وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

جینسینگ گیاهی با هفت خاصیت شگفت‌انگیز | Ginseng

جینسینگ گیاهی با هفت خاصیت شگفت‌انگیز | Ginseng
جینسینگ | Ginseng

حواس‌پرتی، ‌کاهش تمرکز و فراموشی از جمله مشکلاتی است که برای اکثر افراد بوجود می‌آید.

دکتر فریده عطار رئیس هرباریوم دانشکده گیاه‌شناسی گفت: جینسینگ گیاهی که برای تقویت حافظه مفید است و دارای هفت خاصیت درمانی است؛ این گیاه روی فعالیت سلول‌های مغزی تأثیر می‌گذارد و حافظه را تقویت می‌کند مصرف روزانه ۳۰۰ میلی گرم جینسینگ به صورت ناشتا تا ۴۵ روز قدرت درک را بالا و حافظه را تقویت می‌کند.

(در کنار ورزش‌هایی که برای تقویت حافظه مفیدند)

وی در ادامه اظهار داشت: از دیگر فواید این گیاه می‌توان به خاصیت درمانی برای پوست‌های خشک/ درمان خستگی/ مقابله با ریزش مو/ و آنتی‌استرس بودن این گیاه اشاره کرد؛ مصرف این گیاه به بدن کمک می‌کند تا با اثرات استرس فیزیولوژیکی یا روحی مقابله کند و باعث آرامش سیستم عصبی شود.

وی ادامه داد: از زمان‌های دور در طب سنتی برای مقابله با ضعف بدن و خستگی از گیاه جینسینگ استفاده می‌کردند این گیاه انرژی را بالا می‌برد و قدرت فیزیکی بدن را افزایش می‌دهد این گیاه برای ریزش مو نیز مناسب است چرا که یکی از عوامل ریزش مو کمبود ماده غذایی در بدن است.

وی در پایان افزود: در هر حال مصرف این دارو باید با مشورت پزشک باشد و زنان باردار و شیرده و کسانی که دچار چاقی مفرط/ مشکلات حاد عصبی/ بی‌خوابی/ فشار خون بالا/ سرطان هستند و کودکان و نوجوانان موارد منع مصرف دارد.

منبع :  در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران

بازنشر » berroz.com

جینسینگ گیاهی با هفت خاصیت شگفت‌انگیز | Ginseng

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *