وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

حاشیه های آبرو ریزی مدیر ایرانی در اینچئون

incheon
حاشیه های آبرو ریزی مدیر ایرانی در اینچئون

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان پس از دیدن تخلف مسئول تدارکات تیم ملی امید وی را اخراج کرد.

زمانی که تیتر خبر دستگیری مدیر تدارکات تیم ملی امید را به لاتین و به نقل از رویترز در گوگل سرچ کنید و بدون اینکه چشم‌ هایتان را بمالید به یک واقعیت تلخ می‌ رسید. حدود یک میلیون و 200 هزار سایت خبر را منتشر کرده‌ اند و هر روز بر تعداد سایت‌ هایی که به این خبر لینک می‌ دهند، اضافه می‌ شود.

در هر حال ماجرای مدیر تدارکات تیم ملی امید وارد فاز تازه‌ ای شده است و حالا مدیران ورزش ایران هم اتهامات وی را پذیرفته‌ اند. مدیرانی که اول زیر بار ماجرا نمی‌ رفتند و می‌ گفتند که این کار یک بزرگنمایی بوده است، قبول کردند که مدیر تدارکات تیم ملی امید یک تخلف بزرگ را انجام داده است.

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال گفته بود که کره‌ ای‌ ها باید ادعایشان را ثابت کنند و آنها هم ادعایشان را با نشان دادن فیلم و عکس، به علی کفاشیان و کیومرث هاشمی، ثابت کردند.

در هر حال هومن افاضلی گفته بود که حرکت شورای المپیک آسیا، سیاسی است و این مصاحبه نسنجیده نشان می‌ دهد که مدیر فنی تیم ملی امید شناخت زیادی از تیم امید و اعضای کادرفنی و سرپرستی تیم تحت نظرش ندارد.

کفاشیان پس از اینکه فیلم و عکس را دید، دستور داد مدیر تدارکات از فدراسیون فوتبال اخراج شود و وی دیگر حق ندارد در کمپ تیم‌ های ملی حاضر شود.

عکس در فضای مجازی منتشر شد

تصویری از حرکت مدیر تدارکات تیم ملی فوتبال امید ایران منتشر شده که البته از روی فیلم دوربین‌ های مدار بسته برداشته شده و یک فریم از تصاویر دوربین مدار بسته‌ ای است که در راهروی ورزشگاه نصب شده است.

ادعا شده است مدیر تدارکات تیم ملی امید در حالی مرتکب حرکت غیر اخلاقی شده که دوربین‌ های مدار بسته امنیتی در همه جای ورزشگاه‌ های محل برگزاری بازی‌ ها نصب شده است و این باید قبل از رقابت‌ ها به اعضای ایرانی کاروان گفته می‌ شد.

به این ترتیب این ادعا که یکی از مسئولان تدارکات تیم ملی فوتبال امید ایران، پس از دیدار تیم ایران با ویتنام در بازی‌ های آسیایی کره، با یک زن کره‌ ای که از راهنما های داوطلب در امور اجرایی مسابقات بوده تماس فیزیکی برقرار کرده است تایید شد و تلویزیون کره‌ جنوبی هم دو شب پیش گزارشی در این باره پخش کرد و گفته می‌ شود تصویری که در فضای مجازی منتشر شده از این گزارش برداشته شده است.

این زن البته گفته می‌ شود والنتیر یا راهنما بوده که البته در تصویری که منتشر شده چنین چیزی مشاهده نمی‌ شود و یونیفرم‌ های مخصوص والنتیر ها بر تن زن کره‌ ای نیست.

در هر حال این اتفاق روز دوشنبه 24 شهریور در ورزشگاه آنسان رخ داد و پلیس کره‌ جنوبی اول مدیر تدارکات را بازداشت کرد و این در حالی بود که در لحظات اولیه کسی از مدیر تدارکات خبر نداشت و برخی مدیران زمانی متوجه شدند که خبرش در معتبرین رسانه‌ ها منتشر شد.

محمود گودرزی، وزیر ورزش هم در این باره دستور پیگیری و برخورد را صادر کرد. رویترز در این باره مدعی شده بود شاکی به پلیس گفته است، این مسئول از وی خواسته تا با او عکس دو نفری بگیرد و سپس وی را مورد آزار جنسی قرار داده است.

البته پلیس کره‌ جنوبی گفته است که متهم بدون نشان دادن مقاومت‌، تسلیم پلیس شده و در بازجویی تاکید کرده کاری خلاف قانون انجام نداده است.

انتشار خبر در ایران و تعجب همکاران

پس از اینکه خبر منتشر شد، مدیران تدارکات تیم‌ های ملی همه تعجب کرده بودند چرا که اصلا فکر نمی‌ کردند، همکارشان چنین کاری کرده باشد. البته دستور بازگشت وی به تهران پس از آزادی‌ اش صادر شده بود اما پلیس کره‌ جنوبی اجازه خروج به وی نداد.

بر اساس خبری که در رویترز آمده است، یکی از دست‌ اندرکاران کمیته رسمی مسابقات آسیایی اینچئون به رویترز گفته بود: «چنانچه اتفاقی شبیه به این بار دیگر بیفتد، ما قوانین تنبیهی سفت و سختی برای افراد خاطی در نظر خواهیم گرفت. ما با کسب اجازه از شورای المپیک آسیا اقداماتی نظیر ممنوعیت شرکت در مسابقات و ممانعت از خروج این افراد از کشورشان را به اجرا خواهیم گذاشت.»

مدیر تدارکات پس از دستور پلیس از دهکده اخراج و به یک مسافر خانه در منطقه پایین‌ شهر منتقل شد تا روز محاکمه‌ اش در دادگاه تحت‌ الحفظ باشد و در حال حاضر تیم ملی امید، تدارکات ندارد و همین بازیکنان را حسابی عصبی کرده است و کمیته برگزاری بازی‌ ها هم اجازه حضور مدیر تدارکات جدیدی را نمی‌ دهد و تیم ملی امید به جز این تدارکات شخص دیگری را ندارد تا کارش را انجام بدهد.

دستور از مقامات بالا

پس از دستور وزیر ورزش، خبر آمد که مقامات بلند پایه کشور هم از این ماجرا گلایه کرده و دستور پیگیری و برخورد داده‌ اند.

کاظم سلطا ن‌احمدی رایزن مطبوعاتی سفارت ایران در سئول کره‌ جنوبی درباره آخرین وضعیت مدیر تدارکات تیم امید دیروز گفت: «تا دو روز آینده وضعیت وی مشخص می‌ شود.»

هر چند مسئولان ورزش ایران معتقدند که رسانه‌ های خارجی در این خصوص بزرگنمایی کرده‌ اند اما کاظم سلطان‌ احمدی ادامه داد: «با توجه به اقدامات صورت گرفته قرار است طی سه روز آینده از طریق دادستان کره‌ جنوبی و با حسن‌ نیت این موضوع حل و فصل شود.»

در هر حال تیم امید ایران با نتایج ضعیف و شکست چهار بر یک برابر ویتنام و تساوی یک- یک مقابل قرقیزستان منتظر نتیجه دیدار تیم‌ های ویتنام و قرقیزستان است.

چطور وارد تیم ملی امید شد؟

مدیر تدارکات تیم ملی امید، در گذشته اسکورت یکی از بازیکنان بزرگ فوتبال ایران بود که در حال حاضر سر مربی یکی از تیم‌ های دولتی است و اتفاقا در چند هفته گذشته خیلی خوب نتیجه گرفته است.

سرمربی این تیم با یکی از مدیران رده بالای فدراسیون از گذشته رفاقت دارد و حتی به خاطر همین رفاقت این مربی در رده ملی هم مربی و سرمربی شده بود. حتی این دو با هم یک چاپخانه دارند و به صورت شریکی اداره می‌ کنند.

در هر حال پس از بازنشسته شدن این بازیکن، وی اسکورتش را به این مدیر فدراسیون معرفی می‌ کند تا تدارکات یکی از تیم‌ های ملی باشد.

این مدیر سابقه زیادی هم در ورود سرپرست و افراد مورد دار به تیم‌ های ملی دارد و تاکنون هر سرپرست یا شخصی را به تیم‌ های ملی وارد کرده است، با گاف‌ هایی از این دست توسط علی کفاشیان اخراج شده‌ اند.

منبع : farheekhtegan.ir

بازنشر » berroz.com

حاشیه های آبرو ریزی مدیر ایرانی در اینچئون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *