وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

ترکیبی جادویی جایگزین خمیر دندان

سلامت دهان و دندان, خمیر دندان, بهداشت دهان و دندان, روغن نارگیل, خواص روغن نارگیل, نارحتی قلبی, سکته ی مغزی, مشکلات تنفسی, آلزایمر
سلامت دندان در تندرستی کامل انسان اهمیت بسیاری دارد. عفونت‌های دهان می‌توانند باعث ایجاد مشکل در سایر نقاط بدن نیز بشوند.

ناراحتی قلبی، سکته ی مغزی، زوال عقل و مشکلات تنفسی، همگی با عدم سلامت دندان در ارتباط هستند.

برای سالم نگه داشتن بدن، توصیه می شود به صورت منظم به دندان پزشک مراجعه کنید. ولی بین زمان های مراجعه به دندان پزشک چه کاری باید انجام دهید؟ بهترین راه حفظ سلامتی دهان چیست؟

خمیردندان روغن نارگیل شاید اتفاق جدیدی در سلامت دندان باشد. به دلیل ایجاد حساسیت، خمیردندان‌ها و دهان‌شوی‌های رایج در بازار بسیار آزاردهنده هستند. شاید بسیاری از کسانی که با چنین مشکلاتی روبه‌رو هستند، از شنیدن این خبر خوش‌حال شوند؛ دانشمندان در حال پژوهش درباره‌ی جایگزینی روغن نارگیل به جای خمیردندان هستند.

استفاده از روغن نارگیل برای شست‌ و شوی دندان، اخیرا مورد استقبال قرار گرفته است و دلیل موجهی هم برای این استقبال وجود دارد؛ عمل کردش شگفت آور است. روغن نارگیل ویژگی های عجیب ضدباکتری دارد که بر این اساس مزیت‌ برجسته ای برای سلامت دهان دارد.

در پژوهش اخیر در موسسه‌ی فناوری اتلون در مورد روغن‌های مختلف و مزیت‌های‌شان برای سلامت دهان، به این نتیجه رسیدند که روغن نارگیل در میان روغن‌های دیگر بهترین عمل‌کرد را دارد. این روغن وقتی با آنزیم‌های گوارشی ترکیب می‌شود، عمل‌کرد فوق العاده ای در توقف رشد باکتری ها در دهان خواهد داشت. این عمل کرد در مورد باکتری با جهش استرپتوکوک نیز وجود دارد.

Dental-Health-Care

اس موتانس یا موتانس (جهش یافته‌های) استرپتوکوک، باکتریِ‌ تولیدکننده ی اسید لاکتیک است. این باکتری به فرآیند پوسیدگی دندان در کودکان و بزرگ سالان کمک می کنند؛ از مواد قندی انرژی می گیرد و فضای دهان را اسیدی می کند. سپس این فضای اسیدی، ‌مواد معدنی (فسفات کلسیم) مینای دندان را حل می کند باعث پوسیدگی آن می شود.

دکتر دامیان بِرَدی، پژوهشگر ارشد موسسه ی فناوری اتلون، می‌گوید: “ترکیب آنزیم اصلاح شده ی روغن نارگیل با محصولات مربوط به بهداشت دهان و دندان جایگزین فوق‌العاده‌ای برای افزودنی‌های شیمیایی است، به ویژه آنکه با غلظت های نسبتا پایین نیز می‌تواند عمل می‌کند. همچنین، با توجه به اینکه مقاومت باکتری ها به آنتی بیوتیک ها در حال افزایش است، باید توجه مان را به شیوه های جدید مبارزه با عفونت های میکروبی معطوف کنیم”.

استفاده از راه حل های طبیعی تر برای تولید خمیردندان بهترین گزینه برای هر کسی است که می‌خواهد از کاربرد مواد شیمیایی آسیب رسان خودداری کند. گونه‌های بسیاری از خمیردندان‌ها حاوی تری‌کلوسان، سدیم لوریل سولفات، فلوراید و شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام هستند. هر کدام از این مواد شیمیایی می‌توانند برای سلامتی مان مشکل ساز باشند.

تری‌کلوسان در بروز اختلال در غدد درون‌ریز تاثیرگذار است که می‌تواند باعث ابتلای انسان به سرطان‌های مختلف و متعددی شود. هم‌چنین سدیم لوریل سولفات، که باعث ایجاد کف در خمیردندان می‌شود، می‌تواند بر جوانه‌های چشاییِ زبان تاثیر منفی بگذارد و باعث شود مزه‌ی تلخی را بیش‌تر احساس کنیم.

کار رایج دیگری که با روغن نارگیل می‌توان انجام داد، گرداندن آن در دهان است. می‌توانید به راحتی ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با شکم خالی به مدت ۵ تا ۲۰ دقیقه در دهان‌تان به آرامی بچرخانید. پس از این مدت، روغن نارگیل را از دهان‌تان بیرون بریزید.

سلامت دهان و دندان, خمیر دندان, بهداشت دهان و دندان, روغن نارگیل, خواص روغن نارگیل, نارحتی قلبی, سکته ی مغزی, مشکلات تنفسی, آلزایمر

به اعتقاد بسیاری، این کار سموم و باکتری‌های دهان را از بین می‌برد. این کار هم‌چنین برای بهداشت دهان و دندان بسیار مفید است. آیا می‌خواهید از روغن نارگیل به جای خمیردندان استفاده کنید؟ با این دستورالعمل ساده می‌توانید این کار را انجام دهید!

مواد لازم :
نصف فنجان روغن نارگیل
۲ الی ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین
۱۵ الی ۳۰ قطره عرق نعنا، آب لیمو، یا اسانس روغن

 

روش تهیه :

این مواد با هم مخلوط کنید و با اطمینان و آرامش به عنوان خمیردندان از آن استفاده کنید.

منبع : bartarinha.ir
گردآوری و بازنشر » berroz.com

سلامت دهان و دندان, خمیر دندان, بهداشت دهان و دندان, روغن نارگیل, خواص روغن نارگیل, نارحتی قلبی, سکته ی مغزی, مشکلات تنفسی, آلزایمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *