وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

خنده دار ترین روش های هضم غذا * خنده درمانی

خنده,خندیدن

 با نگرانی ها و دلهره های کاری و زندگی، خنده هیچوقت به صورت خودکار بوجود نمی آید. شما می توانید قبل از بوجود آمدن بیماری های ناشی از افسردگی با لبخند زدن و لذت بردن از زندگی، به سلامت جسم و روح خود کمک کنید.

 

خنده برای هضم غذا، خواب، سیستم ایمنی بدن، فشارخون، گردش خون، معده، روده، تنفس، ریه و طول عمر بسیار مفید و موثر است.
به گزارش فارس، با نگرانی ها و دلهره های کاری و زندگی، خنده هیچوقت به صورت خودکار بوجود نمی آید. شما می توانید قبل از بوجود آمدن بیماری های ناشی از افسردگی با لبخند زدن و لذت بردن از زندگی، به سلامت جسم و روح خود کمک کنید.

خنده بوجود آورنده سلامت و خوشبختی شما می شود. خنده درمانی یک عنصر ضروری در زندگی شما است. مثلا نیمی از فرانسوی ها تقریبا 60 ثانیه در روز می خند ند، که این مقدار بسیار کم است.
درمانگران اظهار کردند: در هند برای شاد بودن و لذت بردن از زندگی یوگای خنده انجام می دهند. در کلمبیا از کلاس های آموزش عاطفی استفاده می کنند و در آمریکا از روانشناسی مثبت برای شاد بودن و خندیدن استفاده می شود.

این تکنیک ها با بازی، هنرهای رزمی، آرامش از طریق مدیتیشن برای همگان انجام پذیر است.
خنده درمانی باعث فعال شدن دیافراگم، ماساژ معده و روده و دنده می شود و گردش خون را آسان می سازد و ظرفیت تنفس را افزایش می دهد. خندیدن از ته گلو باعث آزاد شدن ترشحات ریه می شود.
برگزاری جلسات یک ساعت و نیم بازی و یا خنده استرس را کاهش می دهد و احساسات منفی را از بین برده و باعث آرامش مورد علاقه و خنده طبیعی می شود.

از طریق خنده درمانی اندورفین ها آزاد می شوند و به عنوان یک ماده آرامش بخش عمل می کنند ودر این صورت است که زندگی بهبود پیدا می کند.
مزایای خنده بسیار است چنانچه در هضم غذا، خواب، خون، سیستم ایمنی بدن، اعتما به نفس موثر است و احساس درد را کاهش می دهد.
خندیدن در درمان بیماران، کودکان و جوانان و پیران بستری شده در بیمارستان باعث درمان آنها می شود و باعث طولانی شدن عمر می شود.
خنده درمانی برای افراد مسن که در خانه سالمندان بسر می برند نیز بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *