وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

خانه تکانی عید | نظافت انباری storage

storage-4 (Copy)
خانه تکانی عید | نظافت انباری storage

در انجام مراحل خانه تكانی، تمیز كردن محیط انباری ها و كمدها از جمله مشكل ترین و زمان گیرترین قسمت های این پروژه به خصوص برای خانم های خانه است. اگرچه امروزه در اكثر آپارتمان ها اتاق ها دارای كمد بوده و فضایی هر چند كوچك تحت عنوان انباری به هر یك از واحدها اختصاص داده می شود ولی باز هم اغلب خانم ها از كمبود فضای كافی برای انبار و نگهداری خرده ریزها و لوازم و مواد اضافی گله مند بوده و در نتیجه محیط انباری اكثر خانه ها همواره مملو از انبوهی از لوازم و اثاثیه ای است كه بدون نظمی خاص بر روی یكدیگر چیده شده اند.

به این ترتیب علاوه بر خانه تكانی دسترسی به آنها نیز با مشكل زیادی همراه خواهد بود.

این مسئله می تواند معلول دو علت اصلی باشد:

۱- عدم استفاده صحیح و بهینه از فضای موجود

۲- كافی نبودن وسعت فضای انباری خانه

از آنجا كه معمولاً امكان اختصاص فضایی اضافی به انباری ساختمان وجود ندارد، برای آنكه هم خانه تكانی انباری در سال آینده با شرایط موجود راحت تر انجام گرفته و هم لوازم مورد نیاز در طول سال نیز قابل دسترس تر باشند، راهكارهای گوناگونی وجود دارد كه به مهمترین آنها در قالب چند پیشنهاد كلی خواهیم پرداخت:

طبقه بندی فضا، از جمله بهترین و موثرترین اقدامات در جهت استفاده بهینه از فضا است. با تقسیم بندی درست و به كارگیری طبقه بندی های مناسب هم از فضا حداكثر استفاده به عمل می آید و هم نظم بیشتری در محیط حاكم خواهد شد. به این ترتیب در صورت نیاز به یكی از لوازم دیگر لزومی به به هم ریختن بقیه وسایل موجود نبوده و همه چیز به راحتی قابل دسترسی خواهد بود.
البته باید توجه داشت نوع، جنس و نحوه طبقه بندی رابطه مستقیمی با مكان و مشخصات لوازم و وسایل موجود دارد بدیهی است برای جای دادن لوازم سنگین طبقه بندی های محكم و مقاوم نیاز است.

برخی از سیستم های طبقه بندی به صورت متحرك هستند یعنی دو ستون ثابت به دیوار نصب شده و تعداد زیادی طبقه از طریق پایه های گونیایی شكل بر روی آن دو ستون قابل نصب هستند. در ضمن شما می توانید در هر زمان و با توجه به لوازم مورد نظر و ابعاد آنها تعداد طبقات و فاصله آنها را كم یا زیاد كنید. متحرك بودن طبقات از جمله مزایای این سیستم برای لوازم نه چندان بزرگ و سنگین انباری است.

 استفاده از كشوهای آماده طبقاتی كه در فروشگاه ها در انواع و اقسام مختلف به لحاظ جنس و ابعاد و حتی رنگ عرضه می شوند، راهكار مناسب دیگری برای نظم بخشیدن به انباری ها و كمدها است.

 از جعبه های مختلف لوازم خریداری شده برای انبار و تقسیم بندی وسایل دیگر استفاده كنید. این جعبه ها می توانند مقوایی، فلزی، چوبی و یا حتی پلاستیكی باشند. موضوع اصلی، مجزا كردن لوازم و اثاثیه ای است كه به لحاظ كاربرد با یكدیگر مرتبط هستند.

 هیچ دیواری را بدون مصرف نگذارید. قرار دادن لوازمی همچون نردبان، دوچرخه و مانند اینها فضایی را از سطح زمین انباری یا پاركینگ اشغال می كند. لذا با نصب پایه ای گونیایی شكل از دیوار برای آویختن آنها استفاده كنید. به این ترتیب آن قسمت از فضای زمین را می توانید به كاربرد دیگری اختصاص دهید.

انباری ها معمولاً محل مناسبی برای قراردادن ابزارآلات و لوازم فنی هستند. برای آنكه این قبیل لوازم پرمصرف همواره در دسترس بوده و هنگام نیاز مجبور نباشید به دنبال آنها بگردید، انجام دو كار شما را بسیار كمك خواهد كرد اول آنكه جعبه و یا كشویی را مختص لوازم و خرده ریزها كرده و اقلام درشت را بر روی دیوار و یا صفحه ای سوراخ دار نصب شده بر روی دیوار با گیره آویزان كنید.

نكته یك: یكی از بهترین روش ها برای تسریع در پیدا كردن لوازم مورد نیاز در یك تقسیم بندی نصب برچسب بر روی جعبه ها، نمای كشوها و یا طبقات است. بر روی این برچسب شما می توانید فهرست لوازم و وسایل موجود در آن مكان را بنویسید.

نكته دو: در صورتی كه چیدمان لوازم داخل قفسه بندی انباری شما ظاهری نازیبا را سبب شده است می توانید با پرده ای پارچه ای یا پلاستیكی آنها را بپوشانید.
منبع : روزنامه شرق | vista.ir
گردآوری و بازنشر » berroz.com

خانه تکانی عید | نظافت انباری storage

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *