وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

حریفان تیم ملی والیبال در دور نهایی | لیگ جهانی والیبال

Volleyball 1
حریفان تیم ملی والیبال در دور نهایی

تیم ملی والیبال ایران با درخشش خود در فصل ۲۰۱۴ توانست در حکم نخستین تیم آسیایی، جواز حضور در دور نهایی این لیگ را به دست آ‌ورد و هم‌اکنون‌ یکی از شش تیم بر‌تر دنیاست. در روزهایی که جام‌جهانی فوتبال، خبر یک رسانه‌های دنیا هستند، درخشش تیم ملی والیبال در لیگ جهانی، والیبالیست‌های ایرانی را به خبر یک رسانه‌های ورزشی ایران بدل کرده است؛ رویداد بزرگی در تاریخ ورزش کشورمان که شاید حالا حالا‌ها هضم آن برایمان ممکن نباشد.

به گزارش «تابناک»، روند رو به رشد والیبال ایران در سال‌های اخیر، دل همه ورزش‌دوستان ایرانی را شاد‌ کرده و نکته جالب در این میان اینکه پیروزی‌های والیبال در ایران نه مثل سایر رشته‌ها حاصل جرقه‌ها و اتفاقات که نتیجه یک فرآیند مستمر رو به رشد است که خدا را شکر فعلا قصد توقف ندارد.

بنا بر این گزارش، کسب مجوز حضور در لیگ جهانی، حضور درخشان در نخستین دوره حضور در این رقابت‌ها و حالا حضور در دور نهایی لیگ جهانی و تلاش برای قهرمانی در این لیگ! برای کسانی که بازی‌های تیم ملی را در یک ماه اخیر ندیده‌اند، شاید این مسأله یک رؤیا باشد؛ اما اکنون همه آن ایرانی‌هایی که درخشش تیم ملی کشورمان برابر سه تیم ایتالیا، برزیل و لهستان را دیده‌اند، این نه یک رؤیا که یک خواسته دست یافتنی است که تیم ملی کشورمان را بیستم جولای در فلورانس و در بازی فینال این رقابت‌ها ببینند.

ایران در گروه A این رقابت‌ها از نظر عنوان در پایان جدول قرار داشت. هر سه تیم حاضر در گروه ایران سابقه دست‌کم یک قهرمانی جهان را داشتند. بگذریم از اینکه برزیل و ایتالیا عنوان‌دار‌ترین تیم‌های این رقابت‌ها به شمار می‌رفتند، ولی‌ ‌نتیجه کار کاملا متفاوت بود و ایران ‌صدرنشین این گروه است و هر یک از این سه تیم را دست‌کم یک بار با نتیجه ۰ ـ ۳ شکست داده است.

اکنون هواداران ایرانی والیبال می‌خواهند بدانند ‌سرنوست تیم ملی کشورمان در بازی‌های دور نهایی در فلورانس چگونه خواهد بود. شش تیم حاضر در دور نهایی به این ترتیب تعیین می‌شوند که علاوه بر ایتالیا، میزبان دو تیم بر‌تر گروه‌هایA و B به همراه قهرمان دسته دوم این رقابت‌ها که رقابتی است میان صدرنشین‌های گروه‌های C ـ D ـ E ـ F شش تیم بر‌تر دور نهایی را تشکیل می‌دهند که در دو گروه سه تیمی به رقابت‌ با هم می‌پردازند و سپس تیم‌های اول و دوم هر گروه، ضربدری برگزارکننده دیدارهای نیمه نهایی خواهند بود.

در ادامه، تیم‌های برنده این مرحله برای کسب مدال طلا و بازنده‌ها برای کسب مقام سوم مصاف خواهند داد. تیم‌های سوم هر گروه نیز بنا بر ‌امتیازی که کسب کرده‌اند، بدون ‌مسابقه در رده‌های پنجم و ششم قرار می‌گیرند.

تا کنون از جمع این شش تیم، تکلیف دو تیم مشخص شده و ایران و ایتالیا با قرار گرفتن در رده اول و دوم گروه خود در هر یک از دو دسته دور نهایی حضور دارند. صدر نشین شدن در این گروه ما را با تیم دوم گروه A و همین‌طور تیم دوم گروه B هم گروه می‌کند. تیم دوم گروه A این رقابت‌ها که یکی از تیم‌های برزیل یا لهستان خواهد بود که ما تجربه بازی برابر هر دو‌ آن‌ها را داریم و به مدد همین تجربه و با توجه به دو بازی پیش‌ روی و تأثیرگذار بودن نتایج بازی ایران در تعیین تیم دوم می‌توانیم خودمان یکی از دو حریف خود را انتخاب کنیم. در گروه B هم در حال حاضر تیم‌های آمریکا، روسیه، صربستان و بلغارستان حضور دارند که آمریکا با ۲۱ امتیاز صدرنشین است و روسیه و صربستان با ۱۸ و ۱۷ امتیاز در تعقیب این تیم هستند.

در هفته ششم لیگ جهانی والیبال صربستان موفق شد با پیروزی بر بلغارستان همچنان مدعی صعود به دور نهایی باشد. صربستانی‌ها تیم‌های قدرتمند امریکا و لهستان را تعقیب می‌کنند؛ بنابراین، باید دید کدام یک از این دو تیم در ‌‌نهایت در رده دوم جدول رده بندی گروه B قرار خواهند گرفت و حریف ایران در دور نهایی خواهند بود.

در سوی مقابل ایتالیا هم با تیم اول گروه B و قهرمان دسته دو هم گروه خواهد شد.

هفته پایانی لیگ جهانی در دور مقدماتی در جریان است و کم‌کم تکلیف چهار تیم دیگر مرحله نهایی هم مشخص خواهد شد و حالا سرنوشت ایران برای تعیین رقبایش در دستان خودش است و تیم با نتایج مطلوب در بازی‌های دو بازی پیش ‌روی، می‌تواند مسیر هموارتری برای خود در لیگ جهانی رقم بزند.

برای آشنایی بیشتر با جداول گروه‌ها و دسته‌های ‌لیگ جهانی اطلاعات زیر را مرور کنید.

جدول رده‌بندی گروه‌ها در پایان هفته ششم؛

گروه A

۱ ـ ایران ۱۹ امتیاز
۲ ـ ایتالیا ۱۹ امتیاز
۳ ـ برزیل ۱۱ امتیاز
۴ ـ لهستان ۱۱ امتیاز

گروه B

۱ ـ امریکا ۲۱ امتیاز
۲ ـ روسیه ۱۸ امتیاز
۳ ـ صربستان ۱۷ امتیاز
۴ ـ بلغارستان ۴ امتیاز

گروهC

۱ ـ بلژیک ۲۳ امتیاز
۲ ـ کانادا ۱۷ امتیاز
۳ ـ فنلاند ۱۲ امتیاز
۴ ـ استرالیا ۸ امتیاز

گروه D

۱ ـ فرانسه ۳۰ امتیاز
۲ ـ آرژانتین ۲۵ امتیاز
۳ ـ آلمان ۱۴ امتیاز
۴ ـ ژاپن ۳ امتیاز

گروه E

۱ ـ هلند ۱۸ امتیاز
۲ ـ پرتغال ۱۶ امتیاز
۳ ـ جمهوری چک ۱۵ امتیاز
۴ ـ کره جنوبی ۱۱ امتیاز

گروهF

۱ ـ کوبا ۱۵ امتیاز
۲ ـ ترکیه ۱۳ امتیاز
۳ ـ مکزیک ۶ امتیاز
۴ ـ تونس ۲ امتیاز

منبع : tabnak.ir

بازنشر » berroz.com

حریفان تیم ملی والیبال در دور نهایی | لیگ جهانی والیبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *