وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

خطرناک ترین ویروس های سال 2014 | The most dangerous computer viruses

The most dangerous computer viruses
خطرناک ترین ویروس های سال 2014

رایانه خود را روشن می کنید اما نمی توانید به فایل مهمی که روی سیستم ذخیره شده دسترسی داشته باشد. شاید آنتی ویروس بتواند ناجی‌ باشد اما هموراه ویروس‌هایی وجود دارند که خطر آنها تا حدی است که قویترین آنتی ویروس ها هم از پسشان برنمی آیند.
البته هر چند که قویترین آنتی ویروس ها هم شاید نتوانند ویروس را شناسایی یا نابود کنند، اما با مهارت هایی که در مجموعه آموزشی آنتوبا وجود دارد، بدافزارهای زیر با توجه به اطلاعاتی که سایت CBR Online منتشر کرده از خطرناک ترین های سال 2014 به حساب می آیند.

Cryptolocker

این بدافزار فایل‌های کامپیوتر کاربر (فایل‌هایی که از طریق شبکه قابل دسترسی باشند) را به صورتی غیرقابل برگشت رمزنگاری کرده و برای رمزگشایی درخواست پول می‌کند و در قالب ایمیلی که حاوی یک فایل زیپ شده و یک پسورد است به کاربران فرستاده می‌شود.

هنگامی که کاربر به باز کردن فایل با پسورد موردنظر اقدام می‌کند، بدافزار در سیستم اجرا شده و شروع به آلوده‌سازی می‌کند. با گذشت مدت زمان معینی، بدافزار شروع به رمزگذاری بر روی فایل‌های سیستم قربانی می‌کند. سپس پیغامی برای کابر فرستاده می‌شود مبنی بر اینکه برای دریافت رمزهای گذاشته شده بر روی فایل‌ها، باید مبلغ موردنظر را در مدت زمان تعیین شده پرداخت کرده تا فایل‌های رمزنگاری شده بازیابی شوند. متاسفانه روش رمزنگاری به نحوی است که به هیچ عنوان امکان برگرداندن اطلاعات وجود ندارد، چرا که کلید رمزگشایی در سرور فرماندهی و کنترل این بدافزار تولید و نگهداری می‌شود و بنابراین تنها دو راه برای بازگشت اطلاعات وجود دارد: یا فایل پشتیبان که قبلاً از داده‌های خود فراهم کرده باشید و یا پرداخت پول.

Alureon

این تروجان و جعبه‌ ابزار زیرک برای تصاحب نام‌کاربری‌ها، کلمات‌عبور و اطلاعات کارت اعتباری از طریق راهزنی در مسیر نقل و انتقال اطلاعات در هر شبکه‌ای طراحی شده است. همچنین این ویروس، ویندوز مایکروسافت را از طریق بی‌اس‌او‌دی (BSoD) (صفحه آبی مرگ) را تحت تاثیر قرار داد. معمولاً سیستم‌ها از طریق دانلود هر نرم‌افزاری یا بازدید هر سایت مربوط به پست آلوده می‌شوند.

Zeus

انواع مختلف بدافزار ZeuS/ZBOT با هدف سرقت اطلاعات فعالیت می‌کنند و فعالیت آن‌ها نسبت به قبل بسیار افزایش یافته است. از ابتدای سال جاری میلادی فعالیت انواع مختلف این بدافزار افزایش یافته است که پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های باقیمانده از سال جاری میلادی فعالیت آن‌ها بیشتر هم بشود. بدافزار Zeus که با نام Zbot هم شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین خانواده‌ بدافزارهای مالی در جهان است که همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد. هدف اصلی از فعالیت آن، سرقت و کلاهبرداری از بانک‌ها است و در عین حال می‌تواند انواع مختلف اطلاعات شخصی را نیز به سرقت ببرد.

Damon

این ویروس از جمله بدافزارهایی است که با استفاده از پنهان‌سازی فایل‌ها و اثرات خود روی سیستم قربانی (استفاده از قابلیت روت کیتی و بوت کیتی) سعی به گمراه‌سازی ابزارهای شناسایی بدافزار هم چون ضدبدافزارها دارد. این بدافزار بسته به نوع سیستم عامل، گونه‌های متفاوت آلوده‌سازی و بقا را دارد. همچنین، علاوه بر جعل قسمت‌هایی از دیسک، به‌منظور عدم شناسایی، اقدام به اتصال به سرور فرماندهی و کنترل و همین‌طور ارسال هرزنامه‌های الکترونیکی می‌کند. انتظار می‌رود Damon در آینده‌ای نه چندان دور بتواند از قابلیت اتصال به سرور فرماندهی و کنترل، علاوه بر ارسال هرزنامه، سوء استفاده‌هایی همچون ارسال و سرقت اطلاعات، دانلود فایل و دریافت دستورات مخرب را انجام دهد.

Gamarue

بدافزار Gamarue در دسته کرم‌ها قرار گرفته و با تشخیص درایوهای جابجایی‌پذیر آنها را آلوده می‌کند. عملکرد این کرم بدین صورت است که کاربر برای دسترسی به فایل‌ها با اجرای میانبری که در ریشه اصلی درایوهای جابجایی پذیر قرار گرفته است، علاوه بر نمایش دادن فایل‌ها، باعث اجرای کرم بر روی سیستم نیز می‌شود و بدافزار پس از آلوده‌سازی سیستم از سرورهای مشخصی، فایل‌های مخرب خود را دانلود می‌کند.

با اینکه تمامی این ویروس‌ها خطرناک هستند و حتی شاید آنتی ویروس‌های قوی هم قادر به شناسایی یا نابودی آنها نباشند، اما با مهارت‌های مجموعه آموزشی آنتوبا، می‌توانید برای همیشه از دست تمامی ویروس‌ها خلاص شوید و سیستم کامپیوتری شما به هیچ ویروسی آلوده نشود.

منبع : iranf1.ir

گردآوری و بازنشر » berroz.com

خطرناک ترین ویروس های سال 2014 | The most dangerous computer viruses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *