی در روزنامه می خواند Ypsilon) همان توماس آندرس( در مسابقات سالیانه ماراتن استکهلم شرکت دارد همسر خودش را به قتل می رساند و باغبان به منظور تلافی ، قتل همسرش را بر گردنYpsilon میندازد . در حالی که این یک توطئه بر علیه Ypsilon است . رییس بازرسی و تیمش آماده برای کشف حقیقت می شوند.

این فیلم در 26 اکتبر 2001 در آلمان ساخته شد . احتمالا سایر بازیگران دستمزد خود را در این فیلم صرف امور خیره کرده اند.

روند زندگی

وی در جولای سال 2008 دو ترانه زیبا با نام های Ibiza Baba Baya و For You اجرا نمود و اعلام کرد که طرفداران می توانند از طریق اینترنت این 2 ترانه را دانلود کنند.

بعد از سه سال او بر روی آلبومی تحت عنوان Good Karma کار کرد و قرار شد در اواخر 2008 منتشر شود.. بعد از انتشار تک آهنگ Good Karma از همین آلبوم و اجرای چند کار زنده از همین آهنگ طبق بیانه ای اعلام نمود که با تهیه کننده خود مشکل دارد و برخی از تراک ها کیفیت مطلوب را ندارد، بنابراین این آلبوم منتشر نخواهد شد . می توان این موضوع را به نبود یک تهیه کننده مناسب مانند سال های دهه 90 ربط داد .

بعد از چند ماه قرار شد در کشور روسیه آلبومی تحت عنوان Strong منتشر کند. با نفوذ و طرفداران وسیعی که او در روسیه برای خود نگه داشته است قرار شد بهترین کارگردان روسی برای ساخت کلیپ و آهنگ به توماس آندرس کمک کنند.

گروه مدرن تاکینگ

همچنین وی والبته دیتر بوهلن را تنها فردی خارجی می توان در نظر گرفت که در شهر های مختلف روسیه بیش از 20 کنسرت داشته است. کشور روسیه به گونه ای است که از ورود گروه ها و خواننده های غربی به داخل کشور خود جلوگیری می کند.

توماس آشپزی و بازی گلف را بسیار دوست دارد.ولی او بارها گفته که بازیکن خوبی نیستم.از خوانندگی و نواختن پیانو و گوش دادن به موزیک های جدید لذت می برد. همیشه عادت دارد قبل از خواب کمی در اینترنت گشت و گذار کند.

اگر وی را به خانه خود دعوت کنید بهترین پذیرایی از او غذاهای ایتالیایی و آسیایی (سالاد و ماهی بخار پز شده در سس لیمو) می باشد.

این زن و شوهر خوشبخت در حال حاضر در مرکز کوبلنز زندگی می کنند .

گروه مدرن تاکینگ

منبع : moderntaking.mihanblog.com

باز نشر » berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *